• Tue 1 Nov 2022 21:03
    114625 visningar
    906 svar
    -1 +1
    906
    114625

    BIM December 2022

    För oss som har BIM december 2022!

    Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

  • Svar på tråden BIM December 2022
  • Fri 30 Dec 2022 19:55

    Rosen3:
    Say no more! Beställd 😂

    Fram tills den andra graviditeten så sökte jag inte så mycket hjälp. Tänkte att det kan ju hända och att det var tråkigt men att risken att få ett till missfall ju är så lågt. Kan tillägga att båda var MA och upptäcktes i v 11 och v 8. 

    Efter andra missfallet så nöjde jag mig inte med ?du har bara otur? som ultraljudskvinnan sa utan jag började söka mig fram och läste vad som kommit fram vid tidigare missfallsutredningar och att det i huvudsak var just koaguleringssjukdom, som jag har. Så därför tjatade jag mig till Trombyl (Privat gyn).
    När ?aborten? inte gick som det ska och jag fick söka mig till sjukhuset så träffade jag en väldigt hjälpsam gyn som lovade att ta hand om mig noggrant vid nästa plus. Jag har förstått det som ovanligt då de ofta kräver minst tre missfall för att ens kolla på en typ. 
    Han såg väl min ångest.

    Hur kände du efter ditt andra plus? Jag började få mardrömmar DIREKT om missfall, varje natt. Är så rädd att det kommer bli ännu värre nästa gång.

  • Sat 31 Dec 2022 06:02
    Loulou92 skrev 2022-12-30 19:55:15 följande:

    Rosen3:
    Say no more! Beställd 😂

    Fram tills den andra graviditeten så sökte jag inte så mycket hjälp. Tänkte att det kan ju hända och att det var tråkigt men att risken att få ett till missfall ju är så lågt. Kan tillägga att båda var MA och upptäcktes i v 11 och v 8. 

    Efter andra missfallet så nöjde jag mig inte med ?du har bara otur? som ultraljudskvinnan sa utan jag började söka mig fram och läste vad som kommit fram vid tidigare missfallsutredningar och att det i huvudsak var just koaguleringssjukdom, som jag har. Så därför tjatade jag mig till Trombyl (Privat gyn).
    När ?aborten? inte gick som det ska och jag fick söka mig till sjukhuset så träffade jag en väldigt hjälpsam gyn som lovade att ta hand om mig noggrant vid nästa plus. Jag har förstått det som ovanligt då de ofta kräver minst tre missfall för att ens kolla på en typ. 
    Han såg väl min ångest.

    Hur kände du efter ditt andra plus? Jag började få mardrömmar DIREKT om missfall, varje natt. Är så rädd att det kommer bli ännu värre nästa gång.


    Förstår, jag kände likadant. Var rädd och är rädd att om jag blir gravid igen så kommer jag få missfall igen. Får ångest bara jag tänker på det. Känns som att man måste ta sig igenom det bara. 


    Jag testade mig nu på morgonen med stickor, negativa :( Alltså vad händer? Suck. Mådde illa hela dagen igår och var nästan helt säker på att jag skulle vara gravid, helt sjukt om kroppen är skengravid eller något. Pallar snart inte mer känner jag. Alla andra blir gravida hela tiden. Vilken nyårsdag :( Ingen mens Än. Kommer ringa gyn nästa vecka och be om en undersökning. 

  • Sat 31 Dec 2022 06:30

    Här är man inne på bim +3. Ingen mens och inget plus med testa tidigt digitalt 😔. 

  • Sat 31 Dec 2022 10:57

    Rosen3:

    Åh vad tråkigt :( kroppen kan verkligen spela spratt med en. Speciellt när man vill så mycket.
    Tempar du?

    Men vad ska du söka hjälp för? hur lång tid har det tagit mellan dina andra graviditeter?
    Det tog 5 månader för mig båda gångerna så jag räknar inte med att det kommer gå snabbare.

  • Sat 31 Dec 2022 13:57
    Loulou92 skrev 2022-12-31 10:57:48 följande:

    Rosen3:

    Åh vad tråkigt :( kroppen kan verkligen spela spratt med en. Speciellt när man vill så mycket.
    Tempar du?

    Men vad ska du söka hjälp för? hur lång tid har det tagit mellan dina andra graviditeter?
    Det tog 5 månader för mig båda gångerna så jag räknar inte med att det kommer gå snabbare.


    Det kan den verkligen :( Japp, tempar och den har legat högt efter ÄL men gått ner lite grann igår och idag, men inte så mycket än. 


    Vet inte, känns som att det kan vara bra att göra en undersökning för att se så att det inte är något fysiskt fel. Men kanske inte är någon idé. Kanske bara är att vänta. 
    Första graviditeten gick på 3:e månaden och sen nästa efter MA två månader efter det. Nu har det gått 6 månader :( Vet ju att det kan ta tid. Men segt ändå. 

  • Sat 31 Dec 2022 16:42
    Rosen3 skrev 2022-12-31 13:57:38 följande:

    Det kan den verkligen :( Japp, tempar och den har legat högt efter ÄL men gått ner lite grann igår och idag, men inte så mycket än. 


    Vet inte, känns som att det kan vara bra att göra en undersökning för att se så att det inte är något fysiskt fel. Men kanske inte är någon idé. Kanske bara är att vänta. 
    Första graviditeten gick på 3:e månaden och sen nästa efter MA två månader efter det. Nu har det gått 6 månader :( Vet ju att det kan ta tid. Men segt ändå. 


     


    Jag tror nog inte de kommer göra någon utredning (om du inte betalar privat) om ni inte har försökt minst ett år iallafall :( jag tror ni kan beställa ett spermaprov via nätet om du känner att du vill göra något. Vet att min sambo berättade att han precis var på väg att beställa när vi blev gravida förra gången. Ibland kan det vara skönt att bara veta. Annars är det nog som du säger, bara fortsätta försöka ❤️
    2023 blir vårat år!

  • Sat 31 Dec 2022 16:52

    Lyckades inte citera meeeen jag tog ett digitalt test idag. I min värld så himla svagt men vågar jag hoppas på det här nu?

  • Sat 31 Dec 2022 18:43

    Loulou92: Jaha okej då är jag med! GladTjoppa12 : Åh spännande, håller tummarna! 

    Woli22: Jag skulle utan tvekan tro på det! Vad sa det digitala?? Borde stå gravid Hjärta

  • Sat 31 Dec 2022 18:58
    woli22 skrev 2022-12-31 16:52:04 följande:

    Lyckades inte citera meeeen jag tog ett digitalt test idag. I min värld så himla svagt men vågar jag hoppas på det här nu?


    Det där ser ju onekligen positivt ut , men jag undrar också vad det digitala sa??
  • Sat 31 Dec 2022 18:59

    Jag hoppar till januaritråden, mensen kom som en klocka på bim igår!

  • Sat 31 Dec 2022 19:17
    Tjoppa12 skrev 2022-12-31 18:59:44 följande:

    Jag hoppar till januaritråden, mensen kom som en klocka på bim igår!


    Lycka till <3
  • Sun 1 Jan 2023 00:52
    Loulou92 skrev 2022-12-31 16:42:10 följande:

     


    Jag tror nog inte de kommer göra någon utredning (om du inte betalar privat) om ni inte har försökt minst ett år iallafall :( jag tror ni kan beställa ett spermaprov via nätet om du känner att du vill göra något. Vet att min sambo berättade att han precis var på väg att beställa när vi blev gravida förra gången. Ibland kan det vara skönt att bara veta. Annars är det nog som du säger, bara fortsätta försöka ❤️
    2023 blir vårat år!


    Nee så är det nog :) Det jobbiga är att vi började försöka i oktober 2021, så vi är ju över ett år. Men vi har ju lyckats blir gravida två gånger så då vet jag inte hur man ska räkna?

    Ja, jag hoppas verkligen det är vår tur <3
  • Mon 2 Jan 2023 10:57
    Tyvärr blev det missfall för min del, 4 dagar senare efter jag såg lilla tickande hjärtat, tillbringade hela natten på gynakuten. Så nu pausar jag ett tag till allt är återställt igen.
  • Swave
    Mon 2 Jan 2023 12:19
    Tiffliffen skrev 2023-01-02 10:57:17 följande:
    Tyvärr blev det missfall för min del, 4 dagar senare efter jag såg lilla tickande hjärtat, tillbringade hela natten på gynakuten. Så nu pausar jag ett tag till allt är återställt igen.

     


    Jag beklagar verkligen Hjärta


     

  • Mon 2 Jan 2023 13:19

    Tiffiliffen: Jag beklagar ❤️🥺

  • Anonym (Majas­usanna­)
    Mon 2 Jan 2023 13:22
    Tiffliffen skrev 2023-01-02 10:57:17 följande:
    Tyvärr blev det missfall för min del, 4 dagar senare efter jag såg lilla tickande hjärtat, tillbringade hela natten på gynakuten. Så nu pausar jag ett tag till allt är återställt igen.
    Beklagar❤️
Svar på tråden BIM December 2022