• Anonym (X)

    Vad är det för psykisk diagnos?

    Man finner aldrig ro i livet, man tröttnar snabbt. Måste byta partners, jobb, bostäder stup i kvarten. Vill ha spänning i livet, mår annars dåligt. 

  • Svar på tråden Vad är det för psykisk diagnos?
  • Soryu

    Det behöver inte alls vara fråga om problem som är på den nivån att det går att ställa en psykiatrisk diagnos, men annars skulle jag väl i första hand tänka på personlighetssyndrom alternativt ADHD på basen av den sparsamma information du ger.

  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2022-08-02 20:13:57 följande:

    Bipolär? 


    Fast TS verkar ju mena nån som jämt är på det här viset, så då faller bipolär ju bort.
  • Trudy86

    Min första tanke är ADHD. En bekant stämmer in på beskrivningen väldigt väll och hon har ADHD.

  • Anonym (X)
    Drottningen1970 skrev 2022-08-02 22:48:27 följande:

    Ännu en tråd? 

    Ge dig.

    Det spelar ingen roll. Köp läget att hon dumpat dig.


    har aldrig startat en tråd. Detta gäller en kvinnlig vän till mig. 
  • Anonym (U)
    Anonym (X) skrev 2022-08-02 19:34:09 följande:
    Vad är det för psykisk diagnos?

    Man finner aldrig ro i livet, man tröttnar snabbt. Måste byta partners, jobb, bostäder stup i kvarten. Vill ha spänning i livet, mår annars dåligt. 


    Ingen diagnos. Personen vill bara leva och upptäcka livet.
  • Anonym (ylva)

    Alla psykiska sjukdomar finns i sitt sammanhang och rent tekniskt är att aldrig vara nöjd ingen sjukdom... här och nu.

    Det kanske blir. Spontant tänker jag att det kan vara vad man vid sekelskiftet såg på som Wanderlust, dvs. viljan att komma ut och se världen. I dagens värd med massa resande så är ju vi med svag Wanderlust konstiga, men då sågs det som ett problem....

    Världen är fylld med framgångsrika människor som inte blir nöjda.... Så nja, psykiatrisk diagnos kan man nog inte sätta utifrån detta....

  • Anonym (X)

    Tycker synd om hennes två små barn som alltid får hänga med på hennes upptåg. Pappan finns inte med i bilden så barnen bor bara hos henne. Dom flyttar stup i ett, och olika bonuspappor kommer och går. 

  • Anonym (Calle)

    Nej, du är inte alls samma som skriver om exet. Riiiiiight.

  • Anonym (X)
    Anonym (Calle) skrev 2022-08-03 11:27:18 följande:

    Nej, du är inte alls samma som skriver om exet. Riiiiiight.


    Nej, se ovanstående svar.
  • Anonym (.)
    Anonym (X) skrev 2022-08-03 11:23:32 följande:

    Tycker synd om hennes två små barn som alltid får hänga med på hennes upptåg. Pappan finns inte med i bilden så barnen bor bara hos henne. Dom flyttar stup i ett, och olika bonuspappor kommer och går. 


    Behöver ju inte vara en diagnos. En del finner aldrig ro utan måste alltid jaga vidare. Kanske beror det på hennes uppväxt?
Svar på tråden Vad är det för psykisk diagnos?