• Anonym (Otålig)

    Denna eviga väntan på test

    Hur får ni tiden att gå mellan ÄL och att få testa? Hur tidigt börjar ni testa? Hur tidigt är det första ni plussat efter ÄL?

  • Svar på tråden Denna eviga väntan på test
  • Anonym (A)
    Anonym (Otålig) skrev 2022-10-21 21:09:16 följande:

    Får se hur jag gör, med första barnet blev det en sån ångest varje gång det inte tog sig stt det blev en stress att tänka på det. 


    Tycker mig känna antydan till molvärk nu och har haft lite sänkt immunförsvar idag (fick munsår bla) vilket var saker jag hade förra gången jag var gravid, men det behöver ju inte betyda ett skvatt heller. 


    Hoppas allt ser bra ut på VUL!


    Håller tummarna
  • Anonym (mio)
    Anonym (Otålig) skrev 2022-10-21 21:09:16 följande:

    Får se hur jag gör, med första barnet blev det en sån ångest varje gång det inte tog sig stt det blev en stress att tänka på det. 


    Tycker mig känna antydan till molvärk nu och har haft lite sänkt immunförsvar idag (fick munsår bla) vilket var saker jag hade förra gången jag var gravid, men det behöver ju inte betyda ett skvatt heller. 


    Hoppas allt ser bra ut på VUL!


    Tyvärr fick jag en liten blödning idag i samband med toalettbesök, gjorde nr 2..Superledsen och orolig just nu. Tycker inte jag känner några symptom heller. Är på akuten, överdrev symtom för jag klarar inte av att vänta. Vet att det är fel men jag klarar inte av det psykiskt att vänta utan att veta. Är så rädd just nu.
  • Anonym (Otålig)
    Anonym (mio) skrev 2022-10-22 11:44:27 följande:
    Tyvärr fick jag en liten blödning idag i samband med toalettbesök, gjorde nr 2..Superledsen och orolig just nu. Tycker inte jag känner några symptom heller. Är på akuten, överdrev symtom för jag klarar inte av att vänta. Vet att det är fel men jag klarar inte av det psykiskt att vänta utan att veta. Är så rädd just nu.
    Skickar all omtanke som går. Blödningar är ju väldigt vanligt vid graviditet dock väl, så försök att inte se allt mörkt (även om jag vet hur svårt det är...).
  • Anonym (Otålig)

    Kunde inte hålla mig utan testade idag och det var ju såklart blankt (ÄL+8 så alldeles för tidigt för vad jag nånsin har plussat). Tyckte mig ana en extremt svag skiftning men det var nog blankt. Har bara haft så konstig känsla i kroppen nu senaste 2-3 dagarna med lätt molvärk som kommer och går och igår kraschade magen ihop. Plus lite andra skumma symptom som i sig inte är gravidsymptom men som jag inte brukar ha annars. Så hoppet lever ju, jag måste bara sluta testa typ 3-4 dagar innan jag nånsin varit med om att plussa...

  • Anonym (mio)
    Anonym (Otålig) skrev 2022-10-22 16:58:32 följande:
    Skickar all omtanke som går. Blödningar är ju väldigt vanligt vid graviditet dock väl, så försök att inte se allt mörkt (även om jag vet hur svårt det är...).
    Tack. Känns inte så hoppfullt. Fick göra vul som visade graviditet motsvarande vecka 4-5 vilket inte alls stämmer. Jag plussade den 4/10...
    Läkaren sa att vissa foster tar extra lång tid på sig ibörjan men jag tror att det är ett ma. Blir tredje missfallet på raken isf. Har en ny tid om en vecka. Känner mig så deprimerad, förstår inte hur jag ska orka ta mig igenom detta. Hade precis börjat känna mig glad och tänka att det skulle gå bra denna gång.
  • Anonym (Otålig)
    Anonym (mio) skrev 2022-10-24 11:07:48 följande:
    Tack. Känns inte så hoppfullt. Fick göra vul som visade graviditet motsvarande vecka 4-5 vilket inte alls stämmer. Jag plussade den 4/10...
    Läkaren sa att vissa foster tar extra lång tid på sig ibörjan men jag tror att det är ett ma. Blir tredje missfallet på raken isf. Har en ny tid om en vecka. Känner mig så deprimerad, förstår inte hur jag ska orka ta mig igenom detta. Hade precis börjat känna mig glad och tänka att det skulle gå bra denna gång.
    Ta inte ut det negativa i förskott, är väl det enda som går. Lättare sagt än gjort dock. Det kan ju faktiskt vara som läkaren säger - och då är ju allt i sin ordning. 

    Själv har jag molvärk till och från, rätt mkt igårkväll men blankt test. Har aldrig haft molvärk så mkt så långt innan mens, men kroppen kan ju också bara spöka. Skulle inte förvåna mig.

    Är själv orolig för missfall om jag blir gravid, hade MF innan mitt barn kom till världen och är äldre nu så den risken är ju högre. 

    Jag håller tummarna för oss båda iaf.
  • Anonym (Otålig)

    Och nu har jag börjat få samma känning  som alltid innan mens, typ lite småsvid och som att det ?rinner till?. Så dumt att det är samma känsla som man kan få som gravid, men för mig signalerar den så starkt att mensen är på g.

    Fattar inte denna månad. Haft molvärk precis vid livmodern och känning till och från flera dagar nu, svagt illamående och total olust att äta, blir som avmätt på nån tugga, plus att jag varit sömnlös. Gravidsymptom för min del, plus noll PMS. Får ALDRIG mensvärk annat än när mensen pågått typ 2-3 dagar annars. Åh vad jag skulle hoppas det kommer ett plus av detta. 

  • Anonym (Otålig)

    Uppdaterig. Det tog sig, men verkar blivit missfall  nu i v 5+5.


    Har helt brutit ihop.

  • Anonym (mio)
    Anonym (Otålig) skrev 2022-11-09 12:37:24 följande:

    Uppdaterig. Det tog sig, men verkar blivit missfall  nu i v 5+5.


    Har helt brutit ihop.


    Nej vad ledsamt :((. Jag fick också missfall. Jag kommer få göra utredning så det känns bra mitt i allt. Vi ska precis börja försöka igen..hade jag varit 10 år yngre hade jag valt att vänta, är otroligt psykiskt påfrestande detta. orkar knappt jobba. 

    Hoppas du får bra hjälp!
  • Anonym (Otålig)
    Anonym (mio) skrev 2022-11-09 13:04:32 följande:
    Nej vad ledsamt :((. Jag fick också missfall. Jag kommer få göra utredning så det känns bra mitt i allt. Vi ska precis börja försöka igen..hade jag varit 10 år yngre hade jag valt att vänta, är otroligt psykiskt påfrestande detta. orkar knappt jobba. 

    Hoppas du får bra hjälp!
    Har bokat en utredning jag med, men just nu bara gråter jag. Hade precis landat i ett hopp att det skulle gå. Just nu känner jag att jag aldrig kommer kunna ge mitt barn ett syskon och den känslan är helt förödande.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Otålig) skrev 2022-10-04 15:47:20 följande:
    Tack.

    Jag äter dvitamin och folsyra, dricker inget kaffe och ingen alkohol, äter varierad kost och rejält med mat så jag inte ska lida brist på saker. Så jag hoppas det ger bra förutsättningar...

    Det är bara en sån längtan, att plussa och få ett syskon till mitt barn. Svårförklarligt på något vis, en sån längtan.
    Får jag fråga hur mycket d-vitamin du tar? 
Svar på tråden Denna eviga väntan på test