• Anonym (.)

    Märker här att sex oftast gör ont - Är tio cm ok eller skulle det inte kännas skönt heller?

    Hej,

    är det beroende från kvinna till kvinna, som det avgör om sex gör ont eller inte?
    Jag märker oftast i denna forum att sex verkar vara något smärtsamt. Är det om killen är ovanligt stor eller om det även har betydelse för killens storlek som majoriteten har i Sverige? Nu räknar vi också grovstorleken + längden.

    Kan alltså en för en slak och samtidigt liten penis på kanske 7 cm, kännas ''tråkig'' att se på, d.v.s att ni direkt blir medvetna över att den storleken kommer inte kännas någonting och därav tycka att killen ser konstig ut och/eller oakttraktion  uppstår eller kan det bli tvärtom, att man glädjs åt det, för att det kommer kännas skönt och ingen smärta.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Märker här att sex oftast gör ont - Är tio cm ok eller skulle det inte kännas skönt heller?
  • Anonym (Horses)
    Decemberskytt skrev 2022-08-09 13:08:06 följande:

    Tror inte det är särskilt vanligt att samlag gör ont för kvinnor. Förekommer förstås, men svårt då att få till det med slak penis iaf. För att man ska bli våt krävs det förstås att man ska vara tänd. Inga problem då att ta emot en hård/stor penis.


    Enligt en brittisk studie har 70% av alla intervjuade kvinnor upplevt smärta osammanhängande med sex någon gång. Tror att frekvensen för regelbunden smärta låg på 40%.

    så jo, det är inte ovanligt.

    innan jag fick barn upplevde jag smärta varje gång, även om jag var upphetsad. blödde ofta. Gyn kunde inte förklar det utan att en del kvinnor har ont helt enkelt 
  • Anonym (margareta)

    kvinnor som inte är kåta under sexet kan få ont p g a ökad friktion. kvinnor med framfall kan få ont då slidan blir kortare.. äldre kvinnor med torrare slemhinnor behöver mer förspel och glid för att inte få ont men då snackar vi 50+..

    är du med en frisk kvinna som är kåt på sig så spelar inte storleken någon roll.

  • Decemberskytt

    Trodde verkligen inte det var så stor andel kvinnor som hade smärta vid samlag. Har alltid pratat fritt och öppet med väninnor, men faktiskt aldrig träffat någon med dessa problem. 


    Och till dig som tror att 50+ kvinnor automatiskt har torra slemhinnor, behöver långt förspel och glidmedel. Svaret är NEJ! Jag 60+ är kåtare än någonsin, och som jag skrev tidigare blir jag väldigt lätt våt.

  • Anonym (.)
    Anonym (Horses) skrev 2022-08-09 18:27:29 följande:
    Enligt en brittisk studie har 70% av alla intervjuade kvinnor upplevt smärta osammanhängande med sex någon gång. Tror att frekvensen för regelbunden smärta låg på 40%.

    så jo, det är inte ovanligt.

    innan jag fick barn upplevde jag smärta varje gång, även om jag var upphetsad. blödde ofta. Gyn kunde inte förklar det utan att en del kvinnor har ont helt enkelt 
    Spelar det någon roll för dig, om killen har liten penis?

    Vad är det minsta penis, du har haft samlag med? Och fick du lika ont då?
  • Anonym (llll)
    Anonym (.) skrev 2022-08-09 18:23:01 följande:
    Anonym (Ö) skrev 2022-08-09 17:45:11 följande:

    Istorlek är nog något män hänger upp sig på, inte vi kvinnor



    Men någon känsla eller tanke kanske ni får, om ni ser mannen som är 7 cm i slak eller 12 cm vid stånd?

    Lite ovanligt med sådan storlek. Hur skulle ni reagerat med en sådan storlek?
    Du är alltså egentligen inte bekymrad över om det gör ont på kvinnan. Du är bara ute efter att få reda på vad kvinnor tänker när de ser ballen. 
    Det är två rätt olika saker och du ger först sken av att du är bekymrad över att det kan göra ont men det verkar mest vara ett svepskäl för att skriva tråden. 

    Det finns kvinnor som har vestibulit, om du nu på riktigt är intresserad av att få lära dig mer om hur kvinnor kan ha ont av sex. Googla det. 
  • Anonym (Ö)
    Anonym (.) skrev 2022-08-09 19:17:45 följande:
    Spelar det någon roll för dig, om killen har liten penis?

    Vad är det minsta penis, du har haft samlag med? Och fick du lika ont då?
    Men tror du allvarligt att vi kvinnor har linjal med oss i sängen? Kommer penis emot livmodertappen är det inte speciellt Nice, annars finns väl inga problem, stor el liten de flesta kvinnor får ingen vaginal orgasm ändå. Annars se till att ställning kommer åt klitoris. Storlek spelar ingen roll med variation och erfarenhet. Är 54 år så jag vet. Det är så fixerat med storlek hos yngre, men med lite erfarenhet så vet man bättre
  • Decemberskytt

    Måste säga att jag blev aningen förvånad över tummen ner på mitt inlägg där jag medgav att jag inte hade trott att det var så många som led av det. Jag sa ju inte precis att jag inte trodde på uppgifterna! Menade bara att det var lite konstigt att jag inte hört det från någon väninna eller bekant under alla år när det tydligen var så vanligt. 


    Att ge tummen ner för det är väl än mer inskränkt tänkande i så fall.

  • Anonym (k)
    Decemberskytt skrev 2022-08-09 19:56:01 följande:

    Måste säga att jag blev aningen förvånad över tummen ner på mitt inlägg där jag medgav att jag inte hade trott att det var så många som led av det. Jag sa ju inte precis att jag inte trodde på uppgifterna! Menade bara att det var lite konstigt att jag inte hört det från någon väninna eller bekant under alla år när det tydligen var så vanligt. 


    Att ge tummen ner för det är väl än mer inskränkt tänkande i så fall.


    Haha, du kan inte se att du skrev mer i inlägget än det?
  • Anonym (k)

    Men återigen, det handlar inte om våthet för alla.

    Att någon påtalar ett vanligt problem dvs torrare slemhinnor hos äldre kvinnor gör inte att undantagen inte existerar.................


     

  • Decemberskytt

    Nej, jag är mycket väl medveten om att det inte bara handlar om att vara våt. Men när det inte finns andra bakomliggande orsaker så handlar det ju mycket om att man bör vara våt. Annars blir det inte direkt skönt. Men visst, många gillar att hugga. Hoppas det ger tillfredställelse.

  • Anonym (.)
    Anonym (llll) skrev 2022-08-09 19:22:31 följande:
    Du är alltså egentligen inte bekymrad över om det gör ont på kvinnan. Du är bara ute efter att få reda på vad kvinnor tänker när de ser ballen. 
    Det är två rätt olika saker och du ger först sken av att du är bekymrad över att det kan göra ont men det verkar mest vara ett svepskäl för att skriva tråden. 

    Det finns kvinnor som har vestibulit, om du nu på riktigt är intresserad av att få lära dig mer om hur kvinnor kan ha ont av sex. Googla det. 
    Du tolkade mitt inlägg helt fel. Kolla vad jag svarade på för inlägg istället.
  • Anonym (.)
    Decemberskytt skrev 2022-08-09 19:56:01 följande:

     


    Att ge tummen ner för det är väl än mer inskränkt tänkande i så fall.


    Äh! Bry dig inte om folk ger dig tummen ner. Folk gav mitt inlägg tummen ner också, när bara helt oskyldigt frågade smärta vid sex och om storleken avgör smärtan.

    Dina inlägg har varit bra. Det visar att det är olika från fall till fall, helt enkelt.


  • Anonym (.)
    Anonym (llll) skrev 2022-08-09 19:22:31 följande:
    .

    Om du också läser i inlägg #14, så ser du att vad jag frågar efter. Du misstolkar saker.


    Men ta djup andetag och följ vad som har skrivits tidigare och läs också det inlägget jag hänvisar dig till.

Svar på tråden Märker här att sex oftast gör ont - Är tio cm ok eller skulle det inte kännas skönt heller?