• Nandez

    Robinson 2022 Höst

    I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program

  • Svar på tråden Robinson 2022 Höst
  • molly50
    Johannus skrev 2022-12-18 21:31:28 följande:
    Nu är det tre killar som känns rätt i Finalen, men jag hoppas på Kristoffer eller L-O. 
    Ja,och rätt person vann,tycker jag.  Grattis,LO! 
  • Johannus

    Tårar i ögonen på mig när L-O vann. Man behöver inte ha muskler och vara biffig. Springa på gym för att visa att man är stark. Man behöver inte vara den som paktar för att själv komma vidare. Det visar L-O att vara sig själv och bara göra det som måste göras ger en vinst i slutet.

    Grattis L-O du var en värdig vinnare.

  • Johannus

    Läser att den vinst som vinnaren får på 500.000 kr bara blir 250.000 för det dras skatt på vinstpengarna. Galet tycker jag. Har deltagaren kämpat i över 40 dygn i djungeln utan sin familj och utan social kontakt så borde man få hela summan i handen. Ok det är bra med pengar också, men det borde sägas att "Vinnaren inte får 500.000 tusen i handen" utan dens ska skattas. 

  • molly50
    Johannus skrev 2022-12-18 22:54:59 följande:

    Önskar alla här en riktigt God Jul. Vi kommer åter när ett program som är bra börjar 2023.


    Tack detsamma!   
  • flygrl

    Vet inte om nån ens kommer se det jag skriver men aja bra och spännande avslutning på årets Robinson tycker jag. Örådet blev lite intressant med dom frågor och svar som va och tja huvudsaken att Kristoffer och L-O kom vidare till finalen (Kris va ju iofs redan klar). Om det va Alex eller Martin som skulle följa dom till finalen kvittade lite för mig men ok nu blev det Martin medans Alex föll på tröskeln. Jag tyckte Alex gav vettigt svar på Bellas fråga i örådet men talet han höll sen kunde han kanske kortat ner lite. 


    Finaltävlingen blev lite som jag hoppats dvs. en blandning av lite olika färdigheter. Jag höll förstås på Kris och L-O men trodde ärligt att L-O skulle få svårt mot dom båda yngre, snabbare killarna men Martin höll ju inte på ta sig iväg från startblocket ens. Jag undrar om inte hans till slut våldsamma sätt att ta sig ur det där halslåset va på gränsen till fusk faktiskt. Va det verkligen så man skulle göra?

    L-O och även Martin kom ju i kapp Kris vid pusslet men han kunde sen dra ifrån igen och då trodde jag han hade segern i en liten ask MEN dom andra kom i kapp igen vid det extremt svåra eldbolls-momentet. Det va verkligen jämnt och handlade väl bara om att mata eldboll efter eldboll och se vem som till slut fick en i bålet.


    Och tänk att L-O va först och snart med facklan i hand kunde ta sig upp och tända segerelden strax före Martin. Fantastiskt jue! Vem hade trott det tidigare under säsongen? Men helt f*****g underbart och så jävla rätt asså! Solig


    Stort grattis till L-O, en riktigt värdig vinnare som tagit sig till finalen utan en massa skitsnack, fulspel och mobbande. Han, Kris, Helen och Sofia va dom som spelade renast och sjysstast och t o m hade ryggrad stå upp mot gruppen.

    Fast att typ halva vinsten ska skattas bort känns ju sådär. Men hoppas L-O gör nåt kul för pengarna! 
    (Undrar förresten va Valle tänkte när han såg L-O ta hem slutsegern ha ha? )

    Önskar alla i tråden en riktigt God Jul och Gott Nytt År! Solig

  • flygrl
    Johannus skrev 2022-12-18 22:54:59 följande:

    Önskar alla här en riktigt God Jul. Vi kommer åter när ett program som är bra börjar 2023.


    Tack detsamma! God Jul & Gott Nytt År till dig med!
  • Anonya

    Galet jämt på slutet. Inte kul missa en halv miljon med 1-2 meter. Starkt av Martin att komma ikapp två gånger efter att ha varit så mycket efter. 

    Tycker inte att den som är klar för finalen borde få vara med och rösta. Är ju klart att personen röstar på den som är starkaste hotet och det känns inte helt rätt. Vet inte om det heller var tänkt så från början eller om det blev så för att det var så få som var kvar av de utröstade. 

    Jag delar inte era tankar om Alex. Jag gillade honom, men besviken på att han for ut mot Helen på örådet. För övrigt har jag på olika ställen läst att folk tidigare glömt immunitetshalsband och då har det inte varit något problem, så förstår att folk var sura på att immunitetsförgöraren inte fick användas då den konkret var borta. 

    Tänk att det snart kommer en ny säsong. Vet ni vilken månad den har premiär?

  • Johannus
    flygrl skrev 2022-12-19 21:20:33 följande:
    Tack detsamma! God Jul & Gott Nytt År till dig med! smile5.gif
    Desamma till dig. 
  • flygrl
    Anonya skrev 2022-12-19 21:45:16 följande:

    Galet jämt på slutet. Inte kul missa en halv miljon med 1-2 meter. Starkt av Martin att komma ikapp två gånger efter att ha varit så mycket efter. 

    Tycker inte att den som är klar för finalen borde få vara med och rösta. Är ju klart att personen röstar på den som är starkaste hotet och det känns inte helt rätt. Vet inte om det heller var tänkt så från början eller om det blev så för att det var så få som var kvar av de utröstade. 

    Jag delar inte era tankar om Alex. Jag gillade honom, men besviken på att han for ut mot Helen på örådet. För övrigt har jag på olika ställen läst att folk tidigare glömt immunitetshalsband och då har det inte varit något problem, så förstår att folk var sura på att immunitetsförgöraren inte fick användas då den konkret var borta. 

    Tänk att det snart kommer en ny säsong. Vet ni vilken månad den har premiär?


    Jo, det blev en väldigt jämn final. Kris gjorde några ryck men blev varje gång upphunnen av dom andra och på slutet va det så jämnt det kunde bli. 


    Och visst va det lite märkligt att Kris fick va med och direkt påverka vem han skulle få möta i finalen men men.


    Min syn på Alex har blivit mer negativ under säsongens gång MEN jag kan också se positiva sidor hos honom. Människor är ju komplexa med olika sidor, bra och dåliga. Väldigt negativt med honom va hur han och dom övriga mer eller mindre frös ut både Sofia och Helen och även hans knepigt passivt aggressiva tal till båda när dom haft fräckheten inte åka ut som han önskat (olika tillfällen). Sen att han också kan va sjysst och omtänksam, det har man väl också sett prov på.


    Va gäller immunitetsförgöraren tycker jag det är rimligt man ska ha med den till örådet för den ska va giltig. I australiensiska Robinson/Survivor har det som jag tidigare nämnt tydligen vart nån som glömde sitt immunitetshalsband och därför inte heller räknades som immun. MEN och det här är viktigt: reglerna ska va konsekventa så det ska förstås va lika för alla och inga undantag för den ena eller andra. Alla ska kunna veta va som gäller.

    Jag läste nånstans (minns inte var) att nya säsongen troligen har premiär typ mitten av mars. Vi får se.
    Jag tycker förresten Petra har växt som programledare eller om det bara är att jag vant mig vid hennes stil. Fast nu är det enter Anders Lundin.


Svar på tråden Robinson 2022 Höst