• Anonym (Gravid?)

    Spökstreck eller inte, äl+5

    Hej på er!
    Är en testmissbrukare så det heter duga.
    Gjorde första testet efter denna ägglossning nu i eftermiddag, endast 5 dagar efter ägglossning (enligt FF) och för första gången någonsin anar jag ett suuuupersvagt streck.
    Är det ens möjligt?
    Eller är det spökstreck?

    Försökte fota men eftersom man knappt ser det med blotta ögat i verkligheten var det svårt att fånga strecket på bild.


    Vad tror ni? Kan jag äntligen vara gravid?

  • Svar på tråden Spökstreck eller inte, äl+5
  • Anonym (Gravid?)


    Här har jag trixat lite med kontrast osv, syns lite tydligare på bild nu. 
  • Paeonia123

    Ser tyvärr ingenting på första bilden, på andra bilden tycker jag man kan ana en skugga. :)
    Hoppas strecket blir starkare :).

  • Anonym (Gravid?)

    Gjorde ett till gravtest imorse med morgonurin men inget streck. Var nog ett spökstreck igår, fast hoppas på tydligare streck om några dagar :). 


    Igår kväll kom det väldigt väldigt lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig. Kan det ha varit en nidblödning? 

  • Anonym (Gravid?)

    Plus att jag sedan igår har som typ mensvärk, fast alldeles för tidigt för mens, ömma bröst har jag sedan igår också och alldeles för tidigt för det med.

    Idag äl+6, bim-8

  • Anonym (Mamma)

    Det är nästan omöjligt att få ett positivt test 5 dagar efter äl, 10 dagar är mer rimligt 

  • Anonym (Gravid?)

    Ja det var nog för tidigt, var nog ett spökstreck.


    Idag har jag även mått väldigt illa.
    Är det möjligt att få symptom så här tidigt? Har läst andra lite äldre trådar där andra skriver att det är möjligt :)

    Så alltså, ömma bröst och molvärk började igår, äl+5 och idag, äl+6 illamående.
    Någon som varit gravid som känner igen symptomen?

  • Anonym (äl+)

    ÄL + 5...då har ju ägget knappt fäst än. Nej, det verkar helt osannolikt att kunna få plus på stickan så tidigt. Jag kände av de allra första symtomen någon vecka efter ÄL, kanske 10 dagar efter eller så? Det är ju ingen brådska att få plus på stickan heller, man ska ju ändå vara gravid i nio månader.

    Vänta en vecka eller två och testa igen. 

  • Anonym (Mamma)

    Med tanke på att ägget knappt fäst känner du inte av symptom så tidigt. De symptomen du beskriver kan mycket väl vara pms också, de är snarlika.

  • Anonym (Gravid?)

    Men tycker det är alldeles för tidigt för pms-symptom, brukar inte få det förrän om ca 5-7 dagar.

  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-08-01 06:46:03 följande:
    Det är nästan omöjligt att få ett positivt test 5 dagar efter äl, 10 dagar är mer rimligt 
    Det är inte bara nästan omöjligt- det är omöjligt. Embryot fäster som tidigast 5 dagar efter äl så det finns ingen hcg än. 

    Snälla ts: för din egen skull, vänta minst en vecka till med test. Du blir vare sig mer eller mindre gravid av en massa testande i förtid.
Svar på tråden Spökstreck eller inte, äl+5