• Spigger86

    Manlig barnmorska

    Skulle ni kunna tänka er att ha en manlig barnmorska när ni föder barn?

  • Svar på tråden Manlig barnmorska
  • Anonym (Lena)

    Har haft en manlig utländsk barnmorska vid båda mina förlossningar. Bor i en mindre stad och här finns typ bara tre barnmorskor varav han är den enda manliga. 
    Han var superbra och har aldrig hört ett ont ord om honom ever.

  • Anonym (u)

    Ser att vissa varit inne på jämförelsen gynekolog vs. urolog, men det stämmer inte. En som jobbar med mäns sjukdomar i och på könet kallas androlog.
    Även kvinnor besöker urolog som jobbar med urinvägar och sjukdomar kopplade till urinblåsan.

  • Guldnovan
    Anonym (u) skrev 2022-09-03 22:28:11 följande:

    Ser att vissa varit inne på jämförelsen gynekolog vs. urolog, men det stämmer inte. En som jobbar med mäns sjukdomar i och på könet kallas androlog.
    Även kvinnor besöker urolog som jobbar med urinvägar och sjukdomar kopplade till urinblåsan.


    Tack så mycket. Jag tror andemeningen  gått fram  ändå. Androlog har jag aldrig hört men självklart ska man använda rätt titel. 
  • Anonym (Overkligt)
    Anonym (Lena) skrev 2022-09-03 16:52:32 följande:

    Har haft en manlig utländsk barnmorska vid båda mina förlossningar. Bor i en mindre stad och här finns typ bara tre barnmorskor varav han är den enda manliga. 
    Han var superbra och har aldrig hört ett ont ord om honom ever.


    Undrar varför... Skrattande
  • Anonym (Förklara)
    Anonym (Overkligt) skrev 2022-09-04 06:47:12 följande:
    Undrar varför... Skrattande
    Dina meningslös inlägg fortsätter.
  • Anonym (Overkligt)
    Anonym (Förklara) skrev 2022-09-04 07:34:35 följande:
    Dina meningslös inlägg fortsätter.
    Nej, det är självklart om man tänker efter lite Skrattande
  • Anonym (Förklara)
    Anonym (Overkligt) skrev 2022-09-04 07:35:47 följande:
    Nej, det är självklart om man tänker efter lite Skrattande
    Ja det var ju det jag skrev, att dina inlägg är meningslösa. Det ser ju alla som tänker efter lite.. Cool
  • Anonym (Visst)
    Anonym (Overkligt) skrev 2022-09-04 06:47:12 följande:
    Undrar varför... Skrattande
    Jo det brukar väl vara så om man är duktig på sitt jobb, har ett gott bemötande och behandlar sina patienter bra då finns det inte så mycket att snacka skit om förstår du. 
  • Anonym (Overkligt)
    Anonym (Förklara) skrev 2022-09-04 07:41:58 följande:
    Ja det var ju det jag skrev, att dina inlägg är meningslösa. Det ser ju alla som tänker efter lite.. Cool
    Skrattande
  • Anonym (Overkligt)
    Anonym (Visst) skrev 2022-09-04 07:47:52 följande:
    Jo det brukar väl vara så om man är duktig på sitt jobb, har ett gott bemötande och behandlar sina patienter bra då finns det inte så mycket att snacka skit om förstår du. 
    Skrattande
  • Anonym (Vet ej)

    Vet ärligt talat inte. Min spontana tanke är nej, men å andra sidan har jag haft många manliga gynekologer och fertilitetsläkare. 

  • Anonym (Cxx)

    Sveriges mest populära barnmorska är väl Gudrun Abascal och hon har inga egna barn. 


    Innan jag födde barn själv hade jag sagt nej. Man hade så många föreställningar om allt skulle och inte skulle vara på ett visst sätt då. Nu efter barnen tänker jag att det skulle kvitta. Det mesta kvittar när det väl gäller. 

Svar på tråden Manlig barnmorska