• Anonym (Osalig)

Man saknar inte xx förrän båset är...

Jag har en ständig sorg och ångest över att jag gjorde slut och att vi snabbt tappade all kontakt.
    Inte förrän allt upphörde inser jag hur mycket hon betyder för mig och hur roligt vi hade och hur himla bra coach hon var för mig. Och en sån unik kvinna hon är.
    Jag tänkte att vi skulle fortsätta vara vänner men hon behövde ett tydligt break för att kunna gå vidare. Det har varit så svårt för mig att respektera detta. Jag kommer på saker jag vill berätta för henne flera gånger om dagen och det går inte över, trots att det gått 2 månader snart. 

Det gör fysiskt ont i mig när jag tänker att jag kanske aldrig får träffa henne igen. Höra hennes glada skratt, känna hennes kramar.

Hur gör man rätt i detta läge?

Det finns säkert fler trådar i ämnet men en del blir så arga när man väcker liv i något gammalt.

• Svar på tråden Man saknar inte xx förrän båset är...
  • Anonym (Osalig)

Oj vad ni är hårda mot mig.
    Man får alltså inte inse att man gjort ett misstag. Ett stort, jag är inte stolt över det.
    Samtidigt finns det hundratals böcker och filmer som handlar om personer där ett misstag och att ingen vågade (trodde att den andre ville) ta kontakt sen leder till ett möte xx år senare där båda vittnar om livslång saknad.

• Anonym (A)
    Anonym (Guldkorn) skrev 2022-10-19 15:40:24 följande:
    En del människor beör en på djupet. Får en att må bra och vara i harmoni. Allt känns så naturligt. 

När man tappar ett av de guldkornen som man möter på livets väg, då gör det ont. 

Kanske en dag är hon redo att vara din vän.... 
    +1
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 21:19:54 följande:

Man får alltså inte inse att man gjort ett misstag. Ett stort, jag är inte stolt över det.
    Samtidigt finns det hundratals böcker och filmer som handlar om personer där ett misstag och att ingen vågade (trodde att den andre ville) ta kontakt sen leder till ett möte xx år senare där båda vittnar om livslång saknad.

Alla gör misstag. Det handlar inte om det, utan om att stå för dem och leva med dem. Lära sig av dem. I stället för att vältra dig i självömkan borde du kanske tänka så?

Böcker och filmer är inte verkligheten. Vissa saker går att reparera, annat inte.

Har ditt ex varit tydlig med att hon inte vill ha kontakt alls? Då får du respektera det. Annars finns det väl inget som hindrar att du skriver till henne på nätet t ex, hör hur läget är. Fortsätt dock inte om du inte får respons. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 21:19:54 följande:

Livet är inte som på film och du har bara varit fri i två månader. Du har skrivit att du hade svårt att respektera att hon inte ville vara vänner, är respektera fel ordval?
  • Anonym (Man och har det bra.)

Hade verkligen bestämt mig för att inte separera ne gång till med barn i bilden men .... det blev outhärdligt. Hon ville/orkade inte göra något mer än att visa hur missnöjd hon var med all och framförallt mig.
    Jag bad henne att flytta och försvinna ur mitt liv efter 14 år.
    Lite underligt hade jag innan jag träffade henne en sommar med en 15 år äldre kvinna, jag 35 och hon snart 50, som jag lirade ihop med till 100%. Vi var rätt för varandra just då men hade inte funkat i längden.
    Idag är jag särbo med ... som hon säger själv - en klimakteriekossa.
    Dock funkar vi totalt och är helt överens om det här med särbo.
    Vad jag vill säga är att livet sladdar fram och tillbaka men allt löser sig.
    Tror det blir värre om man hänger upp sitt liv på någon och inte inser att man klarar sig väldigt bra på egen hand.

• Anonym (Guldkorn)

Det är inte alltid svart eller vitt när man gör slut.

En del beslut begrundar man och är tveksam om det var rätt. 

Under hela livet faktiskt.

Människor som man aldrig glömmer eller helt kommer över. Oavsett vem som gjorde slut. 

Som man hade nåt extra med. 

• Anonym (Osalig)
    Anonym (Guldkorn) skrev 2022-10-20 09:18:25 följande:

Det är inte alltid svart eller vitt när man gör slut.

En del beslut begrundar man och är tveksam om det var rätt. 

Under hela livet faktiskt.

Människor som man aldrig glömmer eller helt kommer över. Oavsett vem som gjorde slut. 

Som man hade nåt extra med. 

Ja så är det verkligen.
    EN del personer blir till eviga minnen, inristade i själen.
  • Bis mis
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 14:40:23 följande:
    Man saknar inte xx förrän båset är...

Jag har en ständig sorg och ångest över att jag gjorde slut och att vi snabbt tappade all kontakt.
    Inte förrän allt upphörde inser jag hur mycket hon betyder för mig och hur roligt vi hade och hur himla bra coach hon var för mig. Och en sån unik kvinna hon är.
    Jag tänkte att vi skulle fortsätta vara vänner men hon behövde ett tydligt break för att kunna gå vidare. Det har varit så svårt för mig att respektera detta. Jag kommer på saker jag vill berätta för henne flera gånger om dagen och det går inte över, trots att det gått 2 månader snart. 

Det gör fysiskt ont i mig när jag tänker att jag kanske aldrig får träffa henne igen. Höra hennes glada skratt, känna hennes kramar.

Hur gör man rätt i detta läge?

Det finns säkert fler trådar i ämnet men en del blir så arga när man väcker liv i något gammalt.

Varför trodde du att hon skulle vilja fortsätta vara vän med dig? Utan att direkt veta så låter du inte som om du har betett dig särskilt bra, såna människor har i alla fall inte jag i min vänkrets. 

Tycker du ska berätta dom där sakerna du vill säga till henne för den du flirtade med istället t ex. Du prioriterade bort exet från ditt liv, självklart så vill hon inte att du ska finnas i hennes mer. 

I detta läget du har valt är rätt att tänka över ditt beteende och lära dig av hur du känner nu. Om du bryr dig om henne så låt henne vara och bespara henne att ha dig i sitt liv. Du mår dåligt nu och det är ju jobbigt för dig...har du funderat över hur hon känner?
  • Anonym (Guldkorn)
    Bis mis skrev 2022-10-27 00:19:35 följande:
    Varför trodde du att hon skulle vilja fortsätta vara vän med dig? Utan att direkt veta så låter du inte som om du har betett dig särskilt bra, såna människor har i alla fall inte jag i min vänkrets. 

Tycker du ska berätta dom där sakerna du vill säga till henne för den du flirtade med istället t ex. Du prioriterade bort exet från ditt liv, självklart så vill hon inte att du ska finnas i hennes mer. 

I detta läget du har valt är rätt att tänka över ditt beteende och lära dig av hur du känner nu. Om du bryr dig om henne så låt henne vara och bespara henne att ha dig i sitt liv. Du mår dåligt nu och det är ju jobbigt för dig...har du funderat över hur hon känner?
    Väldigt bra skrivet.
  • Bis mis
    Anonym (Guldkorn) skrev 2022-10-27 08:55:55 följande:
    Väldigt bra skrivet.
    Tack! Det är ngt med folk som lite oövertänkt sårar andra och sen kommer på att det var ett misstag som får mig att vilja ruska om dom. Hårt. Och sen tycka synd om sig själv. Konsekvenstänket är inte på topp liksom.

Det som betyder mest i livet är värdefulla relationer till andra människor, riktigt dumt att slösa bort chanserna man får till det. Sen kan kärlek och attraktion alltid försvinna, det säger jag inget om.
  • Anonym (gri)

Du låter som en jag varit med och jag ville att han skulle lämna mig ifred tillslut. Att hon också tog steget att säga orden så är hon verkligen klar med dig nu.

• Anonym (gubbe60)
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 15:20:12 följande:
    För att jag är i sorg av saknad. Att ha tappat en person som betytt så mycket och som jag kanske aldrig mer får träffa. Outhärdligt.

Ingen som känner igen sig?
    Joo jag känner igen mig. Var ihop många år med en kvinna, sen av någon okänd  anledning gjorde hon slut. Sen för en tid sen blev jag blockerad på FB, tror nästan det tog hårdast. För hon var enda "vän" jag skrev till och nu är man mycket ensammen och arg ! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Billan)

Varför inte skriva en rad till henne,man vet aldrig vart det kan leda.Blev själv dumpad för ett tag sedan.Skulle exet fråga om vi kan träffas igen skulle jag iaf överväga det även om jag tror det var bäst det som hände.Annars kanske du kommer ångra att du inte hörde av dig.Det finns de som hittat tillbaka till varandra efter liknande händelser.Om hon åter säger att hon inte vill ha kontakt får du ligga lågt och låta henne vara ifred.Lycka till!

• Anonym (Tog flera år)

För mig tog det flera år och att jag betedde mig riktigt lågt och manipulativt för att få tillbaks min ex efter att jag lämnade honom för en annan snubbe. Men värt det.

Var beredd att kämpa och vår inte rädd för att bete dig lågt är mitt tips.

• Anonym (Osalig)
    Bis mis skrev 2022-11-19 11:42:14 följande:

Hur har det gått TS, har du kommit vidare nu?

jag tog kontakt med henne, hon är en fin människa och lite trevande försöker jag närma mig henne
    hon har varit på en del fester, träffat andra och har blivit glad igen
    känner mig lite ful som tränger på igen
    tror hon ser oss som bara vänner
  • Anonym (A)
    Anonym (Osalig) skrev 2022-11-19 22:27:12 följande:
    jag tog kontakt med henne, hon är en fin människa och lite trevande försöker jag närma mig henne
    hon har varit på en del fester, träffat andra och har blivit glad igen
    känner mig lite ful som tränger på igen
    tror hon ser oss som bara vänner
    +1
Svar på tråden Man saknar inte xx förrän båset är...