Anonym (Mia) skrev 2022-08-15 12:28:26 följande:
Om din ekonomi tillåter hade jag struntat i att begära underhåll om det bara innebär konflikter och bråk. Det enda som blir dyrare för dig är ju dotterns mat i två veckor per månad. Barnbidraget för yngsta har ju inget med saken att göra.
Ja alltså den gör Väl det men jag känner bara att det är jag som får stå för alla kostnader om det inte är tydligt att något barn behöver gummistövlar tex för hösten. allt som barnen vill ha eller så frågar de mig om för pappa säger alltid nej. Så blir jag och min sambo som får lägga ut.
nu är jag på semester och inte ens då kan han stå för nya inneskor eller ens köpa till minstingen utan klagar då på att jag minsann valde att åka på semester (hemma imorgon)
han Anser att hon betalar med sitt studievidrsg om hon väljer att komma en dag som inte är den officiella överlämningsdagen. Om inte hon gör det får jag göra det.
nu åkte hon i lördags, han betalade 80kr enkel väg. Han vill nu att jag betalar för båda barnen (160kr) så de kan komma hem pm inte vi möts halvvägs. Han kan absolut inte tänka sig att skjutsa då det inte funkar i hans planering?. Trots att jag givit honom flera alternativ