• Svar på tråden Kvinnor kollar ni på reality serier?
  • Igelkotten97
    IceKitten skrev 2022-09-06 14:20:25 följande:

    Japp det gör jag, Real housewife of (någon stad) är de enda serierna jag följer konsekvent. Jag är även högutbildad med ca 5,5 års högskoleårs utbildning och flera på G. :)


    Vad är det du gillar?  Dramat?  Är det den enda serien du tycker är värt att följa? 
  • Mortiscia80

    Nej. Tittar inte på några som helst realityserier av något slag. Det blir lite som dåligt och intressant skvaller om människor jag inte ens känner. Varför skulle man bry sig...?

  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2022-09-06 15:40:04 följande:

    Nej. Tittar inte på några som helst realityserier av något slag. Det blir lite som dåligt och intressant skvaller om människor jag inte ens känner. Varför skulle man bry sig...?


    Ointressant skvaller, så klart.
  • IceKitten
    Igelkotten97 skrev 2022-09-06 15:33:42 följande:
    Vad är det du gillar?  Dramat?  Är det den enda serien du tycker är värt att följa? 
    Massor med saker. Jag gillar att kolla på modet, på inredningen och de fantastiska resemålet. Jag tycker även det är intressant att se hur de skapar enorma problem av småsaker samt hur dessa otroligt rika och, enligt samhällets normer, lyckade personerna lycka försätta sig själva i så otroligt många onödiga rättsliga bekymmer. Det är även en billig och smidig flykt från de tunga ämnena som jag vanligtvis sysslar med.
    Dessutom så är innehållet väldigt enkelt att ta in, det spelar ingen roll om jag är trött eller måste laga mat samtidigt, men hänger med iaf. Jag följer även million dollar listning och liknande men inte Paradise Hotel eller de som är åt det hållet. De saknar glamouren enligt mig, personlig preferens. 
    Jag tror man gör ett misstag om man antar att folk ser på reality för att hitta en förebild, det finns säkert en del som gör det men minst lika många har sina egna anledningar.