Anonym (Skitmän) skrev 2022-08-01 09:37:03 följande:
Det har inte ändrats. De drog av lönen 2 ggr innan han avskedades 2021. (Företaget avskedade många då).
Jag är mest sårad över att han ljög och sa att de börjat dra när de inte gjort det. vet inte vad jag ska tycka och tänka.
Ska jag ha is i magen till augusti och se om han betalar något då eller bara slänger ut pengarna fritt igen och skiter i oss?.
Om jag hade fett med pengar hade jag inte brytt mig. Men det har jag inte. Jag har betalat allt själv detta året. Även gett han nån hundring här och där. Så nu hade jag väl förväntat mig nån krona eller att han frågat om jag behövde något?
Det beror ju på när ni kollade saldo tillsammans sist.
Om fodringsägarna inte har fått något på ett år kan de mycket väl ha dragit tillbaka en del av skulderna.
Skulderna ligger ju dock kvar hos inkassobolagen och kan komma tillbaka till kronofogden.
Jag fattar att det känns jobbigt om han har ljugit men kan ju också vara så att han faktiskt inte har koll.
Eller som sagt att de dragit men inte fullt ner till existensminimum.
Han har ju dock skyldighet att bidra till sitt barn så något is i magen tycker jag inte att du ska ha.
Han kan gott gå och lämna tillbaka nåt av det han handlat och skicka pengar till sitt barn.