• Anonym (Färdig)

Vadå paus..

Kvinnan jag dejtat seriöst några månader blev osäker på sina känslor för mig. Hon ville ha en paus. 
    Jag blev väldigt sårad men trodde på henne att hon behövde fokusera på sitt jobbsom chef med mycket ansvar. 

Jag trodde vi skulle höras lite men inte ett ljud. 

Efter några veckor sa en kompis till mig att ha sett henne på Tinder. En profil som tydligt sökte yngre män för sex. 

Vad är en paus?  Kan någon förklara detta beteende?  Varför inte göra slut? 

För min del blir detta en livslång paus. Har blockat henne. 

• Svar på tråden Vadå paus..
  • Anonym (Nfnf)

Eller poppa upp överallt för hon kanske inte då, men du förstår nog hur jag menar. Om det är det du behöver så är det inte fegt. Bara strunta i vad folk säger. Man blir ju spänd av att veta att rätt som det är hör väl personen av sig. Skönt att slippa det.

• Friger
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 09:42:15 följande:
    50 brudar är så många du inte kommer att få till en träff med varje år. Så du får sitta o gråta över den gången du försökte så hårt.. Och hon ändå i slutändan inte ville gifta.. 

Yes, jag fick ett svar från TS nu också. O det kommer nog gå bra! Men han behöver förmodligen snart inse att dejting scenen ser ut såhär också.. Och att det är totalt onödigt o lägga alla ägg i en o samma korg. 
    Nä, kommer inte att hitta 50 tjejer per år. Det är sant. Inte en enda faktiskt. Letar inte.

Ska jag dejta så måste jag antingen ljuga mig blå. Eller så talar jag sanning och hon kommer att gå.

Men har mängder med barn, ett bra boende, bra jobb och mycket aktiviteter. Jag är nöjd som det är.

Verkar ju lösa sig för TS. Han har hittat en ny bättre tjej! Låter bra! :)
  • Anonym (Skitstövel)
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-11-27 11:15:07 följande:
    En paus har man för att ligga med någon annan, ofta har man redan någon på gång i bakgrunden. Då kan man testa på lite grann och sen gå tillbaka till den man hade innan, om man känner för det.
    Usch.
    Vem vill vänta på en sån människa?

"Kanske jag duger sen när hen är klar med Tinder-raggen." 

Nån att ringa in när förstavalet bokade av. 
  • Friger
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-11-27 11:15:07 följande:
    En paus har man för att ligga med någon annan, ofta har man redan någon på gång i bakgrunden. Då kan man testa på lite grann och sen gå tillbaka till den man hade innan, om man känner för det.
    Jag tror som dig. Eller ett lite fegare sätt att göra slut på.

I vart fall så är känslorna/kärleken inte vad det borde vara för ett förhållande.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-11-27 12:05:46 följande:
    Usch.
    Vem vill vänta på en sån människa?

"Kanske jag duger sen när hen är klar med Tinder-raggen." 

Nån att ringa in när förstavalet bokade av. 
    Rätt många om du ser dig omkring. Du tror väl inte att de säger rakt ut "vi gör paus så jag kan ligga runt"...? Det som händer när man har paus (dvs är singel) behöver man inte berätta om, man har inte varit otrogen, problemet löst. Det som sägs till partnern är däremot nåt om att man behöver tid för sig själv, just ta en paus, känna efter var man står bla bla bla.
    Friger skrev 2022-11-27 12:21:33 följande:
    Jag tror som dig. Eller ett lite fegare sätt att göra slut på.

I vart fall så är känslorna/kärleken inte vad det borde vara för ett förhållande.
    Precis. Antingen orkar man inte med varandra på riktigt och då gör man slut eller så jobbar man på saker tillsammans. Eller om man vill vara med någon annan, då kan man också göra slut utan att "prova på" i någon slags fejkpaus.
  • Anonym (Färdig)

Vi råkade hamna i samma vagn idag till jobbet och det gick inte att undvika att prata. Jag sa att från min sida är det ingen paus utan slut. Hon såg lite besvärad ut, förvånad. Som att hon glömt att hon föreslagit paus. 
    Vilken jäkla tur att jag inte satt och väntade på henne. 

• Anonym (Lät bättre)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-28 08:20:25 följande:

Vi råkade hamna i samma vagn idag till jobbet och det gick inte att undvika att prata. Jag sa att från min sida är det ingen paus utan slut. Hon såg lite besvärad ut, förvånad. Som att hon glömt att hon föreslagit paus. 

Hon trodde att du skulle pausa ditt liv och vänta på henne. Hon tog det för givet.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-28 08:20:25 följande:

Vad bra, då VET du att denna kvinna inte är nåt att ha. Och att föreslå paus i början av en relation bara ett fult sätt att själv få ligga runt medan man låter en halvintressant partner vänta och längta, hoppas och önska.
  • Shameless
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-27 08:10:35 följande:
    Vadå paus..

Kvinnan jag dejtat seriöst några månader blev osäker på sina känslor för mig. Hon ville ha en paus. 
    Jag blev väldigt sårad men trodde på henne att hon behövde fokusera på sitt jobbsom chef med mycket ansvar. 

Efter några veckor sa en kompis till mig att ha sett henne på Tinder. En profil som tydligt sökte yngre män för sex. 

Hon var helt enkelt för ryggradslös för att göra slut. Jag dejtade en tjej förra året som valde att avsluta då hon påstod att hon inte var redo för något seriöst då hon nyligen kom ut av ett förhållande. Döm om min förvåning när jag några dagar efter ser att hon hade aktiverat sitt Tinder-konto igen.
    Alltså, hade ju känts bättre om hon bara hade varit ärlig. 
  • Anonym (Enkelt)
    Shameless skrev 2022-11-28 20:25:57 följande:
    Hon var helt enkelt för ryggradslös för att göra slut. Jag dejtade en tjej förra året som valde att avsluta då hon påstod att hon inte var redo för något seriöst då hon nyligen kom ut av ett förhållande. Döm om min förvåning när jag några dagar efter ser att hon hade aktiverat sitt Tinder-konto igen.
    Fast hon kanske var på Tinder för att knulla?
  • Ordinär Man
    Shameless skrev 2022-11-28 20:25:57 följande:
    Vilken sorts sten ska man ha bott under de senaste årtiondena, för att inte veta vad en "paus" betyder?
  • Anonym (Färdig)
    Ordinär Man skrev 2022-11-28 20:34:19 följande:
    Vilken sorts sten ska man ha bott under de senaste årtiondena, för att inte veta vad en "paus" betyder?
    Jaha. Vad betyder paus? 
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-28 20:36:48 följande:
    Jaha. Vad betyder paus? 
    Citerar mig själv nu: En paus har man för att ligga med någon annan, ofta har man redan någon på gång i bakgrunden. Då kan man testa på lite grann och sen gå tillbaka till den man hade innan, om man känner för det.
  • Anonym (Skitstövel)
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-11-28 20:45:00 följande:
    Citerar mig själv nu: En paus har man för att ligga med någon annan, ofta har man redan någon på gång i bakgrunden. Då kan man testa på lite grann och sen gå tillbaka till den man hade innan, om man känner för det.
    Snälla ni, släpp taget om sådana personer. De kommer såra er igen om ni tar dem tillbaka. En genuin man eller kvinna gör inte så. 
  • Anonym (Färdig)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-11-28 23:15:57 följande:
    Snälla ni, släpp taget om sådana personer. De kommer såra er igen om ni tar dem tillbaka. En genuin man eller kvinna gör inte så. 
    Precis.
    Tack för all klok input och hårda men bra inlägg.
    Att vara känslomässigt involverad i denna kvinna har varit tufft då jag aldrig stött på en så ful fisk förut. På ytan välutbildad och skötsam och ordentlig.
    Men nu känner jag att jag lärt mig en läxa.

Paus? .... Up my ass... 
  • Anonym (naiv)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-27 08:10:35 följande:
    Vadå paus..

Men TS, föddes du igår eller?

Du fattar väl att hon vill ha en paus för att hon vill prova på lite andra snubbar och se om hon kan hitta något bättre men vill ha dig i avbytarbänken så hon har nåt att falla tillbaka till ifall det skiter sig.

Paus = Knulla runt och hålla span på grönare gräs
  • Anonym (@)

Nä, en paus innebär att man kommer ifrån varandra under en bestämd tid, utan att träffa andra. Förhållandet har kanske gått i stå och att man behöver vara själv för att fundera utan påverkan. Helt enkelt känna efter om man vill fortsätta tillsammans och saknar den andra, Där man kommer överens om, och bestämmer det tillsammans, och håller vad som var överenskommet.

Det som tx råkat ut för, och som de flesta här verkar helt ok med, dessutom verkar se det som helt normalt, indikerar en riktigt low life människa.

• Anonym (Samma)

Det är väl om man varit ihop länge. Att en paus kan vara befogad.

?efter 1-2 månader bör väl inte en relation gå i stå? TS och kvinnan hade bara dejtat en kort tid.

håller med att paus borde betyda att man tar tid att reflektera över den aktuella relationen. Inte gå ut på Tinder.

• Rikard777
    Anonym (naiv) skrev 2022-11-29 12:05:37 följande:
    Men TS, föddes du igår eller?

Du fattar väl att hon vill ha en paus för att hon vill prova på lite andra snubbar och se om hon kan hitta något bättre men vill ha dig i avbytarbänken så hon har nåt att falla tillbaka till ifall det skiter sig.

Paus = Knulla runt och hålla span på grönare gräs
    Jag tycker verkligen att det är ett dåligt tecken att en person vill pausa tidigt i relationen, när man ska vara i den där första underbara fasen och ja det är nog ofta för att testa andra medan man vill ha en reserv som gärna ska hållas lite lagom på halster. 
    Det är inte någon att satsa sina känslor på!
Svar på tråden Vadå paus..