• Anonym (M)

Kom åt hennes Facebook

Varit endel osämja I familjen. Svärmor blev sur för att jag sa åt henne att jag skulle uppskatta Om hon plinga på innan och inte bara går in? men hon skrev att hon skulle komma förbi, men stämde aldrig av att det var lugnt. Men samtidigt var jag nog otydlig i mina svar. Hon tog illa upp när jag sa åt henne och ville inte komma hit sen.. varit endel osämja. Blev utesluten på julen, mina barn blev bjudna men inte jag. Alla hakade på utfrysningen och började fråga min sambo om han kunde komma med barnen utan mig. Jag blev irriterad på killebs mamma och syster som började skriva till killen att han skulle komma 

• Svar på tråden Kom åt hennes Facebook
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2022-11-20 10:14:51 följande:
    Vill du verkligen ha kontakt med en sådan dysfunktionella familj? 
    Nej egentligen inte. Dom va även sura över Att jag skrivit att jag köpt nya kläder åt barnen. Dom mena på att jag va dryg som inte nämde Att min sambo köpt kläderna också. Men nu var de ju jag som köpte dom o mena absolut inte nåt illa. Min sambo tog inte illa upp. Men tydligen gjorde svärmor det? gör mig ledsen? 
  • EpicF
    Anonym (M) skrev 2022-11-20 10:16:32 följande:
    Nej egentligen inte. Dom va även sura över Att jag skrivit att jag köpt nya kläder åt barnen. Dom mena på att jag va dryg som inte nämde Att min sambo köpt kläderna också. Men nu var de ju jag som köpte dom o mena absolut inte nåt illa. Min sambo tog inte illa upp. Men tydligen gjorde svärmor det? gör mig ledsen? 
    Så strunta i svärmor, svägerska etc. Lägg inte ner någon energi på dem. 
  • Um Hamza

Om det du säger är sant och du själv är vänlig och saklig så vet du nog själv att du aldrig kommer duga för dem. Om de reagerar så på ordval och att man vänligt ber om påringning på dörren. De kommer alltid leta fel i minsta sak och de har dömt ut dig. Nu är det upp till din man att tacka nej till inbjudan på jul och visa att du är hans familj. 

• Anonym (M)
    Um Hamza skrev 2022-11-20 10:25:36 följande:

Om det du säger är sant och du själv är vänlig och saklig så vet du nog själv att du aldrig kommer duga för dem. Om de reagerar så på ordval och att man vänligt ber om påringning på dörren. De kommer alltid leta fel i minsta sak och de har dömt ut dig. Nu är det upp till din man att tacka nej till inbjudan på jul och visa att du är hans familj. 

Har väl gjort lite fel också.. men dom letar även fel.. att snoka på nån fb är aldrig okej, och skulle aldrig göra om det. Men hon vet nog inte.. har iaf inte sagt nåt.
    däremot hälsa jag inte på barnets kalas och det tog hon upp när jag försökte lösa allt här om dagen. Men hon hälsa inte heller. Men hon mena på att jag var värdinnan o bjöd intill kalas. Och att de är jag som ska hälsa på gästen och det har hon iof rätt i. Jag bad om ursäkt men hon verka inte kunna förstå eller kunna förlåta. Hon sa även att hon ringde på men att ingen öppnade. eller ja hon sa att hon knacka. Men känns mera som en efterkonstruktion. 
  • Anonym (....)

Snälla TS, du MÅSTE bryta med den här familjen och söka hjälp, du har garanterat någon psykisk störning och svärmor och systern hanterar inte det hela på det bästa sättet men ni måste ha distans! Skit i dom och sköt ditt eget, du borde nog separera från toffeln med navelsträngen också och satsa på dig själv och din mentala hälsa

• Anonym (N)
    Anonym (....) skrev 2022-11-20 11:22:51 följande:

Snälla TS, du MÅSTE bryta med den här familjen och söka hjälp, du har garanterat någon psykisk störning och svärmor och systern hanterar inte det hela på det bästa sättet men ni måste ha distans! Skit i dom och sköt ditt eget, du borde nog separera från toffeln med navelsträngen också och satsa på dig själv och din mentala hälsa

Varför tror du att TS har en psykisk störning?
  • Anonym (?)
    Anonym (N) skrev 2022-11-20 11:36:01 följande:
    Tråden ligger ju under psykisk ohälsa?
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (N) skrev 2022-11-20 11:36:01 följande:
    Efter att ha läst en del av ts tidigare trådar tror jag också att det ligger till så 
  • Erika71
    Du kan ju också välja att inte lägga ut så mycket på sociala medier... bara en tanke.
  • Anonym
    Skrev du på Facebook om de nya kläderna?
    Varför det?

Hur som helst, om du nu vill skriva om allt och ingenting på FB så kan du ju ställa in så att svärmor och svägerska inte kan se dina inlägg.
    Jag har gjort sådana undantag på min FB att vissa personer inte kan se mina inlägg. Dock av andra anledningar. Inte skriver jag speciellt mycket där heller.
Svar på tråden Kom åt hennes Facebook