• Anonym (Fantastierunderegensex)

    Är ni oroliga för vad er partner fantiserar om?

    Får ni jobbiga känslor som stress, svartsjuka, oro, rädsla funderingar eller liknande inför att ni inte veta vad er partner fantiserar om exempelvis när hen onanerar/runkar eller kanske till och med under tiden ni har sex? 

  • Svar på tråden Är ni oroliga för vad er partner fantiserar om?
  • Anonym (Man)

    Orolig för vad min partner fantiserar om? Nej, inte det minsta utan jag uppmanar henne snarare att fantisera fritt när hon onanerar. 

  • Anonym (switch)

    Verkligen inte, jag är mycket sjukare än han.

    Däremot slutade jag berätta vid en viss gräns för att han blev orolig av det.

    Det som sker i skallen och vad man inser går att göra på riktigt kan vara helt olika saker.

  • Anonym (Fantastierunderegensex)
    Anonym (switch) skrev 2022-08-06 15:03:57 följande:

    Verkligen inte, jag är mycket sjukare än han.

    Däremot slutade jag berätta vid en viss gräns för att han blev orolig av det.

    Det som sker i skallen och vad man inser går att göra på riktigt kan vara helt olika saker.


    Okej så ni brukar eller iaf brukade berätta för varandra om fantasier? Vill du ge ett exempel på en fantasi du har som gör honom för orolig? Skulle du blivit sårad om han hade sådana fantasier som du har eller något du klassar värre? Och om en fantasi du har skulle såra honom om du gjorde den på riktigt, låt säga något som innefattar någon eller några andra än honom- är det inget du har dåligt samvete för eftersom det just bara är fantasier? Och skulle du omvänt inte heller bli brydd om han hade dessa så länge han inte gör verklighet av dom? 


    känslan av att han eller hon har en önska. Om att uppfylla en fantasi då, skapar inte det en oro? För man kan ju aldrig som utomstående veta om det är något hem bara tänder på i fantasin eller faktiskt önskar att hen kunde uppfylla i verkligheten. 

  • Hotelliggaren
    Anonym (Fantastierunderegensex) skrev 2022-08-06 17:48:00 följande:

    Okej så ni brukar eller iaf brukade berätta för varandra om fantasier? Vill du ge ett exempel på en fantasi du har som gör honom för orolig? Skulle du blivit sårad om han hade sådana fantasier som du har eller något du klassar värre? Och om en fantasi du har skulle såra honom om du gjorde den på riktigt, låt säga något som innefattar någon eller några andra än honom- är det inget du har dåligt samvete för eftersom det just bara är fantasier? Och skulle du omvänt inte heller bli brydd om han hade dessa så länge han inte gör verklighet av dom? 


    känslan av att han eller hon har en önska. Om att uppfylla en fantasi då, skapar inte det en oro? För man kan ju aldrig som utomstående veta om det är något hem bara tänder på i fantasin eller faktiskt önskar att hen kunde uppfylla i verkligheten. 


    Precis! Och därför är det ju ingen ide att bry sig om andras fantasier. De finns ju där oavsett. Man kan ju oxo tänka sig att om man har fantasier som man vill göra verkliga så kanske man redan skulle gjort det? Om nån har fantiserat om nåt i 10 år och ännu inte gjort slag i saken så kommer hen troligen inte göra det sen heller.
    För egen del är mina fantasier av den typ som man varken bör eller kan göra verkliga, det är därför de är fantasier.
    Du verkar lite trygghetsknarkande i dina tankar. Man kan ju aldrig styra vad som ska hända, i synnerhet inte vad andra ska göra.
  • Anonym (Fantastierunderegensex)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-06 18:15:52 följande:
    Precis! Och därför är det ju ingen ide att bry sig om andras fantasier. De finns ju där oavsett. Man kan ju oxo tänka sig att om man har fantasier som man vill göra verkliga så kanske man redan skulle gjort det? Om nån har fantiserat om nåt i 10 år och ännu inte gjort slag i saken så kommer hen troligen inte göra det sen heller.
    För egen del är mina fantasier av den typ som man varken bör eller kan göra verkliga, det är därför de är fantasier.
    Du verkar lite trygghetsknarkande i dina tankar. Man kan ju aldrig styra vad som ska hända, i synnerhet inte vad andra ska göra.
    Om personen gjort verklighet av fantasierna tidigare då?exempel trekanter eller gruppsex etc Men sen träffar en partner att vara monogam med? hen kanske fortfarande fantiserar och tänder på det, och inte märkligt vore det ju då om hen fantiserade sig tillbaka till gånger hen haft det som härliga minnen att runka/onanera till- här tycker ju många att det skulle kännas problematiskt.  Vad har ni för åsikter om det? Vissa tycker det är ok att tänka på andra man haft sex med förut eller tidigare  sextillfällen medan andra skulle se det som att svika partnern. Vad är det egentligen för skillnad mot att fantisera om sex med en ny person eller andra personer man inte haft sex med? 
  • Anonym (Verkligen inte)
    Anonym (Fantastierunderegensex) skrev 2022-08-03 21:04:18 följande:
    Är ni oroliga för vad er partner fantiserar om?

    Får ni jobbiga känslor som stress, svartsjuka, oro, rädsla funderingar eller liknande inför att ni inte veta vad er partner fantiserar om exempelvis när hen onanerar/runkar eller kanske till och med under tiden ni har sex? 


    Varför skulle man få det? Att ha åsikter om någons fantasier är totalt rubbat
  • Anonym (Verkligen inte)
    Anonym (Fantastierunderegensex) skrev 2022-08-04 19:39:33 följande:

    Verkar inte som att så många i tråden störs av partnerns fantasier så länge inte han/hon gör verklighet av något som innefattar att gå över er relations gränser. Jag drar parallellen att ni som inte tycker er ha att göra med er partners egen runk/onanistund inte heller bryr er om hen kollar på porr?
    Någon svarade att det verkar vara samma klientel som dom som är svartsjuka, kontrollbehov, emot porr etc och kanske kan det stämma? Eller är det så att vissa inte uppskattr att ens partner blir attraherad av någon annan än dom och att det är hänsynslöst att runka /onanera till en annan brud/man om man är i ett förhållande. Vissa drar ju otrohetsgränsen redan här. 


    Nej, bryr mig inte ett dugg om min mans onani eller porrtittande heller. Det är hans ensak precis som min onani mm är min ensak 
  • Hotelliggaren
    Anonym (Fantastierunderegensex) skrev 2022-08-06 18:46:35 följande:
    Om personen gjort verklighet av fantasierna tidigare då?exempel trekanter eller gruppsex etc Men sen träffar en partner att vara monogam med? hen kanske fortfarande fantiserar och tänder på det, och inte märkligt vore det ju då om hen fantiserade sig tillbaka till gånger hen haft det som härliga minnen att runka/onanera till- här tycker ju många att det skulle kännas problematiskt.  Vad har ni för åsikter om det? Vissa tycker det är ok att tänka på andra man haft sex med förut eller tidigare  sextillfällen medan andra skulle se det som att svika partnern. Vad är det egentligen för skillnad mot att fantisera om sex med en ny person eller andra personer man inte haft sex med? 
    Du snöar in på att det skulle vara personligt. När man fantiserar om en händelse är det ju själva händelsen man har i fokus, inte personen/erna som var med. Iaf inte jag. Men jag fantiserar sällan om verkliga händelser, vare sig de som varit eller som kunde bli. Och det tror jag gäller de flesta. Varför ska man fantisera om sånt som finns i verkligheten?
  • Anonym (switch)
    Anonym (Fantastierunderegensex) skrev 2022-08-06 17:48:00 följande:

    Okej så ni brukar eller iaf brukade berätta för varandra om fantasier? Vill du ge ett exempel på en fantasi du har som gör honom för orolig? Skulle du blivit sårad om han hade sådana fantasier som du har eller något du klassar värre? Och om en fantasi du har skulle såra honom om du gjorde den på riktigt, låt säga något som innefattar någon eller några andra än honom- är det inget du har dåligt samvete för eftersom det just bara är fantasier? Och skulle du omvänt inte heller bli brydd om han hade dessa så länge han inte gör verklighet av dom? 


    känslan av att han eller hon har en önska. Om att uppfylla en fantasi då, skapar inte det en oro? För man kan ju aldrig som utomstående veta om det är något hem bara tänder på i fantasin eller faktiskt önskar att hen kunde uppfylla i verkligheten. 


    Jag anser att alla har rätt till sina fantasier.

    Så länge du inte går ut och tvingar dig till sex av folk som inte vill eller skadar barn, djur, nazister, nunnor eller whatever floats your boat så har ingen annan med det att göra.

    Vad man sedan vill och kan göra med sin partner (eller ev. fler personer) är en förhandlingssak.

    Jag är nöjd med sexet jag har med min partner, men min hjärna och orgasm kan triggas av väldigt mycket mer än det.
  • Mia99

    Herregud nej. Tvärtom, vi brukar uppmana varandra att berätta om sina fantasier och funderingar. Sen ska det naturligtvis inte vara sårande, han kanske inte ska berätta i detalj hur han fantiserar om att sätta på någon kvinnlig kollega på en stayover. Men om det är någon fantasi som någon av oss har som inte innefattar en tredje person, så kan vi fundera på om vi skulle vilja förverkliga det. Ibland går det, ibland är det bara en vild och ogenomförbar tanke.

  • sidebyside

    [quote=81930607][quote-nick]Mia99 skrev 2022-08-07 10:59:51 följande:[/quote-nick]Herregud nej. Tvärtom, vi brukar uppmana varandra att berätta om sina fantasier och funderingar. Sen ska det naturligtvis inte vara sårande, han kanske inte ska berätta i detalj hur han fantiserar om att sätta på någon kvinnlig kollega på en stayover. Men om det är någon fantasi som någon av oss har som inte innefattar en tredje person, så kan vi fundera på om vi skulle vilja förverkliga det. Ibland går det, ibland är det bara en vild och ogenomförbar tanke.[/. .................. +1

  • Anonym (Jessica)

    Nej vi är helt öppna med våra fantasier. Vi har även bestämt oss för att börja prova våra fantasier. Kanske inte alla men många av dom. Vi vill ju inte dö nyfikna

  • Anonym (....)

    Aldrig ens tänkt tanken, så då är jag nog inte orolig! Även om jag förstår att min partner inte berättar allt för mig så vet jag att vi delar med oss av de flesta fantasier till varandra... Vi kommunicerar högt och lågt, om de flesta saker, mest hela tiden!

  • Anonym (Nje)

    Jag hade önskat att min fru hade lite mer fantasi. När jag frågade om vad hon fantiserar om så rabblar hon upp en massa ex/ons och vad de gjort, och verkar tända på våldtäktsliknande scenarion. Hon är ambivalent kring det, hatar männen som gör det, men drömmer om dem till extas.
    Oroas inte så mycket över det. Hon får göra som hon vill, men det har inte blivit bättre efter att ha fått insikten. Jag vill inte ta för mig på samma sätt och känner mig cucked.

  • Anonym (WTF)
    Anonym (Ärlig?) skrev 2022-08-03 22:51:12 följande:

    Så frigjorda och korrekta alla är här. Men få vill nog höra "din syster" om de frågar.


    Alltså... Va? Jag har inget mandat att styra någon annans tankar eller fantasier. Och varför skulle jag inte kunna tolerera att någon (i det här fallet en partner) fantiserar om någon familjemedlem till mig? Det är ju ingen hederskultur vi lever i.

    Jag ger mig själv rätten att tänka fritt och hur jag vill. Då måste jag också göra detsamma åt andra.
  • Anonym (Cissi)

    Nej, jag är inte orolig. Jag känner att jag kan lita på att han har valt mig och att om han någon gång ändrar sig så kommer han att låta mig veta det. Sedan om det rör sig en massa andra människor i hans huvud så må det vara hänt. Det gör det i mitt huvud också.

Svar på tråden Är ni oroliga för vad er partner fantiserar om?