• Anonym (Tattooooos!!)

Hur har lågavlönade råd att tatuera sig så mycket?

Här är en sak jag funderat över. Jag älskar tatueringar, har själv ett par stycken i 90-tals/00-tals stil. Ena axeln, en stor i svanken, runt överarmen och en liten på ankeln.

Men även om jag jobbar heltid och ibland över...har inte råd. Alltså en snygg tatuering det är ett par tusen spänn. Så kanske en gång i halvåret realistiskt att jag har råd med det. Jag tjänar dåligt, men jag vet ändå andra som tjänar som mig eller inte ens har ett jobb som har jättemycket tatueringar, de behöver inte vara gamla heller utan kanske 25-30 och har ändå väldigt mycket tatueringar. Dubbla sleeves, flera på mage rygg, ben hals osv.

Hur har lågavlönade råd med detta? Ja, jag är faktiskt avundsjuk, för jag har inte råd med detta. har lite ideer på hur...men vill höra era ideer.

• Svar på tråden Hur har lågavlönade råd att tatuera sig så mycket?
  • Anonym (Puh)
    Anonym (Också 60-talist) skrev 2022-06-11 10:02:01 följande:
    Tack och lov att jag inte har några döttrar utan fina välartade söner.
    Ja, det är nog tur det. 
  • Anonym
    Anonym (60-talisten) skrev 2022-06-11 09:48:46 följande:
    Hade du varit min dotter så hade du aldrig någonsin mer fått så mycket som en krona av mig.
    Du hade varit en vandrande besvikelse, ett kvitto på att jag också faktiskt är misslyckad.
    Ja sämre betyg som förälder får man nog inte.
    Man har gett sitt barn uruselt självförtroende. 
  • Anonym (Wakisashi)
    Anonym (60-talisten) skrev 2022-06-11 09:48:46 följande:
    Hade du varit min dotter så hade du aldrig någonsin mer fått så mycket som en krona av mig.
    Du hade varit en vandrande besvikelse, ett kvitto på att jag också faktiskt är misslyckad.
    Jag hade också varit besviken, men jag hade knappast sagt att jag aldrig mer skulle stötta mitt barn ekonomiskt.

Man måste ju kunna tro på att ungdomen kan utvecklas lite mentalt och få vuxet  förnuft?

Personligheten är inte färdigutvecklad innan man är 25 och de flesta gör faktiskt någon rejäl dumhet som helt unga.

En vän till mig fick ett arv efter en faster som blev tillgängligt vid 18.

Han

-skaffade en jättetatuering över hela ryggen (onödigt)
    -köpte ett biljardbord (onödigt, stod i ett för litet rum så man stötte kön i väggen på två sidor)
    -köpte en lägenhet (bra!)
    -blev avlurad resten av pengarna av några ryssar som han "investerade" hos. (onödigt)

Men han är fortfarande ingen dum person och han är fullt fungerande idag.
  • EpicF

Antagligen för att de prioriterar tatuering framför annat och sparar till det. 

• Anonym (natural fucking snorre?)
    Anonym (Tattooooos!!) skrev 2022-06-11 00:31:18 följande:
    Hur har lågavlönade råd att tatuera sig så mycket?

Här är en sak jag funderat över. Jag älskar tatueringar, har själv ett par stycken i 90-tals/00-tals stil. Ena axeln, en stor i svanken, runt överarmen och en liten på ankeln.

Men även om jag jobbar heltid och ibland över...har inte råd. Alltså en snygg tatuering det är ett par tusen spänn. Så kanske en gång i halvåret realistiskt att jag har råd med det. Jag tjänar dåligt, men jag vet ändå andra som tjänar som mig eller inte ens har ett jobb som har jättemycket tatueringar, de behöver inte vara gamla heller utan kanske 25-30 och har ändå väldigt mycket tatueringar. Dubbla sleeves, flera på mage rygg, ben hals osv.

Hur har lågavlönade råd med detta? Ja, jag är faktiskt avundsjuk, för jag har inte råd med detta. har lite ideer på hur...men vill höra era ideer.

En bättre fråga är varför de gör det?
    Vad är poängen? Ni som tatuerar er, varför gör ni det? Obestämd

För det första tatuerar sig nästan varenda jävel som är under 40 år idag, vilket gör att det inte ens är unikt längre. Tvärt om då är det mer unikt at inte göra det, och det naturliga är även gratis. Sedan så tycker jag personligen inte ens att det är snyggt med tatueringar. Har tittat på naked attraction och sett mycket tatuerade nakna kroppar, tycker faktiskt inte det ser bra ut alls om jag ska vara ärlig. 
  • Anonym (E)
    Anonym (natural fucking snorre?) skrev 2022-06-11 19:19:32 följande:

För det första tatuerar sig nästan varenda jävel som är under 40 år idag, vilket gör att det inte ens är unikt längre. Tvärt om då är det mer unikt at inte göra det, och det naturliga är även gratis. Sedan så tycker jag personligen inte ens att det är snyggt med tatueringar. Har tittat på naked attraction och sett mycket tatuerade nakna kroppar, tycker faktiskt inte det ser bra ut alls om jag ska vara ärlig. 
    Jag är kvinna och har inte själv några tatueringar men attraheras av män med (i mina ögon) VACKRA tatueringar. Jag ser en tatuering som ett konstverk. Det är ett sätt att utrycka sig och ett sätt att visa sin personlighet. För mig är skickliga tatuerare konstnärer. Men tyvärr finns det många riktigt dåliga tatuerare med tanke på hur deras skapelser ser ut. Om jag en dag bestämmer mig för att tatuera mig så ska jag välja ut den tatuerare som jag anser är värdig att försköna min kropp för all framtid. 
  • Anonym (K)

Sparade minst 1 000 kr när jag pluggade. Handlar inte om inkomsterna. 

• Anonym (XXX)

Tja...

Kvinnor: barnbidraget, flerbarnstillägget, underhållsstödet, bostadsbidraget och socialbidraget, samt inkomster från webcam och prostitution

Män: narkotikahandel, bilinbrott, bostadsinbrott, butiksrån, rånöverfall på gatan, häleri...

• Anonym (Maria)

Tatuerar sig folk ens nuförtiden? Så trashigt. Visst någon liten text, liten grej någonstans helt ok. Men annars urk, var glad att du inte tar dig råd och ser lite seriös ut istället.

Eftersom man inte är fattig på riktigt ändå om man kan lägga pengar på tatueringar prioriterar man bara annorlunda. Typ struntar i att köpa vettiga kläder till sina barn. Eller lever på lån till allt i livet t ex. 

• EnAnonumius
    Anonym (Tattooooos!!) skrev 2022-06-11 09:36:39 följande:
    Sorry, var lite disträ. Menade inte att vara ohyfsad. Ja det var några bra förklaringar både i de inläggen och ditt, tack! Eftersom jag gillar rätt enkla motiv så kanske lärling hade vart något för mig med att vända sig till...frågar man om det hos tatueraren?
    Um Hamza skrev 2022-06-11 09:09:29 följande:

Av alla saker du räknade upp, smink hårfärg snus och gymkort, är det enda jag köper kläder, men även det sällan. Finns jättebilligt 2hand osv. De killar du ser med tatueringar köper kanske inte nagellack? 

Jupp fråga hos olika tatuerare om de har en kärling och är redo att tatuera på "levande skinn".

Nu har ju jag råd att tatuera mig och även betala mina räkningar, alla som har tatueringar är inte "fattiga" och "arbetslösa" och hos lyxfällan etc, som vissa håller fast med med en dåres envishet att "det är så". 
    Tatuerade finns inom alla klasser och lönegrupper.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (natural fucking snorre?) skrev 2022-06-11 19:19:32 följande:
    Det finns inget enhetligt svar på den frågan.
    "Varför" är individuellt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2022-06-12 06:00:22 följande:

Tatuerar sig folk ens nuförtiden? Så trashigt. Visst någon liten text, liten grej någonstans helt ok. Men annars urk, var glad att du inte tar dig råd och ser lite seriös ut istället.

Att kalla andra för trashig säger en hel del om din människosyn, än dem du riktar det emot.

• Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2022-06-12 07:07:13 följande:
    Att kalla andra för trashig säger en hel del om din människosyn, än dem du riktar det emot.
    Nej, de jag träffar som har de här överdrivna tatueringarna bevisar det själva gång på gång. 

De vill låna pengar, men har råd att unna sig nåt nytt yttre skit samtidigt. - Men nu har vi inte pengar till barnens födelsedag så trist det blev. - Kan vi få ett låna ett par tusen?
    Mm, det har jag gjort för barnens skull.
    Finns många exempel. 
    Att ha lite tatuering som jag skrev är inget, men det här överdrivna när man inte ens har råd. Ja det ger en syn av klassiskt trash. 
    Du kan skriva så om mig om det känns bättre för dig. Men har tyvärr sett detta alltför ofta i verkligheten. 

Och ja det ser inte seriöst ut på något sätt med tex tatueringar som går upp på halsen ända in över ansiktet. Ja vill man se kriminell ut så visst. Säger inte att man är kriminell. Men man ser ut som. 
  • Anonym (Tattooooos!!)

Nu tycker jag också att för mycket tatueringar är fult, men det skall rätt mycket till. Däremot förstår jag inte riktigt varför trashig nödvändigtvis behöver vara dåligt. Det är ju en stil.  

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2022-06-13 10:38:27 följande:
    Nej, de jag träffar som har de här överdrivna tatueringarna bevisar det själva gång på gång. 

De vill låna pengar, men har råd att unna sig nåt nytt yttre skit samtidigt. - Men nu har vi inte pengar till barnens födelsedag så trist det blev. - Kan vi få ett låna ett par tusen?
    Mm, det har jag gjort för barnens skull.
    Finns många exempel. 
    Att ha lite tatuering som jag skrev är inget, men det här överdrivna när man inte ens har råd. Ja det ger en syn av klassiskt trash. 
    Du kan skriva så om mig om det känns bättre för dig. Men har tyvärr sett detta alltför ofta i verkligheten. 

Och ja det ser inte seriöst ut på något sätt med tex tatueringar som går upp på halsen ända in över ansiktet. Ja vill man se kriminell ut så visst. Säger inte att man är kriminell. Men man ser ut som. 
    Att felprioritera är en sak.. Det kan jag hålla med om att det är dumt att göra..

Fast det varken ursäktar eller förklara din dåliga människosyn, att kalla andra trashiga för den saken skull. Två fel blir aldrig ett rätt.

Att skriva "de bevisar de själva" är bara en patetisk ursäkt till att få lov att kalla andra "trashiga".

• Kockobello
    EnAnonumius skrev 2022-06-13 15:26:26 följande:
    Att felprioritera är en sak.. Det kan jag hålla med om att det är dumt att göra..

Fast det varken ursäktar eller förklara din dåliga människosyn, att kalla andra trashiga för den saken skull. Två fel blir aldrig ett rätt.

Att skriva "de bevisar de själva" är bara en patetisk ursäkt till att få lov att kalla andra "trashiga".
    Du menar att trashiga människor inte finns? 

Ok då vet vi.
  • EnAnonumius
    Kockobello skrev 2022-06-13 15:40:39 följande:
    Du menar att trashiga människor inte finns? 

Ok då vet vi.
    Du menar att du är en person som måste  kalla folk för invektiv, för att du mår bra av det själv, och skylla ditt dåliga beteende på de/dem du kallar det för "bevisar ju det själva"...

Okey då vet vi.

• Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2022-06-13 16:03:17 följande:
    Du menar att du är en person som måste  kalla folk för invektiv, för att du mår bra av det själv, och skylla ditt dåliga beteende på de/dem du kallar det för "bevisar ju det själva"...

Okey då vet vi.
    Du verkar ha ett behov att trycka ner folk. Jag har ett bra bemötande mot människor och är en öppen tolerant person, Men vissa tappar man respekten för helt enkelt så småningom. 
    Du antar och skriver att jag har ett dåligt beteende för att jag råkade använda ordet trashigt. 

Ok då vet vi det. Hejdå och ha en fortsatt fin dag! 
  • Anonym (...)

Tja, på samma sätt som att många har råd att köpa cigaretter och energidryck, de prioriterar det. 

Svar på tråden Hur har lågavlönade råd att tatuera sig så mycket?