Ni verkar ju lika dryga båda två...
Du verkar ju även använda din kille som språkrör för att kunna leverera dina åsikter.. Sedan får man ju även reflektera hur, när och varför man levererar sina åsikter.
Anonym (M) skrev 2022-11-18 16:59:15 följande:
Kom åt hennes Facebook
Varit endel osämja I familjen. Svärmor blev sur för att jag sa åt henne att jag skulle uppskatta Om hon plinga på innan och inte bara går in? men hon skrev att hon skulle komma förbi, men stämde aldrig av att det var lugnt. Men samtidigt var jag nog otydlig i mina svar. Hon tog illa upp när jag sa åt henne och ville inte komma hit sen.. varit endel osämja. Blev utesluten på julen, mina barn blev bjudna men inte jag. Alla hakade på utfrysningen och började fråga min sambo om han kunde komma med barnen utan mig. Jag blev irriterad på killebs mamma och syster som började skriva till killen att han skulle komma
Svärmor hade ju skrivit innan att hon skulle komma förbi, kan ju lika gärna röra sig om en kommunikationsmiss. Är det möjligtvis så att detta är något nytt för dig, att personer ska behöva stämma/checka av innan dom kommer förbi? Om det tidigare funkat bra att hon bara meddelar att hon kommer så är det ju inte konstigt att hon utgår från det nu också.
Sedan är ju följdfrågan också hur du uttrycker ditt missnöje? Är det något du tar vänligt när hon kommer eller skickar du sms i affekt senare? Kanske tar du emot svärmor, är trevlig och låtsas allt är bra och så får hon en skopa med ditt missnöje via din kille sen?
Anonym (M) skrev 2022-11-20 10:16:32 följande:
Nej egentligen inte. Dom va även sura över Att jag skrivit att jag köpt nya kläder åt barnen.
Dom mena på att jag va dryg som inte nämde Att min sambo köpt kläderna också. Men nu var de ju jag som köpte dom o mena absolut inte nåt illa. Min sambo tog inte illa upp. Men tydligen gjorde svärmor det? gör mig ledsen?
Känns som det ligger mer bakom här än bara en bild med texten "här är kläderna jag köpte i butiken XXX till MINI"...?
Kanske försöker ge sken/bild av något som dom vet inte stämmer?
Anonym (M) skrev 2022-11-20 11:01:22 följande:
Har väl gjort lite fel också.. men dom letar även fel.. att snoka på nån fb är aldrig okej, och skulle aldrig göra om det. Men hon vet nog inte.. har iaf inte sagt nåt.
däremot hälsa jag inte på barnets kalas och det tog hon upp när jag försökte lösa allt här om dagen. Men hon hälsa inte heller. Men hon mena på att jag var värdinnan o bjöd intill kalas. Och att de är jag som ska hälsa på gästen och det har hon iof rätt i.
Jag bad om ursäkt men hon verka inte kunna förstå eller kunna förlåta. Hon sa även att hon ringde på men att ingen öppnade. eller ja hon sa att hon knacka. Men känns mera som en efterkonstruktion.
Är ganska märkligt faktiskt, om du medvetet undvika att hälsa på barnens farmor...? Vad hände där, såg du henne inte?
Anonym (M) skrev 2022-11-21 13:45:07 följande:
sen står jag fast vid att svärmor borde stämt av med mig att de va okej att komma över. då hon vet att killen sover på dagtid då han är nattarbetare. Sen knackade hon nog inte. Det var en efterkonstruktion.. jag bad om ursäkt för att jag sa åt henne. Jag ber om ursäkt för att ha ryggen fri?
Men det är väl ändå inte ditt problem, om argumentet skulle vara att killen din sover? Om det är någon som ska reagera/agera är det väl i så fall din kille?
Anonym (M) skrev 2022-11-21 13:46:46 följande:
bad killen säga åt henne vilket han glömde. Då smsa jag de till henne. För satt lättklädd med tuttarna synliga då jag amma? så kände mig obekväm.. men hon kände sig obekväm när jag skrev till henne dagen efter. Men skrev inget elakt men men
Spontant låter det som att du har ett sätt som kan uppfattas som svart eller vitt? Det ska vara på ditt sätt, annars ska folket få veta vad som gäller?
Dina ursäkter verkar ju inte heller vara uppriktiga, utan du ber om ursäkt för sakens skull men tycker ändå att det är någon annans fel?
Verkar som att du inte gärna tar saken på plats utan ska kommentera i efterhand, det blir ju lite konstigt.. Hur är det med dina "regler" gällande om folk får komma förbi eller inte, är det lite olika förhållningssätt från gång till gång, beroende på händelse/orsak?