• Anonym (L)

    Bruna flytningar?

    Hej! Är gravid i vecka 6 och har fått bruna flytningar eller någon form av blödning som är väldigt brun, den har nu dykt upp flera gånger om dagen i ett par dagar men verkar också alltid sluta. Har inte sett att det varit färskt blod, kanske någon enstaka gång. Behöver jag oroa mig för missfall trots att det är brunt och jag inte har någon molande värk? 

  • Svar på tråden Bruna flytningar?
  • Anonym (4)

    Det trista svaret är att man inte kan veta. Brunt blod är gammalt blod. Vad det beror på går inte veta såvida det inte slutar i m.f. Vilket det absolut inte behöver göra! Jag blödde rejält v.7 min 5:e graviditet. Var övertygad om ett 5:e m.f. Men icke! Det bidde barn och vad blödningen berodde på vet jag inte. Man kan ha sköra slemhinnor eller nåt annat ofarligt.

    Boka in ett VUL v.8-9 om du har möjlighet.

  • Anonym (L)
    Anonym (4) skrev 2022-09-03 21:10:04 följande:

    Det trista svaret är att man inte kan veta. Brunt blod är gammalt blod. Vad det beror på går inte veta såvida det inte slutar i m.f. Vilket det absolut inte behöver göra! Jag blödde rejält v.7 min 5:e graviditet. Var övertygad om ett 5:e m.f. Men icke! Det bidde barn och vad blödningen berodde på vet jag inte. Man kan ha sköra slemhinnor eller nåt annat ofarligt.

    Boka in ett VUL v.8-9 om du har möjlighet.


    Tack för ditt svar! Vet du om det finns något sätt att avgöra om det är början på et missfall? Är det i så fall oftast rött blod till en början och sen blir mer och har man oftast ont? Jag har ju ingen smärta heller.. bara brunt blod som kommer ut lite då och då.. 
  • Anonym (4)
    Anonym (L) skrev 2022-09-03 21:18:00 följande:
    Tack för ditt svar! Vet du om det finns något sätt att avgöra om det är början på et missfall? Är det i så fall oftast rött blod till en början och sen blir mer och har man oftast ont? Jag har ju ingen smärta heller.. bara brunt blod som kommer ut lite då och då.. 
    Tyvärr så kan man endast grundat på bruna flytningar inte veta om det kommer bli ett m.f av det. Mina 4 m.f har börjat med småblödningar, men ganska snabbt eskalerat i blodmängd, jag har haft ont- de sena extremt ont- och fått ut klumpar och liksom tjockt blod. När jag har blött ofarligt- vilket jag gjort 3 ggr- har blodet varit rent rött och tunt. Som när man skär sig typ.

    Jag håller verkligen en tumme för dig!
Svar på tråden Bruna flytningar?