• Fagerlund

    Skulle du göra slut om han röstar SD?

    Kvinna, skulle du göra slut med din man eller sambo om du fick veta att han röstat på Sverigedemokraterna? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du göra slut om han röstar SD?
  • Fagerlund
    Mandel skrev 2022-09-08 08:44:00 följande:
    Om tryggheten så är det  väl rent krasst de medel- och överklasstomtar som partyknarkar som vi borde "utvisa" för det är ju deras efterfrågan som driver de kriminella gängen till stor del. 
    Varför ska inte de kriminella gängen utvisas? 
  • Mandel
    Fagerlund skrev 2022-09-08 08:51:21 följande:
    Varför ska inte de kriminella gängen utvisas? 

    Kan man göra, men om efterfrågan försvinner så självdör de. Så länge efterfrågan finns kommer det bara att poppa upp nya.


    Utvisa de kriminella gängen är lite som att bara spraya färg  på en rostfläck på bilen. tar inte lång stund innan den kommer tillbaka. Man måste gå till grunden med orsaken och jobba bort den. Först då slipper man rostfläcken...

    Och frågan är hur många miljarder vi årligen skulle behöva pumpa in i denna apparat för att infiltrera, spåra upp, lotsa, betala resor osv för att de sedan är tillbaka olagligt igen inom några veckor. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mortiscia80
    Mandel skrev 2022-09-08 08:21:03 följande:
    Här var faktiskt lokala tidningen i stadens invandrartätaste bostadsområde och frågade människor vad de skulle rösta på och flera stycken invandrare sa faktiskt att de skulle rösta på SD. 
    De ville inte sina landsmän så illa att de skulle komma hit och sedan inte bli integrerade i samhället. Att de skulle bli sittandes i utsatta områden med kriminalitet och utanförskap osv. Allt det som de flytt ifrån...
    Vadå "inte bli integrerade"? Det ligger mycket ansvar på individen att integreras, man kan inte bara sitta med armarna i kors och vänta på att någon annan ska fixa det åt en.
  • Fagerlund
    Mandel skrev 2022-09-08 08:55:05 följande:

    Kan man göra, men om efterfrågan försvinner så självdör de. Så länge efterfrågan finns kommer det bara att poppa upp nya.


    Utvisa de kriminella gängen är lite som att bara spraya färg  på en rostfläck på bilen. tar inte lång stund innan den kommer tillbaka. Man måste gå till grunden med orsaken och jobba bort den. Först då slipper man rostfläcken...

    Och frågan är hur många miljarder vi årligen skulle behöva pumpa in i denna apparat för att infiltrera, spåra upp, lotsa, betala resor osv för att de sedan är tillbaka olagligt igen inom några veckor. 


    Men varför skulle efterfrågan försvinna om man utvisar knarkare? 
  • Mandel
    Fagerlund skrev 2022-09-08 09:00:12 följande:
    Men varför skulle efterfrågan försvinna om man utvisar knarkare? 
    Eftersom att droger är det som till stor del driver gängen, men det är ju svenskar som partyknarkar som är problemet och dem går ju inte att utvisa...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Överste Senap
    Fagerlund skrev 2022-09-08 09:00:12 följande:
    Men varför skulle efterfrågan försvinna om man utvisar knarkare? 
    Kriminella gängs främsta inkomster är från narkotikahandeln. Det är pga av de pengarna som gängen lyckas växa och motivera unga att välja den banan. Inga knarkare inga köpare. Säger sig självt.
  • Dr Nail

    Jag tänker rösta på SD, men jag ska säga att jag röstade på Moderaterna. Bara för att sejfa.

  • gråfågel
    LSalander skrev 2022-09-08 08:06:35 följande:

    Ja, det skulle jag. Eftersom han är andra generationens invandrare skulle jag undra om vad som hade slagit slint om han ville rösta på SD.


    Jag känner fler andra generationens invandrare (och första) som röstar på sd än svenskar som gör det.

    Jag hade inte gjort slut, jag hade förstått varför, även om jag själv inte röstar på dem.
  • gråfågel
    Mandel skrev 2022-09-08 09:09:47 följande:
    Eftersom att droger är det som till stor del driver gängen, men det är ju svenskar som partyknarkar som är problemet och dem går ju inte att utvisa...
    Fast gängen var inte ett problem för 20 år sedan, folk knarkade då också.
  • gråfågel
    Överste Senap skrev 2022-09-08 09:54:12 följande:
    Kriminella gängs främsta inkomster är från narkotikahandeln. Det är pga av de pengarna som gängen lyckas växa och motivera unga att välja den banan. Inga knarkare inga köpare. Säger sig självt.
    Det är dock något som aldrig kommer att ske. Vissa människor kommer att missbruka, man får se till andra lösningar då, som att avkriminalisera och satsa på vård av missbrukare.
Svar på tråden Skulle du göra slut om han röstar SD?