Anonym (Vet ej) skrev 2022-10-06 21:46:41 följande:
Tackar för era svar! :)
Kanske bara är en fas då. Får se hur det går inatt!
Det där med att slänga nappen/gossedjuret på golvet och först skratta sen gråta för hen vill ha tillbaka dom, kan de ha med att göra att hen vill ha uppmärksamhet? Händer aldrig dagtid.
Vi hade precis planer på att flytta spjälsängen till barnets egna rum men kanske borde sova några hela nätter först igen? Orkar liksom inte springa fram och tillbaka på natten.
Hen lägger sig alltid för natten ensam och det är mörkt (kol svart) i vårt sovrum så jag tror inte hen kommer tycka eget rum är läskigt så sätt(?).
Håller tummarna att sömnen reder ut sig! Haft perioder här med med mer/mindre sömn och det känns ju verkligen dagen efter.
Jag skulle tro det iaf, något behov uttrycker ju beteendet i alla fall. Sonen kan göra samma sak, jag brukar bara ge tillbaka grejen utan någon kommentar. Blir liksom inte lika "spännande" när han knappt får någon reaktion. Men vill inte heller låta honom vara utan filten (som är det han tidigare kastat vid tillfällen) som annars är mysig och trygghet.
Ja risken finns ju att ni får springa ut/in mycket om sängen flyttas. Vår son har sovit på en typ av golvsäng i sitt rum sen han va 13mån, men han kommer ofta gående in till oss på natten så vi behöver oftast inte resa oss själva. Läskigt tror jag inte det kommer va om barnet redan är van vid mörkt osv, mer kanske jobbigt för er att behöva springa in dit när det vaknas. Ni kan ju testa och se hur det går annars!