• Frökensson

    Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

    Kul om det är fler här som hoppas på ett plus om någon vecka.

    Jag slutade med minipiller i slutet av juni och har efter det inte vårt riktig mens förrän förra månaden. Så nu hoppas jag att cykeln är igång :)

    Min man jobbar i annan stad på vardagarna och hittills har min ägglossning legat i mitten av veckan? 

    Min ägglossning var i tisdags och vi hann ha sex på måndagen så detta är första gången sedan jag slutade med p-piller som vi kan h prickat in ganska bra

    Jag har haft väldigt kort tid mellan äl och mens (förmodligen pga att min cykel inte kommit igång ordentligt). Därför
    är min mens beräknad om 7 dagar. 

    Jag har två döttrar sedan tidigare. 


    Fler som är igång och försöker?

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022
  • Ruter
    alleb skrev 2022-10-19 23:14:10 följande:

    Haha jaa, jag blir knäpp på min kropp. 
    Vill bara få saker ?avklarade? med den nu!😅
    Hmm undra vad det kan vara?
    kan väl vara pga ägglossning Också eller? 


    haha ja verklige, känns som om man överanalyserar typ minsta lilla just nu🤷🏻?♀️😂


    Fortsatt illamående och varit varje månad sedan 1 vecka tillbaka så oklart om det beror på ÄL borde gått över då. Men kan ju vara "önsketänkande" och överanalyserande som gör det hela. 

    Vill bara passera BIM som är 3 nov så man vet och slipper analysera allting, och fungera. 
  • Frökensson

    Förra månaden blev kemisk graviditet, alltså tidigt missfall för mig. Så tidigt att det inte räknas som missfall. 


    Men på söndag har jag beräknad mens. 


    Jag har tydliga graviditetasymtomatisk med sjukt ont i brösten, ilningar och molande i magen och rygg samt hormoner upp och ner. 


    Jag tänker dock inte ta tidigt test utan om mensen är sen tänker jag vänta några dagar. Jag hade inte ens märkt min kemiska graviditet om jag inte tagit test så tidigt förra månaden. För efter BIM som var sen så blev gravidtesten negativa igen. Så hade jag bara tagit från BIM och framåt hade jag inte märkt något. 

  • Ruter

    Åhh va spännande frökensson med alla symtom. Hoppas hoppas. 

    Själv har jag haft som mensvärk sedan den 15 ok. Fortsatt varje dag. Även illamående och ömma bröst. Men inga tydliga blodkärl på bröstet vilket jag haft med tidigare graviditeter. Har BIM 3 november och också beslutat att jag inte ska testa innan, är dock bortrest på höstlovet nästa vecka så kommer nog bli tidigast veckan efter när vi kommit hem och inte tant röd kommit innan. 

  • alleb
    Ruter skrev 2022-10-22 21:35:10 följande:
    Fortsatt illamående och varit varje månad sedan 1 vecka tillbaka så oklart om det beror på ÄL borde gått över då. Men kan ju vara "önsketänkande" och överanalyserande som gör det hela. 

    Vill bara passera BIM som är 3 nov så man vet och slipper analysera allting, och fungera. 

    Förstår hur du känner!
    hoppas att tiden går fort för dig så att du inte behöver övertänka länge till.
    Och så hoppas vi på ett plus!


    Själv är jag på min BMI dag idag. Inte ett minsta lilla tecken på att tant röd dyker upp än så länge För mig. 
    tog ett gravidtest. Men var tok blankt.
    ich jag blev mer tok knäpp på det hela.

  • alleb
    Frökensson skrev 2022-10-26 06:58:07 följande:

    Förra månaden blev kemisk graviditet, alltså tidigt missfall för mig. Så tidigt att det inte räknas som missfall. 


    Men på söndag har jag beräknad mens. 


    Jag har tydliga graviditetasymtomatisk med sjukt ont i brösten, ilningar och molande i magen och rygg samt hormoner upp och ner. 


    Jag tänker dock inte ta tidigt test utan om mensen är sen tänker jag vänta några dagar. Jag hade inte ens märkt min kemiska graviditet om jag inte tagit test så tidigt förra månaden. För efter BIM som var sen så blev gravidtesten negativa igen. Så hade jag bara tagit från BIM och framåt hade jag inte märkt något. 


    Åhh  hoppas hoppas på ett plus snart då!
  • Frökensson

    BIM om 3 dagar men jag har bara 11 dagar mellan ÄL och BIM så jag får nog vänta till BIM+3 innan jag testar för graviditet. 


    Hade stark känsla av urinvägsinfektion idag. Som gick över. Samma känsla som kom precis innan när mina värkar startade inför förlossningen. Bra eller dåligt vet jag inte. 


    Jag har otroligt ömma bröst. Lite jobbigt med hormonerna och smakade precis en klunk vin av min man och det smakade bara aceton. Intressant att se om det blir eller inte blir. Någon process är igång i kroppen iaf.

  • anonym 254
    Fick nyss en blod-blandad-flytning, kan det vara tecken på ägglossning? Hade LH+ i ons och torsdag? 
  • Frökensson
    anonym 254 skrev 2022-10-29 14:11:21 följande:
    Fick nyss en blod-blandad-flytning, kan det vara tecken på ägglossning? Hade LH+ i ons och torsdag? 
    Det hade jag också denna månaden. Men exakt samma dag som ägglossning. Kan det inte bara nidblödning? Eller är det för snabbt inpå tro?

    Jag känner mig inte gravid längre. Jag gjorde det hela veckan som gick men nu känner jag ingenting förutom ömma och svullna bröst 
  • anonym 254
    Frökensson skrev 2022-10-29 19:27:25 följande:
    Det hade jag också denna månaden. Men exakt samma dag som ägglossning. Kan det inte bara nidblödning? Eller är det för snabbt inpå tro?

    Jag känner mig inte gravid längre. Jag gjorde det hela veckan som gick men nu känner jag ingenting förutom ömma och svullna bröst 
    Nidblödning känns alldeles för tidigt, brukar komma när mensen är beräknad. enligt Natural Cycles så ska jag ha ägglo idag och har haft känningar hela dagen. Hade mys med gubben ikväll och fick så ont inne i livmodern. Fattar inget..
    håller tummarna för att det är vår månad 🤞🏻

    svullna och ömmande bröst kan definitivt vara grav symptom! när ska du ha mens? 
  • trefaldigmästareikärlek

    Hej på er alla!
    Två dagar kvar till bim, hade äl 19/10.
    Har senaste veckan haft ömma bröst (som jag alltid har) samt varit helt sjukt trött, fick ett mindre sammanbrott igår då det var slut ost och bacon-korv på macken (??) 😂
    Igår fick jag en rosa flytning efter mys, och idag tok-diarre från ingenstans, förlåt för beskrivningen. Har tempat ungefär 0,5-0,7 varje dag förutom en liten dipp ca 6dgr efter äl. 
    Vad tror ni? Känner ni igen något av detta eller övertänk er jag? Har sååå svårt att hålla mig från att testa, så jag griper efter halmstrån 😂

  • Alexiandria

    Hoppar in i tråden. Hade äl i veckan och jag och sambon mös i söndags (en vecka sedan) och har haft molande värk sedan dess samt att idag högg det till två ggr på höger sida, så får se om ett ägg fäste då. Har bim runt 7-8/11, så får gott vänta och se om det blir något eller inte. 

  • Ruter

    BiM på torsdag här. Kunde inte hålla mig 😅😅så tog ett test igår på BIM -6, så negativt ett test kan bli. Är borta hela till fredag nästa vecka så därav att jag tog en chansning. 

    Ömma bröst har jag haft i 5 dagar, brukade dock få det innan BIM innan jag satte i spiralen. Under tiden med den har jag inte haft det. Har även som mensvärk, haft det sen 2 dagar innan ÄL och håller i sig sedan dess. Värst på nätterna då jag vaknar av huggsmärta och molande mensvärk, lindrigare på kvällarna men klart kännbart. 

  • Frökensson

    Jag hade beräknad mens idag. Men sedan jag slutade med minipiller har min mens kommit allt mellan 9-14 dagar efter ägglossning, idag är det 11 dagar efter ägglossning. Alltså behöver inte min app ha exakt rätt utan jag får vänta tills onsdag innan 2 veckor har gått. 


    Jag har känt mig otroligt gravid sedan bara 4 dagar efter ägglossning men sedan igår känner jag typ ingenting. Jag känner mig mest förkyld Och lite sjuk. 


    har fortfarande ömma bröst som känns svullna, men kan vara innan mens även om jag oftast inte har det så. Mycket hormonsvängningar och svullen kropp.

  • Ruter

    BIM idag, ingen mens som kommit än, ömma bröst och lätt mensvärk. Tog ett test idag som var negativt. 

  • Hanna Gitta

    Hej allihop! Vi försöker också för fulla muggar... Har en ettåring hemma och tre äldre barn, har försökt aktivt sedan mensen kom tillbaka för 6 månader sedan... Men det går segt. Har clearblue fertilitetsmonitor så jag har stenkoll på ägglossning. Min cykel har varit lite oregelbunden, den brukar vara 5-6 veckor men nu plötsligt 27-28 dagar. Äter vitaminer typ "baby-start", rosenrot och bidrottninggele både jag och min man, har alltid sex innan och vid ägglossning, men inget händer. Funderar om det är åldern men jag var ju ganska nyligen gravid 😄 Fyller fyrtio nästa år. Tips eller pepp mottages tacksamt 😜

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022