• jageanonymis

    Hur våga berätta?

    Jag är 25 år, gravid med mitt andra barn. Min dotter fyller snart 1 år och min andra dotter ska födas i september. 


    jag är i vecka 25 nu men har inte vågat berätta för mina föräldrar än.
    jag är jätterädd att de ska ta illa vid sig fast de älskar min dotter jag har. Jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år och han ska vara föräldraledig första tiden så får jag chans att bli klar med mina studier. 


    jag har sån ångest över detta. Jag vet att alla berättar inte direkt, min mammas bästa vän berättade för sina föräldrar när hon var i vecka 23 exempelvis. Men vad ska jag göra? Vet att jag bara borde riva av plåstret men det känns så svårt och det är nästan att jag skäms. Tänk om de blir arga för jag inte sagt något tidigare dessutom..

    hjälp snälla!

  • Svar på tråden Hur våga berätta?
  • AndreaBD

    Det här verkar bara orimligt! Varför skulle dina föräldrar vara arga? Dessutom är det inte upp till dem. Om de skulle försörja dig och ta hand om barnet delvis, så skulle man förstå att de har något att säga till i saken, men så här?? 

  • sacredheart

    Varför har du inte berättat?
    Varför skulle de bli arga eller ta illa vid sig?

    Ledsen att säga detta men tror du behöver bli vuxen, även mentalt.
    Du är 25, är mamma och har ett stadigvarande förhållande....
    Vad spelar det för roll vad dina föräldrar tycker?

    Mitt råd är att riva av det så snart som möjligt så du slipper gå med det hängande över dig.
    Låt dem få ha sina reaktioner...men om de inte blir glada eller liknande, ta inte över deras känslor...du äger DINA känslor

Svar på tråden Hur våga berätta?