• Anonym (Blomma)

    Bröllopspresent

    Vi firar 4 år som gifta och då är det frukt/blommortema. Jag kan inte komma på vad jag kan ge till min man som hör till det tema. Vad har ni gett eller har som förslag? 

    Funderar på en upplevelse eller resa men då måste det relaterat till temat.

  • Svar på tråden Bröllopspresent
  • Anonym (Holland)

    En resa till Holland och studera tulpaner (iallafall vid ett tillfälle på resan. Behöver inte beundra tulpaner i en veckas tid om det inte är ett stort intresse)? 

  • Anonym (XXX)

    Det är mannen som ska ge bröllopspresent, inte kvinnan! Fast egentligen tycker jag att det är lite fånigt överlag i dagens läge, när de flesta bott ihop innan och vigseln egentligen inte gjorde någon större skillnad, förutom de stora bröllopsdagarna (silver och guld). 

  • Anonym (Baudelaire)
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-22 05:58:34 följande:
    Det är mannen som ska ge bröllopspresent, inte kvinnan! Fast egentligen tycker jag att det är lite fånigt överlag i dagens läge, när de flesta bott ihop innan och vigseln egentligen inte gjorde någon större skillnad, förutom de stora bröllopsdagarna (silver och guld). 
    Dumheter. Kvinnan ska också ge bröllopspresent. 
    Du blandar ihop det med morgongåva. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Baudelaire) skrev 2022-05-22 08:11:06 följande:
    Dumheter. Kvinnan ska också ge bröllopspresent. 
    Du blandar ihop det med morgongåva. 
    Det är väl klart att jag inte gör! Det har ALLTID varit mannen som uppvaktat frun på deras bröllopsdag (och frun som blivit sur när mannen glömt bort att det är deras bröllopsdag). 

    Forgotten Anniversary Quotes. QuotesGram
  • Anonym (A)
    Anonym (X) skrev 2022-05-22 08:25:55 följande:
    Plantera ett fruktträd.
    Bra ide.
  • Anonym (Baudelaire)
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-22 14:06:31 följande:
    Det är väl klart att jag inte gör! Det har ALLTID varit mannen som uppvaktat frun på deras bröllopsdag (och frun som blivit sur när mannen glömt bort att det är deras bröllopsdag). 
    Kanske i Hollywoodfilmer, men i verkligheten, så är det båda. 
  • Anonym (X)
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-22 14:06:31 följande:
    Det är väl klart att jag inte gör! Det har ALLTID varit mannen som uppvaktat frun på deras bröllopsdag (och frun som blivit sur när mannen glömt bort att det är deras bröllopsdag). 

    //
    Du har väl skrivit i andra trådar att du varit gift flera gånger, hur kan du då hålla så på traditioner?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (X) skrev 2022-05-22 20:31:12 följande:
    Du har väl skrivit i andra trådar att du varit gift flera gånger, hur kan du då hålla så på traditioner?
    Nu blandar du ihop mig med någon. Jag har gift mig - och skilt mig - exakt en gång. Bröllopsdatumet är ristat i minnet i eldskrift fortfarande! :)
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-22 20:45:04 följande:
    Nu blandar du ihop mig med någon. Jag har gift mig - och skilt mig - exakt en gång. Bröllopsdatumet är ristat i minnet i eldskrift fortfarande! :)
    Hon måste blanda ihop dig med XX ;)
  • Anonym (X)
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-22 20:45:04 följande:
    Nu blandar du ihop mig med någon. Jag har gift mig - och skilt mig - exakt en gång. Bröllopsdatumet är ristat i minnet i eldskrift fortfarande! :)
    OK, men du har skilt dig.
    Tycker du inte du förlorat rätten att tal om hur det ska vara enligt hävd och tradition, eller är det bara du som får bryta mot den?
Svar på tråden Bröllopspresent