nattuw skrev 2024-11-26 23:23:01 följande:
Jag jobbar på ett företag där det finns fruktkorgar. Om någon känner sig obekväm med en fruktkorgar eller en fruktkorg står i vägen så går det flytta på fruktkorgen. Det är helt enkelt sånt man gör för när man är vuxen och inte till varje pris måste sätta sina egna intressen före andras.
De enda som har problem med den saken är de som känner ett behov av att förlöjliga och förminska andra människor.
Ministern kräver att alla lokaler ska vara helt fria från spår av bananer. Förstår du inte att det finns en uppenbar risk att någon av alla tusentals anställda på regeringskansliet råkar passera ministern med en banan i handen även om man flyttat alla fruktkorgar till undanskymda utrymmen?
Varför ska tusentals anställda anpassa till ministerns fobi sig när psykiatrin avråder från den typen av anpassning som ministern kräver och att psykiatrin pekar på att det i normalfallet går att bli kvitt sin fobi på några timmar?
Jag noterar att du lämnar de frågor jag ställde till dig obesvarade. varför gör du det?
Vilka anpassningar anser du att ska svenska arbetsgivare vara tvungna att erbjuda anställda med fobier? Egen toalett för alla anställda med bacillskräck? eget kontor för alla anställda som lider av torgskräck? Listan med fobier är lång..
Här har du en lista på olika typer av fobier. Det är en lång lista..
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_fobier