• Anonym (Kaffedraken)

    Föräldradagar kvar?

    Hur många föräldradagar har ni kvar för era barn 2 - 6 år? Skriv Gärna ålder med :) 
    och hur tänker ni kring uttag av de? När tar ni ut de? 

  • Svar på tråden Föräldradagar kvar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    6 år, vi tog ut allt så fort det gick. Har vi behövt ledigt för tex studiedag eller utvecklingssamtal så har vi tagit ut komp-tid. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu är mina barn äldre men vi planerade så att när barnen började förskolan så skullke vi ha fp-dagar kvar att ta ut två veckor (10 dagar) per år och förälder. Så vi hade under alla de åren två veckors extra semester på sommaren. Underbart!  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det blev mycket pysslande.

    Men det slutade med att när mitt andra barn fyllde 4 så hade jag runt 165 dagar kvar sammantaget på 2 barn.

    Vilket räcker för att kunna ta 8v sammanhängande semester varje sommar fram tills minsta barnet är 12.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har fått ta ut lägstanivådagar strax före 4årsdagen för att de inte ska brinna inne. 
    Nu jobbar ena föräldern deltid och vi kommer förmodligen ta lite längre sommarledigheter nu när äldsta börjar skolan. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    94 jag har lagt in 2 inför planeringsdag om 1 vecka. 
    Hon är 4,5 och några dagar brann inne då jag hade tänkt ta ut dagar mellan jul och nyår men förändrade planer gjorde att vi inte ville vara lediga. 

Svar på tråden Föräldradagar kvar?