• bombergranaterochtrumvirvel

    SD kan vinna politiska poäng genom att ge sig på dom ålderistiska lagarna

    Om Sverigedemokraterna ändrar sina åsikter om byxmyndighetslagen och anser att frivilligt sex mellan en tonåring och en vuxen ska vara lagligt (tex. en 14-årig kille och en 18-årig tjej). Istället för att ha en principiell lag om åldersgräns på 15 år. Den byxmyndighetslag vi har nu är ju åldersistisk eftersom den drar alla över en kam.


     


    På så vis kan inte dom andra partierna i riksdagen inte anklaga Sverigedemokraterna för att vara rasistiska eftersom dom själva är ålderistiska. Alla slags fördomsfulla lagar är ju förkastligt.


     


    Smart va? Glad

  • Svar på tråden SD kan vinna politiska poäng genom att ge sig på dom ålderistiska lagarna
  • Fiona M
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 13:50:34 följande:
    Jag trollar inte.


    Jag beklagar.
  • Fiona M
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 19:20:04 följande:
    Synd att du missade poängen.
    Vad tycker du själv poängen är?
  • Padirac
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 13:05:21 följande:
    SD kan vinna politiska poäng genom att ge sig på dom ålderistiska lagarna

    Om Sverigedemokraterna ändrar sina åsikter om byxmyndighetslagen och anser att frivilligt sex mellan en tonåring och en vuxen ska vara lagligt (tex. en 14-årig kille och en 18-årig tjej). Istället för att ha en principiell lag om åldersgräns på 15 år. Den byxmyndighetslag vi har nu är ju åldersistisk eftersom den drar alla över en kam.


     


    På så vis kan inte dom andra partierna i riksdagen inte anklaga Sverigedemokraterna för att vara rasistiska eftersom dom själva är ålderistiska. Alla slags fördomsfulla lagar är ju förkastligt.


     


    Smart va?  // Glad


    Så du vill hitta ett sätt att rättfärdiga den rasism du verkar erkänna att sverigedemokraterna stå för.

    Om du tycker att det är smart så är jag inte förvånad
  • bombergranaterochtrumvirvel
    Padirac skrev 2022-05-25 20:20:18 följande:
    Så du vill hitta ett sätt att rättfärdiga den rasism du verkar erkänna att sverigedemokraterna stå för.

    Om du tycker att det är smart så är jag inte förvånad
    Jag röstar inte på SD. Osmart av dig att tro det.
  • Padirac
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 20:51:38 följande:
    Jag röstar inte på SD. Osmart av dig att tro det.
    Det är osmart att tro att jag skriver att du röstar på SD då jag skriver att du verkar vilja rättfärdiga sverigedemokraternas rasism.
  • klyban
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 13:05:21 följande:

    Om Sverigedemokraterna ändrar sina åsikter om byxmyndighetslagen och anser att frivilligt sex mellan en tonåring och en vuxen ska vara lagligt (tex. en 14-årig kille och en 18-årig tjej). Istället för att ha en principiell lag om åldersgräns på 15 år. Den byxmyndighetslag vi har nu är ju åldersistisk eftersom den drar alla över en kam.


     


    På så vis kan inte dom andra partierna i riksdagen inte anklaga Sverigedemokraterna för att vara rasistiska eftersom dom själva är ålderistiska. Alla slags fördomsfulla lagar är ju förkastligt.


     


    Smart va? Glad


    Sicket svagt argument du har.
    Och det går ingen vidare för dig på FB heller och där texten är kopierad ifrån som vi alla ser.


     


    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 19:20:04 följande:
    Synd att du missade poängen.

    Kommer det ta lång tid innan poängen kommer?


     


    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 20:51:10 följande:
    Poängen är ju att SD ska kunna ha svar på tal om dom blir anklagade för att vara fördomsfulla.

    Poängen om vilken fördom och finns det konkreta exempel?


    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 20:51:38 följande:
    Jag röstar inte på SD. Osmart av dig att tro det.

    Det har vi hört hundratals ggr av såna som stödjer SD, så en väntat fråga och ditt svar ger inte lika mycket som fortsättningen.


    Men först måste du du ju fortsätta att utveckla vad det är du vill prata om och varför osv...
    FB tråden är inte till din hjälp ser jag, där skriver man att man ska läsa inlägget en gång till, vad det ska ge om man inte får svar på följdfrågorna, och där ger inte FB någon hjälp till dig.
    Kanske därför du inte kommer till frågans kärna och pga du inte ens vet vad du postat för TS och resonemangen bakom.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 13:05:21 följande:

    Om Sverigedemokraterna ändrar sina åsikter om byxmyndighetslagen och anser att frivilligt sex mellan en tonåring och en vuxen ska vara lagligt (tex. en 14-årig kille och en 18-årig tjej). Istället för att ha en principiell lag om åldersgräns på 15 år. Den byxmyndighetslag vi har nu är ju åldersistisk eftersom den drar alla över en kam.


     


    På så vis kan inte dom andra partierna i riksdagen inte anklaga Sverigedemokraterna för att vara rasistiska eftersom dom själva är ålderistiska. Alla slags fördomsfulla lagar är ju förkastligt.


     


    Smart va? Glad


    Hur du kan anse det vara smart att legalisera våldtäkt mot barn för att rättfärdiga sverigedemokraternas rasism är vidrigt Död
  • Padirac
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-26 21:13:43 följande:

    Ni fattar inte. Jag ger upp. 


    Det är svårt att förstå att någon kan anse det vara smart att legalisera våldtäkt mot barn för att rättfärdiga rasism. 

    Jag fattar (precis som du skriver) inte hur en människa kan ha den inställningen till våldtäkt mot barn och till rasism Kräks
  • Anonvm

    Det finns många lagar som är otroligt utdaterade, särskilt inom familje- och föräldrapolitiken.

    Men att börja peta i den burken har hittils varit i princip lönlöst eftersom "feminist-rörelsen" haft sån medvind och inflytande senaste mandatperioderna. Dessa föråldrade tankesätt kring familj och föräldraskap passar som hand i handsken när ens narativ bottnar i att kvinnan är ett offer och mannen förövare.

    Troligvis är den eran slut till hösten och vi kan börja se saker o ting röra på sig i rätt riktning.

  • IceKitten
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-25 20:51:10 följande:
    Poängen är ju att SD ska kunna ha svar på tal om dom blir anklagade för att vara fördomsfulla.
    Whataboutism är ett tecken på att man redan förlorat debatten, inget att sträva efter.

    Person X "Du mördade henne!"
    Person Y "Ja men vadå då, du mördade ju Petter förra veckan?"

    Nej, jag jämför inte allvaret i mord med allvaret i simpla argument. Men detta borde göra det tydligt att whataboutism är ett svag sätt att argumentera då två fel inte gör ett rätt.
  • klyban
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2022-05-26 21:13:43 följande:
    Ni fattar inte. Jag ger upp. 

    Inte heller på Flashback fattade dom.
    Det betyder att TS var en fallerad TS, då du inte ens förstod det du kopierade på Flashback från början.


     


    Du måste väl fasen haft en enda tanke när du postade?
    Och i så fall vart är denna tanke, för nu är det dax om du vill ha sagt något med tråden.
    Och vill du inte ha sagt något, så skippa sakligheten som nu, så vet v i att även du förstår inte din egen tråd.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden SD kan vinna politiska poäng genom att ge sig på dom ålderistiska lagarna