• Anonym (Räcker nu)

    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!

  • Svar på tråden Trött på tjatet från ensamma män
  • Anonym (H)
    Anonym (Nutrilett) skrev 2022-08-08 22:37:59 följande:

    Känns ensamt och dyster att ligga här och deppa, vill ej vara fet och arbetslös, vill också vara framgångsrik och ligga buhu


    Så hur ser planen ut?
  • Anonym (Nutrilett)
    Anonym (H) skrev 2022-08-08 22:49:54 följande:
    Så hur ser planen ut?
    Börja träna och skaffa ett jobb
  • Anonym (Paulo)
    Anonym (Räcker nu) skrev 2022-08-03 18:06:17 följande:
    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!


    Lite självrannsakan kanske kan vara på sin plats. 
    Att tro att män i gemen nöjer sig med genene kvinna är ju naivt. Kvinnor behöver ta sig en funderare på vad det är män vill ha, och kanske tona ner attityden lite, då många verkar tro att det är de som är priset. Ju äldre jag själv blir ju mer inser jag hur många kvinnor tänker, och ju mer avsmak får jag. Framförallt när man ser vad som hänt bekanta, vänner vid livskriser. 

    Är så nöjd med att ha fått en tant som delar min världsbild. 

    Kvinnor behöver steppa upp, så även många män. Många kommer vara ensamma på ålderns höst.  
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Paulo) skrev 2022-08-08 23:44:25 följande:
    Lite självrannsakan kanske kan vara på sin plats. 
    Att tro att män i gemen nöjer sig med genene kvinna är ju naivt. Kvinnor behöver ta sig en funderare på vad det är män vill ha, och kanske tona ner attityden lite, då många verkar tro att det är de som är priset. Ju äldre jag själv blir ju mer inser jag hur många kvinnor tänker, och ju mer avsmak får jag. Framförallt när man ser vad som hänt bekanta, vänner vid livskriser. 

    Är så nöjd med att ha fått en tant som delar min världsbild. 

    Kvinnor behöver steppa upp, så även många män. Många kommer vara ensamma på ålderns höst.  
    Var läser du om kvinnors attityd och vad är det egentligen de säger?
  • Anonym (Paulo)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-08-08 23:55:39 följande:
    Var läser du om kvinnors attityd och vad är det egentligen de säger?
    Läser? 
    Läsa kan man ju göra här, vissa kvinnor verkar har rätt märkliga ideer och tankar om vad de vill ha, deras värde och allt det där (queen-mumbojumbot).

    Jag märker däremot av det i vardagen, i interaktioner med människor, även i jobbet. Av min erfarenhet, är det oftast männen som skall hjälpa och lyfta kvinnor. Det skall kvoteras hit och dit. 

    Hypergami är ju sedan länge rotat, bevisas i forskning. Ibland kanske många kvinnor borde bli lite mer ödmjuka, likt deras mammor var. 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Paulo) skrev 2022-08-09 00:05:44 följande:
    Läser? 
    Läsa kan man ju göra här, vissa kvinnor verkar har rätt märkliga ideer och tankar om vad de vill ha, deras värde och allt det där (queen-mumbojumbot).

    Jag märker däremot av det i vardagen, i interaktioner med människor, även i jobbet. Av min erfarenhet, är det oftast männen som skall hjälpa och lyfta kvinnor. Det skall kvoteras hit och dit. 

    Hypergami är ju sedan länge rotat, bevisas i forskning. Ibland kanske många kvinnor borde bli lite mer ödmjuka, likt deras mammor var. 
    Hur kommer det sig då att kvinnor kan leva lyckliga själva men männen inte kan det? 
  • Tukt
    Anonym (Sanna) skrev 2022-08-09 10:25:31 följande:
    Hur kommer det sig då att kvinnor kan leva lyckliga själva men männen inte kan det? 
    Vet man det? För det kan ju vara så att ensamma kvinnor också är olyckliga. Men inte så olyckliga att de blir psykiskt sjuka och tar livet av sig.
    Som jag förstått det, är just de sakerna man tittat på då man forskat på ensamhet. 
  • Anonym (Paulo)
    Problemet med den studien är att man tittat på kvinnor i 40-årsåldern, och som således inte hittat rätt man för dem än (troligen pga gräset alltid är grönare på andra sidan, och nästa hookup är en swipe senare).

    Det är på ålderns höst som kvinnor blir olyckliga ensamma. De inser att livet hade varit ljusare, roligare och mer meningsfullt med barn och kanske en partner vid sidan. 

    Rent krasst, en 40-50årig kvinna, som varit singel länge, och är barnlös (om det inte är självvalt av olika skäl såsom medicinska skäl eller genetik) är ju i många mäns ögon en märklig skapelse. Varför är den stora frågan? Vad är felet på dem? Gäller förvisso enbart fullt friska kvinnor utan diagnoser eller extrema värderingar åt endera höger eller vänster. De blir extremt ensamma och bittra på ålderns höst. Besök bästa ålderdomshem så får du se. 

    Kan inte någon 70+ kvinna utan barn och partner skriva hur vardagen är. Är de lyckliga, eller ångrar de att de inte bildade familj med Bernt, Claes eller Nils som var så intresserad, snäll och fin när de va 20?
  • Emilfo
    ANONYM (PAULO) SKREV 2022-08-09 00:05:44 FÖLJANDE:
    Läser? 
    Läsa kan man ju göra här, vissa kvinnor verkar har rätt märkliga ideer och tankar om vad de vill ha, deras värde och allt det där (queen-mumbojumbot).

    Jag märker däremot av det i vardagen, i interaktioner med människor, även i jobbet. Av min erfarenhet, är det oftast männen som skall hjälpa och lyfta kvinnor. Det skall kvoteras hit och dit. 

    Hypergami är ju sedan länge rotat, bevisas i forskning. Ibland kanske många kvinnor borde bli lite mer ödmjuka, likt deras mammor var. 
    Hur kommer det sig då att kvinnor kan leva lyckliga själva men männen inte kan det? 

    - - - - - - - - - - - - 

    Tror att männen har intensivare behov av fysisk närhet och sex. Skapta så för att sätta snurr på fortplantningen.
    Skriver tror
  • Anonym (Luke)
    Emilfo skrev 2022-08-09 17:10:40 följande:
    ANONYM (PAULO) SKREV 2022-08-09 00:05:44 FÖLJANDE:Hur kommer det sig då att kvinnor kan leva lyckliga själva men männen inte kan det? 

    - - - - - - - - - - - - 

    Tror att männen har intensivare behov av fysisk närhet och sex. Skapta så för att sätta snurr på fortplantningen.
    Skriver tror
    Skulle tro att det generellt beroe på att kvinnor är bättre på att göra det man ska göra. Många män är sjukt lata och det får de betala ett dyrt pris för.
  • Anonym (Luke)
    Emilfo skrev 2022-08-09 17:10:40 följande:
    ANONYM (PAULO) SKREV 2022-08-09 00:05:44 FÖLJANDE:Hur kommer det sig då att kvinnor kan leva lyckliga själva men männen inte kan det? 

    - - - - - - - - - - - - 

    Tror att männen har intensivare behov av fysisk närhet och sex. Skapta så för att sätta snurr på fortplantningen.
    Skriver tror
    Dessutom finns det ingen bra man som är singel. Eller det är extremt ovanligt iaf för kvinnor dessutom generellt är bättre partners.
  • Tukt
    Kändes som det där i första hand beskrev singelkvinnor utan barn. Vilket i sig är en annan sak. Men också det faktum hur stor debatten är kring insemination, så känns det heller inte helt hållbar slutsats. Int utifrån svenska förhållanden.
    Inte heller om man läser forumen här på Familjeliv där det ständigt klagas från båda håll över ensamheten.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-09 17:16:37 följande:
    Dessutom finns det ingen bra man som är singel. Eller det är extremt ovanligt iaf för kvinnor dessutom generellt är bättre partners.
    Varför skulle inte såkallade bra män kunna vara singlar? 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-08-09 10:25:31 följande:
    Hur kommer det sig då att kvinnor kan leva lyckliga själva men männen inte kan det? 
    Kvinnor brukar oftare ha bättre social kontakt med vänner än männen, det är mer accepterat med kvinnor som snackar med någon om sina känslor än männen och då kanske tips på hur man ska förbättra något vid ett förhållande. 
    Det finns exempelvis en möjlighet vanligen att kunna bli mamma genom spermadonator.

    Männens biologi är att de ska befrukta många kvinnor medan kvinnorna nöjer sig med få eller ingen. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Fel) skrev 2022-08-11 22:02:26 följande:
    Varför skulle inte såkallade bra män kunna vara singlar? 
    För att de bra kvinnorna vill ha dem och kommer att göra det de kan för att behålla dem.

    De män som är singlar för att kvinnor inte vill ha dem.

    Finns ett undantag med extrema players men dessa blir ovanligare för varje år som går 30+. Över 40 är de utrotningshotade.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-11 22:05:57 följande:
    För att de bra kvinnorna vill ha dem och kommer att göra det de kan för att behålla dem.

    De män som är singlar för att kvinnor inte vill ha dem.

    Finns ett undantag med extrema players men dessa blir ovanligare för varje år som går 30+. Över 40 är de utrotningshotade.
    Finns män som är friviligt singel eller kan inte ha ett förhållande pågrund av någon anledning men kan ändå räknas som en bra man. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Fel) skrev 2022-08-12 09:39:29 följande:
    Finns män som är friviligt singel eller kan inte ha ett förhållande pågrund av någon anledning men kan ändå räknas som en bra man. 
    Jag förstår vad du menar och varför du kommer till den slutsatsen men jag håller inte med dig.

    Själva familjebildningen är en så central och viktig del i samhället att varje person behöver delta.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Räcker nu) skrev 2022-08-03 18:06:17 följande:
    Trött på tjatet från ensamma män

    Det startas ständigt trådar om detta, och dessa ensamma män verkar förvänta sig att vi kvinnor ska lösa deras situation. Den enda lösning som finns är att ni gör er tillräckligt attraktiva så att ni hänger med i konkurrensen på dejtingmarknaden. Precis som att någon som är arbetslös för försöka göra sig anställningsbar för arbetsgivare. Så ni behöver steppa upp erat game och jobba på er själva helt enkelt. Punkt slut!


    Kvinnor klagar aldrig på att det är samhällets fel varför de inte får någon orgasm? 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Fel) skrev 2022-08-15 12:04:29 följande:
    Kvinnor klagar aldrig på att det är samhällets fel varför de inte får någon orgasm? 
    Med tanke på att kvinnlig orgasm inte varit på tapeten särskilt länge och fortfarande är sekundär (hur många män skulle fortsätta ha sex om de aldrig kom? Hur ofta talas det om att det är normalt att män ?inte kan? få orgasm?) så är det samhällets ?fel?. Även hur sex ofta skildras i film (inte porr utan vanlig) och böcker, där kvinnan i princip får orgasm av att suga av mannen spelar in i hur fel det blir, och hur mycket svårare set blir för kvinnor att förutsätta njutning vid sex på samma sätt som män.

    Hur tycker du det är relevant? 
Svar på tråden Trött på tjatet från ensamma män