• Cass123

    Gravtest innan BIM

    Hur vanligt är det att man plussar innan BIM? Är "testa tidigt" stickor något att förlita sig på innan BIM eller är det väst att bara försöka hålla ut till efter BIM för att testa sig? :D

  • Svar på tråden Gravtest innan BIM
  • Cass123

    Grattis!:)
    Vilken BIM-dag testade du? 
    Fått negativt på testa tidigt och de "vanliga" innan bim, så tänker att jag helt enkelt inte är gravid men alltid värt att fråga :)

  • Anotherone
    Cass123 skrev 2022-06-21 14:23:56 följande:

    Grattis!:)
    Vilken BIM-dag testade du? 
    Fått negativt på testa tidigt och de "vanliga" innan bim, så tänker att jag helt enkelt inte är gravid men alltid värt att fråga :)


    Det var 3 dagar innan. Och clearblue sa vid exakt samma tillfälle "Ej gravid" så uppenbarligen var RFSU-testet känsligare. 
  • Aannoonnyymmmm
    Aannoonnyymmmm skrev 2022-06-30 23:43:45 följande:

    Hej! Jag plussade idag (2 dagar innan BIM) ????


    Skulle vara en smilis men blev massa frågetecken istället hehe. :)
  • Gimele

    Skulle säga att det (tyvärr) är olika från graviditet till graciditet.. Jag har två barn, 3 missfall i bagaget och gravid med mitt 3e och endast 2 st har visat posetivt innan BIM även dem som säger sig kunna ge kvar från 6 dagar innan.
    Ett med min nu 2,5 år och ett blev missfall. 
    Min förstfödda var det otydligt fram tills att mensen var 2 veckor sen. 
    Räknar inte med missfallen.. Men denna graviditeten som jag hoppas ska gå vägen fick jag positivt först en dag efter BIM. 
    Lycka till! 

  • Lojsan DN

    Jag testade positivt nu 5 dagar innan BIM med testa tidigt från babyplan. 
    Alltså på ÄL+9.
    Förra graviditeten som tyvärr slutade i MF plussade jag på BIM +2, så det är såå olika. 

  • Daphodil

    Har alltid testat positivt ÄL+10, men då gäller det att ha tränade ögon, för det är svaga streck då. 

Svar på tråden Gravtest innan BIM