• Önskarsyskon2023

    Vi som önskar bli gravida i vinter!

    Hej. 


    jag är helt ny här men tänkte se om det finns något intresse i att följas åt, antingen i att försöka sig på syskon eller i att försöka med första barnet. :) 


    jag och min sambo har en liten tjej på 13 månader och vi har nu tänkt försöka oss på ett syskon. Jag fick min mens igår och började då även tempa (helt nytt för mig men tyckte det kändes ?spännande? och för att ha lite koll på ägglossning osv då min mens de senaste månaderna varit lite hit och dit). 


    så. Någon som är intresserad av att följas åt? :) 

    kram på er!

  • Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!
  • Sucken

    Det var ett plus! Trodde aldrig det skulle gå så bra med alla mina hormonproblem. Nu hoppas jag att allt går hela vägen. 😊

  • Anonym (Foodie)

    Åhhhh stooooort grattis !! 💕😊🙏
    Hoppas allt går vägen 😍💕

    du ger en annan PCOSare lite hopp 😁 har dock endometrios också

  • Anonym (Foodie)

    Tempade du? Om så skulle jag få se fin graf 😊?
    Tempar själv och alltid kul att se andras grafer

  • Sucken
    Anonym (Foodie) skrev 2022-12-02 08:30:25 följande:

    Tempade du? Om så skulle jag få se fin graf 😊?
    Tempar själv och alltid kul att se andras grafer


    Åå, tack! 💕 Ja, när jag fick diagnosen pcos när jag var 18 år trodde jag inte att jag kunde bli gravid i överhuvudtaget. Hade även problem med mina tillväxthormoner när jag var liten. 

    Det är skönt att trots diagnoser kan man bli gravid. Det är nog snart din tur Foodie. 😉 Min syster har endometrios och har fem barn idag. Hon fick första strax innan hon var 30 år. 

    Jupp, jag tempar! 
  • Anonym (Foodie)

    Åh härligt ! Tack för Peppers och hoppingivandet 😊💕 stort stort grattis igen !!

  • Anonym (Bonusmamma)

    Jag hakar på den här tråden. Har två fina bonusbarn sedan tidigare, nu försöker vi få ett gemensamt. Slutade med pillren för två månader sedan, hittills utan resultat. Så jag hoppas på vintern!

  • Anonym (Drömmen om ett plus)

    Hur går det för alla här i tråden?
    Jag hade troligtvis ÄL nu i veckan som va, haft ganska mycket sex, nästan varje dag under 2 veckor. Inte testat med ÄL test denna vecka för att dom hade tagit slut, men haft mycket ÄL sekret o känt på tappen och haft molande värk hela veckan. Så jag hoppas att det kan bli ett plus detta året 👶

  • Önskarsyskon2023


    För mig går det nog bra. Jag testade med äl-test och fick starkt den 12e. så håller tummarna bara nu! Det står i appen premom som jag har att jag kan testa pdg på tisdag. någon som har koll på sånt? Vad är det ens? Känner mig totalt trög. När jag googlqr står det att det är ett test för att se om äl skett..? 
  • Anonym (Drömmen om ett plus)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-18 15:52:54 följande:
    För mig går det nog bra. Jag testade med äl-test och fick starkt den 12e. så håller tummarna bara nu! Det står i appen premom som jag har att jag kan testa pdg på tisdag. någon som har koll på sånt? Vad är det ens? Känner mig totalt trög. När jag googlqr står det att det är ett test för att se om äl skett..? 
    Då är vi på ungefär samma dag, håller tummarna för oss 😍 hmm, försökte också googla men fattade ingenting.. Men finns test att ta för att kolla om ÄL skett, tror det kan va det? 🤔
  • Önskarsyskon2023
    Anonym (Drömmen om ett plus) skrev 2022-12-18 16:09:36 följande:
    Då är vi på ungefär samma dag, håller tummarna för oss 😍 hmm, försökte också googla men fattade ingenting.. Men finns test att ta för att kolla om ÄL skett, tror det kan va det? 🤔

    spännande! 😍 håller verkligen tummarna för alla här! Kul att följas åt! Tycker de blir lite enklare då. ja men då är det säkert de. Visste inte ens att de fanns såna test 🙈😅

  • Anonym (Drömmen om ett plus)

    Vad tror ni? Troligtvis så va ÄL senare än vad appen säger så den stämmer nog inte, men tror ni vi har en chans denna månad? 🤞

  • Önskarsyskon2023
    Anonym (Drömmen om ett plus) skrev 2022-12-18 21:23:49 följande:

    Vad tror ni? Troligtvis så va ÄL senare än vad appen säger så den stämmer nog inte, men tror ni vi har en chans denna månad? 🤞


    Ni har ju prickat in många och regelbundna dagar så en chans tror jag absolut att ni har! :) håller tummarna! 
  • Önskarsyskon2023

    Jag skulle inte tempa denna månaden? men gjorde de ändå. 🙄 och nu går jag här och undrar vad min temp håller på med just nu...? Ska den gå så upp och ner på de där sättet nu efter äl? Haha. någon som har någon erfarenhet? 

  • Anonym (Bonusmamma)
    Nellygirl93 skrev 2023-01-22 00:49:44 följande:

    Hur har det gått för er alla? 😄

    hoppar in här och hoppas tråden kan leva vidare 😁


    Jag plussade igår! Glad 

    Hade fått negativt resultat två dagar före BIM med test som ska kunna detektera hormonet tidigare än så, så jag hade redan ställt in mig på att det inte tog den här gången heller. Men mensen kom inte igång så jag testade igen.

    Första barnet och har haft ett missfall förut som jag tog ganska hårt, så jag är ännu mer nervös än glad, men hoppas på det bästa. Går in i vecka 6 imorgon.
  • Ellie21

    Vi har försökt att få barn i 1 år, tycker min kurva ser lite konstig ut denna månad..någon som vart med om en kurva som går lite upp och ner och ändå blivit gravida? Skäms
    Grattis till er som plussat!! Hjärta

  • Nellygirl93

    Bonusmamma : Åh wow! Grattis 😍 va sjukt att det inte gav utslag först! Man antar ju bara att de ska va 100% på de tidiga testerna innan bim men bra att bli påmind! Håller tummarna att allt går väl 😍🙏🏼

    Ellie21: Jag har precis själv börjat tempa så kan tyvärr inte jämföra! Men jag har märkt att kurvan och tempen spårar ur helt om jag tar tempen olika tider! Det är som natt och dag! så är den sådär trots att du tar samma tid varje morgon? ❤️

  • Ellie21
    Nellygirl93 skrev 2023-02-05 21:31:46 följande:

    Bonusmamma : Åh wow! Grattis 😍 va sjukt att det inte gav utslag först! Man antar ju bara att de ska va 100% på de tidiga testerna innan bim men bra att bli påmind! Håller tummarna att allt går väl 😍🙏🏼

    Ellie21: Jag har precis själv börjat tempa så kan tyvärr inte jämföra! Men jag har märkt att kurvan och tempen spårar ur helt om jag tar tempen olika tider! Det är som natt och dag! så är den sådär trots att du tar samma tid varje morgon? ❤️


    Tack för svar. Jo jag trampar relativt samma tid, kanske 15min senare eller tidigare som mest då jag har en son som nästan alltid vaknar samma tid Glad🙈
  • Önskarsyskon2023
    Ellie21 skrev 2023-02-05 12:36:20 följande:

    Vi har försökt att få barn i 1 år, tycker min kurva ser lite konstig ut denna månad..någon som vart med om en kurva som går lite upp och ner och ändå blivit gravida? Skäms
    Grattis till er som plussat!! Hjärta


    tog en print på min kurva som jag la in den 19 december. Du ser ju hur den håller på. 😂 jag plussade sen på Julafton. Väldigt svagt men med digitalt sen på juldagen stog de gravid ❤️
    jag önskar dig lycka till! 
Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!