• Anonym (Klimakteriet spökar)

    Sex i klimakteriet

    För ett år sedan träffade jag en ny man (jag 52 och han 58). Har alltid haft stor lust och inte problem att få orgasm. 

    Nu känner jag inte riktigt igen min kropp. Ibland får jag helt fantstiska orgasmer som jag tidigare inte upplevt. Ibland får jag mindre starka.

    För det mesta tar det tid att bli våt. Vi använder glidmedel som funkar rätt bra.

    Jag bara älskar att ha sex med min partner men ibland blir jag lite ledsen att kroppen inte längre svarar som jag vill.

    Vi har sex i princip varje dag.

    Någon som har tankar om detta? Går det att träna upp kroppen igen?

  • Svar på tråden Sex i klimakteriet
  • Virrepannamamma

    Jag fick förtidsklimakteriet tidigt och nu vid 45 års åldern har jag aldrig som förr ett fantatisk sexliv, blir lättare våt och mer medveten med min kropp och njuter som bäst så för mig bara postitivt.

  • Anonym (?)
    Anonym (Förklimakteriet) skrev 2022-09-25 16:55:13 följande:

    Svar till anonym  sexlös 

    vi var lite i samma sits, min lust försvann, jag ville men kom liksom inte till det. Onanerat har jag alltid gjort både med fingrarna eller med hjälp av duschens sköna strålar.
    jag älskar min man och har alltid varit trygg i det. Men stress stress stres och många småbarns år glömde jag bort mig själv lite. jag sa till min man att jag är trött, jag vill åka utomlands själv och bara vara. Läsa bok promenera.
    åk sa han. Jag åkte sol och värme glr kroppen gott, se alla olika människor på stranden , jag blev kåt (sover alltid naken när jag är ensam och onanerar fritt utan täcket och låter då barnen inte hör) det här fortsatte, gick inte över, jag började tänka konstant på sex, mindes hur det var innan vi hade barnen och var på semester,, vi höll på som kaniner. Saknar det kom jag på.
    jag gick runt naken i lgh, hade solklänning p mig utan underkläder njöt av livet njöt av allt.
    (inga andra katalan eller så, bara njöt av mig själv och min frihet)
    när jag åkte hem var jag rädd att det skulle försvinna och bli total torka som vi haft ett par år. Men jag bestämde mig för att oavsett skulle jag suga av honom ordentligt som tack för att jag fick åka och det gjorde jag. Lycklig man fick jag klok är han och tycker om att höra hur jag njutit och hittat tillbaka till min egen lust med oss?. Vi är som när vi var unga nu. Njuter tillsammans och kan inte sluta. Vårt ända problem är att få ut barnen ur huset😂😂
    kåt glad och tacksam kvinna, 49 år

    skicka henne på egen resa, kanske hjälper om hon var kåt tidigare?

    Till TS:
    jag är i förklimakteriet och jag började med hormonplåster i våras och gosses vad livat o glatt det blev där nere. Som i ungdomen, inget glidmedel behövs. Rekomenderas, jag kom tillbaka till mitt jag


    Wow, så du fick åka?
    Vad mer måste du fråga om lov för att få göra?
  • Anonym (Förklimakteriet)

    😂😂😂det var väl inte riktigt så jag menade ?får jag åka? jag är en fri människa men det måste väl funka om ena parten åker bort och då är kommunikation bra och jag ställde frågoan om det passade bra snarare. Och han hade gjort lika till mig.

    härligt med män som uppskattar kvinnors lika värde

  • Anonym (Hmm)

    Tillstötande problem ... cystor i ett eller båda brösten.
    Behöver tömmas men gör ont under tiden, är ju inte en hjälp när klimakteriet redan är igång kan man tycka.

  • Anonym (A)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-10-12 20:46:06 följande:
    Tillstötande problem ... cystor i ett eller båda brösten.
    Behöver tömmas men gör ont under tiden, är ju inte en hjälp när klimakteriet redan är igång kan man tycka.
    Hoppas att det går bra.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (A) skrev 2022-10-12 21:12:08 följande:
    Hoppas att det går bra.
    Gör det säkert, har bara varit vätska innan och säkert nu också.
    Både hon och jag tycker väldigt mycket om beröring av brösten så vi får väl ..... hitta alternativ helt enkelt.
  • Anonym (Förklimakteriet)

    Hormonplåsterna funkar än, jag vill ha sex ed min man ikväll😂😂

  • Anonym (Blommany)
    Virrepannamamma skrev 2022-10-12 04:03:48 följande:

    Jag fick förtidsklimakteriet tidigt och nu vid 45 års åldern har jag aldrig som förr ett fantatisk sexliv, blir lättare våt och mer medveten med min kropp och njuter som bäst så för mig bara postitivt.


    Behövs inga hormoner? Alltså tillskott
  • Anonym (ML)

    Är du över 50 och har sex och håller på med sånt snusk dig fortfarande? Det är äckligt! Din kropp berättar ju något för dig att den inte vill längre. Respektera det!

  • Anonym (Sexlös)
    Anonym (ML) skrev 2022-10-20 14:46:05 följande:

    Är du över 50 och har sex och håller på med sånt snusk dig fortfarande? Det är äckligt! Din kropp berättar ju något för dig att den inte vill längre. Respektera det!


    Jag vet nog inte om man alltid ska göra som kroppen säger. Man kan lyssna på den men beslutet får man nog ändå ta med hjärnan, inte kroppen.
  • Puccini
    Anonym (Förklimakteriet) skrev 2022-10-14 20:21:32 följande:

    Hormonplåsterna funkar än, jag vill ha sex ed min man ikväll😂😂


    Underbart ju.. ;)
    Mer sex så bli alla gladare.
  • Anonym (Bengt-Åke)
    Anonym (ML) skrev 2022-10-20 14:46:05 följande:

    Är du över 50 och har sex och håller på med sånt snusk dig fortfarande? Det är äckligt! Din kropp berättar ju något för dig att den inte vill längre. Respektera det!


    Precis! Frugan och jag har två barn. Vi har knullat två gånger. Usch!
  • Anonym (Före klim)

    För mig var de sämst åren, noll sexlust, åren innan mensen upphörde. Typ från 48-51.
    Kroppen var ur balans.
    Mellanblödningar, varm, ledsen, trött osv 

    När mensen försvann då kom jag in i en fantastisk fas som håller i sig.

    ÄLSKAR sex. 

  • Anonym (Njut)
    Anonym (Före klim) skrev 2022-10-20 16:55:40 följande:

    För mig var de sämst åren, noll sexlust, åren innan mensen upphörde. Typ från 48-51.
    Kroppen var ur balans.
    Mellanblödningar, varm, ledsen, trött osv 

    När mensen försvann då kom jag in i en fantastisk fas som håller i sig.

    ÄLSKAR sex. 


    Då är vi två ;)
  • Anonym (Njut)
    Decemberskytt skrev 2022-10-20 19:29:55 följande:
    Haha, fler ändå. Toppen numera!
    Bra , då är vi nu tre  ;)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Njut) skrev 2022-10-20 19:44:43 följande:
    Bra , då är vi nu tre  ;)
    Hahaha, ta med min gumma i gänget också så blir ni fyra Tyst
  • Anonym (Förklimakteriet)

    Ge upp sex??? Aldrig, min man o jag njuter av min mykåthet och i våra drömmar kommer vi aldrig sluta. Vi har alltid gillat sex o nu är vi igång igen om ser fram emot att vara kåta livet ut! Så länge vi kan tänker vi njuta

Svar på tråden Sex i klimakteriet