Egoism eller diagnos?
Vad lider jag av?
Är egoist och vill att allt ska kretsa kring mig. Är i princip ointresserad av att lyssna på andra människor, OM de inte är jätteintressanta, typ kändisar eller läkare eller något sådant. Jag vill alltid komma i första hand och jag saknar empati i stunden. Jag kör över alla för att komma först i köer, jag kan göra dumma saker utan att tänka på konsekvenserna. Samtidigt så är jag känslig som person och älskar jag någon så är det av hela mitt hjärta, men det är svårt att fånga in mig. Jag skulle aldrig ställa mig i en kö, utan blir otålig och irriterad och arg och tränger mig före.
Jag vill ha all uppmärksamhet och blir lite avundsjuk om någon annan skulle få det, men oftast får jag all attention ändå, så har ej känt någon avundsjuka på minst 10 år till någon annan.
Jag kan säga väldigt sårande saker rakt ut till folk (impulsiv, rakt på sak) utan att tänka och förstår inte sedan varför de blir sårade. I efterhand kan jag dock känna empati och ånger, så jag är ingen psykopat. Ångrar om jag gjort något dumt, men när jag är i stunden så saknar jag helt empati och kan inte stoppa mig från att säga något dumt eller det som är sant. jag tänker inte alls på att jag sårar den andra människan. Jag är helt uppe i mig själv och har svårt för att sätta in mig i andra människors situation, att alla faktiskt ÄR olika. Jag tror att alla måste tycka och tänka som jag.
Jag har inte de narcissistiska äkta dragen, och inte autist. ADHD har jag tydligen en hög dos av.