• Svar på tråden Kvinnor kollar ni på reality serier?
  • Igelkotten97
    IceKitten skrev 2022-09-06 14:20:25 följande:

    Japp det gör jag, Real housewife of (någon stad) är de enda serierna jag följer konsekvent. Jag är även högutbildad med ca 5,5 års högskoleårs utbildning och flera på G. :)


    Vad är det du gillar?  Dramat?  Är det den enda serien du tycker är värt att följa? 
  • Mortiscia80

    Nej. Tittar inte på några som helst realityserier av något slag. Det blir lite som dåligt och intressant skvaller om människor jag inte ens känner. Varför skulle man bry sig...?

  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2022-09-06 15:40:04 följande:

    Nej. Tittar inte på några som helst realityserier av något slag. Det blir lite som dåligt och intressant skvaller om människor jag inte ens känner. Varför skulle man bry sig...?


    Ointressant skvaller, så klart.
  • IceKitten
    Igelkotten97 skrev 2022-09-06 15:33:42 följande:
    Vad är det du gillar?  Dramat?  Är det den enda serien du tycker är värt att följa? 
    Massor med saker. Jag gillar att kolla på modet, på inredningen och de fantastiska resemålet. Jag tycker även det är intressant att se hur de skapar enorma problem av småsaker samt hur dessa otroligt rika och, enligt samhällets normer, lyckade personerna lycka försätta sig själva i så otroligt många onödiga rättsliga bekymmer. Det är även en billig och smidig flykt från de tunga ämnena som jag vanligtvis sysslar med.
    Dessutom så är innehållet väldigt enkelt att ta in, det spelar ingen roll om jag är trött eller måste laga mat samtidigt, men hänger med iaf. Jag följer även million dollar listning och liknande men inte Paradise Hotel eller de som är åt det hållet. De saknar glamouren enligt mig, personlig preferens. 
    Jag tror man gör ett misstag om man antar att folk ser på reality för att hitta en förebild, det finns säkert en del som gör det men minst lika många har sina egna anledningar.
    Folk i verkligheten blir ofta förvånade när de får reda på att jag uppskattar housewives. Jag passar inte in på deras bild av individen som ser på sådant, och om jag nu tvunget måste kolla på det så borde jag väl åtminstone ha vett att skämmas över det? För "Trash TV" måste väl ändå ha en "fördummande effekt på hjärnan" som någon så fint uttryckte det här.
  • Kockobello

    Trash-tv, bra uttryck faktiskt. Nej, tittar inte på tv.

  • Igelkotten97
    IceKitten skrev 2022-09-06 16:41:23 följande:
    Massor med saker. Jag gillar att kolla på modet, på inredningen och de fantastiska resemålet. Jag tycker även det är intressant att se hur de skapar enorma problem av småsaker samt hur dessa otroligt rika och, enligt samhällets normer, lyckade personerna lycka försätta sig själva i så otroligt många onödiga rättsliga bekymmer. Det är även en billig och smidig flykt från de tunga ämnena som jag vanligtvis sysslar med.
    Dessutom så är innehållet väldigt enkelt att ta in, det spelar ingen roll om jag är trött eller måste laga mat samtidigt, men hänger med iaf. Jag följer även million dollar listning och liknande men inte Paradise Hotel eller de som är åt det hållet. De saknar glamouren enligt mig, personlig preferens. 
    Jag tror man gör ett misstag om man antar att folk ser på reality för att hitta en förebild, det finns säkert en del som gör det men minst lika många har sina egna anledningar.
    Folk i verkligheten blir ofta förvånade när de får reda på att jag uppskattar housewives. Jag passar inte in på deras bild av individen som ser på sådant, och om jag nu tvunget måste kolla på det så borde jag väl åtminstone ha vett att skämmas över det? För "Trash TV" måste väl ändå ha en "fördummande effekt på hjärnan" som någon så fint uttryckte det här.
    Tänker många att det är andra kvinnor som tittar på det?  En viss typ av personlighet? 
  • IceKitten
    Igelkotten97 skrev 2022-09-06 18:25:07 följande:
    Tänker många att det är andra kvinnor som tittar på det?  En viss typ av personlighet? 
    Med tanke på deras förvåning när jag berättar att jag ser på det så antar jag det. Du ser ju även andras svar här, reality är under deras värdighet. Det är trash. Då finns det ju uppenbarligen en viss typ av kvinna som ser på det.
  • Igelkotten97
    IceKitten skrev 2022-09-06 18:49:04 följande:
    Med tanke på deras förvåning när jag berättar att jag ser på det så antar jag det. Du ser ju även andras svar här, reality är under deras värdighet. Det är trash. Då finns det ju uppenbarligen en viss typ av kvinna som ser på det.
    Vad för personlighet har dom som kollar på det enligt andra? 
  • IceKitten
    Igelkotten97 skrev 2022-09-06 18:54:02 följande:
    Vad för personlighet har dom som kollar på det enligt andra? 
    Jag föreslår att du ställer den frågan till de i tråden som uttrycker sig negativt om reality i stället, de har antagligen bättre koll.
  • MammAmma
    Igelkotten97 skrev 2022-09-06 14:15:49 följande:
    Vad är det som är kul?  Intriger och drama? 
    Du frågar fel person
  • Aurora Borrealis

    Ja, kollar gärna på det. Gillar att se vackra kläder, vackra människor, stora hus, snygga bilar, sol, exklusiva tillställningar, fina restauranger, skönhetsbehandlingar, semestermål. Därför att jag kan relatera även om det blir andra saker pga usaskulturskillnad som här. Jag får uppfattningen att det är väldigt "tjejiga tjejer" och "extremkvinnliga kvinnor" som tittar på detta.

    De som jag vet inte kollar har inte något av det där i sig, har inget av den livsstilen själva, går inte på skönhetssalonger och massageregelbundet och kan inte relatera alls. Men inte mig emot att jag gillar programmet och är en av dem som gärna kollar och kännermig upplyft av det. Lättsamt. 

  • Aurora Borrealis

    Fast jag menar enbart The real houswives of (olika städer) och Svenska Hollywoodfruar (som jag faktiskt tycker är kul). Inte Paradise Hotel för det är lågstatusfolk som är fulla hela tiden och det är totalt ointressant att se väldigt desperata ynglingar som saknar intelligens som är fulla konstant och då blir korkade i alla sammanhang, tycker jag. Skillnad mot The real housewives. Tror att Paradies Hotel egentligen tilltar mer killar som vill se lite bröst och rumpa på fulla partyfolk i TV och typ väldigt unga tjejer, så det programmet ser jag aldrig, inget för mig.

Svar på tråden Kvinnor kollar ni på reality serier?