Anonym (Lost) skrev 2022-10-22 20:41:48 följande:
Jo, jag menar att jag är den folk kommer till när de har problem, praktiska eller psykiska, men om jag skulle behöva något eller någon har jag ingen som skulle ställa upp på mig. Jag är den som bjuder men aldrig blir bjuden.
Känner igen mig helt och hållet!
Jag har extremt stora antenner och märker direkt om någon inte mår riktigt 100 och har alltid funnits där som stöd och pepp oavsett vad det handlat om.
När jag själv mått dåligt och verkligen skulle behövt att någon lyssnade på mig, så har ingen sett eller orkat bry sig.
Inte ens när jag som normalt är ganska sprudlande tystnar fattar folk att det är något de kanske borde reagera på.
Förr tänkte jag att jag vill inte tynga folk med mitt gnäll, så jag var tyst och led i min ensamhet nu har jag istället rakt på sak sagt hur ensam eller ledsen eller hur stressad jag är osv. Men folk bryr sig ändå inte. De fortsätter att prata om sig själva.
Så jag vet precis hur det känns!
Har så många historier ända från lågstadiet tills nu när jag passerat 48 att jag skulle kunna skriva en romanserie.
Hur mina föräldrar särbehandlat mig, hur klasskamratet betett sig, hur människor genom hela livet som jag trott varit vänner agerat, hur x-maken varit och är, alltid missgynnad/utnyttjad på arbetsplatser osv.
Har ofta också försökt komma underfund med vad det är för fel på mig som hela tiden engagerar mig och bryr mig om alla andra, men ingen tänker på mig.
Om jag vore så värdelös är det väldigt fascinerande att folk ändå kommer när jag bjuder eller hittar på saker..
Lider enormt med dig och har tyvärr inga svar eller råd att komma med, men du är inte ensam!