• Rosen3

    BIM December 2022

    Hej! Hoppar in här! Sista personen i förra tråden och mensen kom tyvärr denna gången med. Snälla tomten ge mig ett långvarigt plus efter två missfall (första barnet)
    Jag är väl sist ut i denna tråden oxå, hoppas verkligen på ett plus på nyårsafton med BIM 31/12! Lycka till er andra! :)
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    4/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    7/12 anonimato - 1:a försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    12/12 Maria93 - 2a försöket efter missfall, första barnet
    13/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    13/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    15/12 Ajn, 2:a försöket efter ma.
    16/12 ägg 12 försöket efter mf, tredje barnet 
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
    24/12 sofiaa38 - 3e försöket, 4 barnet 
    25/12 Babyshark - 4e försöket efter missfall
    29/12 önskarsyskon2023 - 3e försöket, andra barnet
    31/12 Rosen3 - 6:e försöket efter senaste missfall 
    19/12 Lilly - 1a försöket, andra barnet 
  • Rosen3
    Tjoppa12 skrev 2022-12-17 22:15:19 följande:

    Hej!

    Jag har bim 30 december. Fick sjukt starkt positivt på ägglossningstest igår och det är fortfarande positivt men inte riktigt lika starkt som igår. Så förhoppningsvis så har det släppt ett ägg, men jag har aldrig känt det äggviteliknande sekretet som flera andra tydligen får?

    Någon mer som är utan dessa ? 


    Jag brukar aldrig få sekret vad jag känner av eller ser i alla fall, men har blivit gravid två gånger. Så verkar vara väldigt olika för alla :)
  • Rosen3

    Någon i gruppen här som använder/använt progesteronkräm (på grund av tidigare missfall)? :)

  • Rosen3
    Swave skrev 2022-12-22 13:45:12 följande:
    Jag 👋
    Har det funkat bra? :) Jag har precis startat med detta och ska ge det en chans, känns som man vill prova allt möjligt nu för att det ska gå. Har tagit nu precis efter ÄL (efter temphöjning). Hoppas det ger lite mer tur för att lyckas bli gravid samt behålla det :)
  • Rosen3
    Swave skrev 2022-12-22 14:54:12 följande:

     


    Det återstår att se :)


    Håller tummarna för oss! :) Använder du Matriarch 100? Blev lite tveksam då det ju står på paketet att man inte ska använda denna när man är gravid, väldigt motsägelsefullt med vad det står på nätet 😅
  • Rosen3

    Grattis alla som plussat!! Och skönt att få lite hopp då man själv börjar tappa hoppet efter många försök och några missfall :( Hoppas så att det är min tur denna gång, BIM 31/12. 

  • Rosen3
    Anonym (Majasusanna) skrev 2022-12-25 19:41:15 följande:

    Håller alla tummar och tår!! Har du känt något? 

    jag har också börjat tappa hoppet lite? har bim 28/12, trodde jag hade massa känningar som illamående, yrsel och ömma bröst. Jag tror nu att jag inbillade mig, har tagit två tester som har varit negativ och igår gick tempen ner lite.

    Men en dag kommer + hoppas vi! 


    Åh hejja dig med! :) Håller tummarna för dig med :)

    Jag har börjat känna ilningar och molvärk igår och idag. Men kan få det innan mens med men hoppas ju att det är växtvärk :) Har haft lite smått ömmande bröst idag, känt av humörsvängningar, pulsen är högre än vanligt och är lite trött. Men det kan säkert vara inbillning :)

    Min temp har gått ner lite men håller sig ändå högt :) Vet ni när tempen brukar gå ner om man inte är gravid?
    Jag tänkte att jag ska vänta med att ta test till nyårsafton på BIM :) Orkar inte bli besviken flera gånger :)
  • Rosen3


    Såg att några av er lagt upp era kurvor, så här kommer min :) Har ca 5-6 dagar kvar till BIM :) 
    Har molvärk i magen på kvällarna :) Snälla låt det inte vara mensen. 


    Vad tror ni om min kurva? Känns som den varit väldigt upp och ner men nu är det ju ändå tydligt att den ligger högt, hoppas de håller i sig :)


     

  • Rosen3
    Loulou92 skrev 2022-12-29 13:17:04 följande:

    Sanlin90: ja alltså om man googlar tillräckligt så kan ju vad som helst påverka både positivt och negativt. 😂
    Det som blir det blir. Är inte jätteorolig för att bli gravid eftersom att jag varit det två gånger i år. Det jag är orolig för är att kunna behålla barnet när det väl händer. Eftersom att jag inte lyckats hittills 😔


    Håller med dig! Är oxå rädd för att inte kunna behålla barnet, blivit gravid två gånger detta året med Men fått missfall. Väntar in BIM imorgon, ingen mens i sikte än i alla fall. Ska testa mig imorgon. Molvärk på kvällarna och illamående. Hoppas så på ett plus, sen börjar nästa resa om att behålla det isf :)
  • Rosen3
    Loulou92 skrev 2022-12-30 09:04:32 följande:

    usch :( första barnet? Har du fått några svar av någon?
    Jag har fått Trombyl utskrivet (efter visst tjat) och även en notis i min journal hos Gyn på sjukhuset. På så sätt ska jag kunna ringa dem direkt vid nästa plus istället för till Mvc. 


    Med det sagt betyder det ju inte att man är helt nojjfri från att tro att kroppen helt plötsligt ska sluta fungera och inte längre kan bli gravid 🥲


    Japp första barnet. Är det ditt första med? :) Jag har inte tagit någon hjälp ännu. Har kört med receptfritt progesteronkräm denna gången bara. Har första missfallet nerskrivet i journalen men inte andra då det var så tidigt. 

    Har sånt sjuk illamående så är jag inte gravid nu så undrar man ju, sjukt om det bara är inbillning. Ska testa imorgon. Om det blir missfall igen kommer vi ta hjälp och om det inte tars sig nästa månad så söker vi hjälp privat. Känns som att dem kanske är villiga att hjälpa en mer. 
  • Rosen3
    Loulou92 skrev 2022-12-30 13:36:08 följande:
    Rosen3 - vad är det för kräm och vad använder man den för? 🤔

    Ja, mitt första barn 😊

    Jag håller tummarna för dig! När ska du börja testa? Jag är på ÄL+6 idag och vill typ börja testa imorgon 😂

    Progesteron bildas naturligt i kroppen efter ägglossning. Progesteronet gör så att slemhinnan är mer inbjudande för ägget att fästa och att det ger större chans för vissa att ägget håller sig kvar när man blivit gravid. Det finns vissa som har lågt progesteron och då kan detta vara bra har jag hört. Det är inte farligt att få för mycket. Det finns receptfritt att beställa på  Moodmama.com. Det är kräm istället för tabletter.
    Smörjer handlederna en gång per morgon och en gång per kväll och sen smörjer man ända till v 12 om man är gravid :) Har hört bra om det men kan ju såklart få missfall ändå av andra anledningar. 


    Har du fått någon bra hjälp?

    Jag är på ÄL+12 så jag kan testa men har lovat att hålla mig till imorgon på BIM om inte mensen hinner komma. :) Förstår att man vill testa, de andra gångerna har jag börjat testa tidigare men de två gångerna som jag blivit gravid har jag inte testat förens BIM och det kanske ger en tur på något sätt. Så väntar till imorgon, kan ev bli en fin överraskninpå nyårsafton om man har tur :)

  • Rosen3
    Loulou92 skrev 2022-12-30 19:55:15 följande:

    Rosen3:
    Say no more! Beställd 😂

    Fram tills den andra graviditeten så sökte jag inte så mycket hjälp. Tänkte att det kan ju hända och att det var tråkigt men att risken att få ett till missfall ju är så lågt. Kan tillägga att båda var MA och upptäcktes i v 11 och v 8. 

    Efter andra missfallet så nöjde jag mig inte med ?du har bara otur? som ultraljudskvinnan sa utan jag började söka mig fram och läste vad som kommit fram vid tidigare missfallsutredningar och att det i huvudsak var just koaguleringssjukdom, som jag har. Så därför tjatade jag mig till Trombyl (Privat gyn).
    När ?aborten? inte gick som det ska och jag fick söka mig till sjukhuset så träffade jag en väldigt hjälpsam gyn som lovade att ta hand om mig noggrant vid nästa plus. Jag har förstått det som ovanligt då de ofta kräver minst tre missfall för att ens kolla på en typ. 
    Han såg väl min ångest.

    Hur kände du efter ditt andra plus? Jag började få mardrömmar DIREKT om missfall, varje natt. Är så rädd att det kommer bli ännu värre nästa gång.


    Förstår, jag kände likadant. Var rädd och är rädd att om jag blir gravid igen så kommer jag få missfall igen. Får ångest bara jag tänker på det. Känns som att man måste ta sig igenom det bara. 


    Jag testade mig nu på morgonen med stickor, negativa :( Alltså vad händer? Suck. Mådde illa hela dagen igår och var nästan helt säker på att jag skulle vara gravid, helt sjukt om kroppen är skengravid eller något. Pallar snart inte mer känner jag. Alla andra blir gravida hela tiden. Vilken nyårsdag :( Ingen mens Än. Kommer ringa gyn nästa vecka och be om en undersökning. 

  • Rosen3
    Loulou92 skrev 2022-12-31 10:57:48 följande:

    Rosen3:

    Åh vad tråkigt :( kroppen kan verkligen spela spratt med en. Speciellt när man vill så mycket.
    Tempar du?

    Men vad ska du söka hjälp för? hur lång tid har det tagit mellan dina andra graviditeter?
    Det tog 5 månader för mig båda gångerna så jag räknar inte med att det kommer gå snabbare.


    Det kan den verkligen :( Japp, tempar och den har legat högt efter ÄL men gått ner lite grann igår och idag, men inte så mycket än. 


    Vet inte, känns som att det kan vara bra att göra en undersökning för att se så att det inte är något fysiskt fel. Men kanske inte är någon idé. Kanske bara är att vänta. 
    Första graviditeten gick på 3:e månaden och sen nästa efter MA två månader efter det. Nu har det gått 6 månader :( Vet ju att det kan ta tid. Men segt ändå. 

  • Rosen3
    Loulou92 skrev 2022-12-31 16:42:10 följande:

     


    Jag tror nog inte de kommer göra någon utredning (om du inte betalar privat) om ni inte har försökt minst ett år iallafall :( jag tror ni kan beställa ett spermaprov via nätet om du känner att du vill göra något. Vet att min sambo berättade att han precis var på väg att beställa när vi blev gravida förra gången. Ibland kan det vara skönt att bara veta. Annars är det nog som du säger, bara fortsätta försöka ❤️
    2023 blir vårat år!


    Nee så är det nog :) Det jobbiga är att vi började försöka i oktober 2021, så vi är ju över ett år. Men vi har ju lyckats blir gravida två gånger så då vet jag inte hur man ska räkna?

    Ja, jag hoppas verkligen det är vår tur <3
Svar på tråden BIM December 2022