• Fagerlund

    Skulle du göra slut om han röstar SD?

    Kvinna, skulle du göra slut med din man eller sambo om du fick veta att han röstat på Sverigedemokraterna? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du göra slut om han röstar SD?
  • Mandel
    gråfågel skrev 2022-09-08 15:08:33 följande:
    Fast gängen var inte ett problem för 20 år sedan, folk knarkade då också.
    Ja, men det känns ändå som att partyknarkandet i medelklassvillornas vardagsrum ökat.  Var det inte reportage om droganvändningen i Danderyd för ett tag sedan och det är väl inget utsatt område?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • gråfågel
    Mandel skrev 2022-09-08 15:26:08 följande:
    Ja, men det känns ändå som att partyknarkandet i medelklassvillornas vardagsrum ökat.  Var det inte reportage om droganvändningen i Danderyd för ett tag sedan och det är väl inget utsatt område?
    Nej inte utsatt, men folk har nog alltid knarkat i alla områden. Det blir bara lättare att dölja det om man inte lever ett utsatt liv.
  • GGN

    Ja. Det är en dealbreaker för mig. Det var det första jag frågade honom när jag insåg att det kunde bli seriöst, vad han tyckte om SD. 

  • Kvittning

    Jag skulle inte göra slut med någon baserat på vad den röstar. Jag är väldigt politiskt intresserad och har väldigt svårt för hela det här "vem tar vem" och demoniserandet av andra partier. 

    Jag har alltid haft vänner över hela den poliska skalan och vi har bra diskussioner med varandra och respekterar varandras åsikter. De jag har svårt för är personer som är väldigt starkt för eller mot partier utan att egentligen vara insatta, man har bara bestämt sig för något och är känslostyrda alt. har typ 1-2 argument som upprepas. 

    Om jag däremot var med någon som tycker ens politiska inriktning är avgörande för att man ska kunna vara vänner hade jag kunnat börja tveka. 

  • Heliena

    För något år sedan hade jag gjort det.. Men nu bor jag i en stad där det snarare känns som ett måste att rösta på SD. Tyvärr.

  • Fossil

    Inte alls.
    Dock avslutade jag en dejt när han berättade att han röstar på vänsterpartiet.

  • Fagerlund
    Sten Berg skrev 2022-09-09 12:00:38 följande:
    Trevligt att vara ihop med en rasist?
    Anser du att alla som röstar på SD är rasister? 
  • TechSpawn

    Hade ett ex som inte gjorde slut när hon fick höra det direkt.. Men att jag höll på SD var nått hon ofta gick runt o störde sig som fasen på. 

    Tror nog att den kvinnan ångrar sig lite mer idag. 

  • Elin pelin

    Om jag dejtade hade den killen gått bort, när jag träffade min man var inte sd med i debatten alls och vi har ju diskussioner där jag kan argumentera mot honom.
    Nu verkar han ju inte luta mot att rösta på sd, men efter 16 år ihop vet jag hans grundvärderingar och hade inte begärt skilsmässa om han skulle rösta på dem. Om han däremot skulle engagera sig mycket i partiet, eller ännu värre rösta på ex. Nordisk front så hade det blivit att ha barnen varannan vecka!

  • Tukt

    Andra tråden på ungefär samma tema under kort tid.
    Känns lite som en del i SDs valkampanj snarare än en diskussionsnyfiken privatperson.

  • Kockobello
    Sten Berg skrev 2022-09-09 12:00:38 följande:
    Trevligt att vara ihop med en rasist?
    Jättemånga lol.
  • flygrl

    Nej, jag skulle inte nödvändigtvis göra slut om han röstade SD. Däremot om han visade sig va inskränkt, rasistisk, homofobisk osv. som jag inte tror man behöver va bara för man röstar SD. 

  • Fagerlund
    Tukt skrev 2022-09-09 17:02:50 följande:

    Andra tråden på ungefär samma tema under kort tid.
    Känns lite som en del i SDs valkampanj snarare än en diskussionsnyfiken privatperson.


    Är dina argument = dina känslor? 
  • Tukt
    Fagerlund skrev 2022-09-12 21:37:30 följande:
    Är dina argument = dina känslor? 
    Snarare ett antagande, då det startats två trådar vid ungefär samma tillfälle.
  • Litorina

    Vi hade aldrig blivit ett par från första början. Att vi delar värderingar är en så pass stor del av att vi passar bra ihop. 

  • Xenia
    Fagerlund skrev 2022-09-08 08:01:49 följande:
    Skulle du göra slut om han röstar SD?

    Kvinna, skulle du göra slut med din man eller sambo om du fick veta att han röstat på Sverigedemokraterna? 


    Det går inte att svara på. Det beror på.

    Har vi nyligen träffats och raskt flyttat ihop eller har vi varit gifta i 10+ år och har barn ihop?

    Är han rasistisk? Varför röstar han på SD? I ren protest pga gängkriminaliteten eller helt övertygad SD:are som anser alla övriga partier för "sjuklövern" utan inbördes skilllnad?
Svar på tråden Skulle du göra slut om han röstar SD?