• Anonym (Estelle)

    Tror han har Antisocial personlighetstörning

    Ligger vaken och kan inte sova. Jag har dejtat en man i 1 år nu.
    Och vi har minst sagt haft stora problem.

    För det första kan han vara enormt charmig och kärleksfull, vi är som varandras själsfränder. trodde jag från början i allafall.

    Men sista tiden har han ändrats helt. Han var otrogen en gång i somras vilket jag förlät. Egentligen är jag helt emot otrohet. Det märkliga är visade noll empati för att jag tyckte det var jobbigt. Han hade lite inställningen att det var hans rätt liksom.

    När vi bråkar blir han alldeles svart i blicken, han gör inget speciellt men stämningen känns väldigt obehaglig.

    Upptäckt att han ljuger om många saker, även småsaker som det inte finns nåt att vinna på att ljuga om. Helt poänglösa saker. Han begick lite brott i ungdomen, säger sig varit ganska aggressiv då men han träna mycket vilket han säger håller nere ilskenivån. 


    Han tycks inte bry sig om människor genuint om han inte kan vinna något på det. Han är inte dum mot dem, mer obrydd liksom. Hans mamma bröt sig illa förra veckan och han bara ?okej, men du har hjälp eller-hejdå?. Noll empati för henne. 


    Trots det älskar jag honom eller så vill jag kanske bara inte tro att det är sant.

    Kämnet ni någon med denna störning? Finns det någon hjälp att få. 


    Jag vill verkligen inte lämna.

  • Svar på tråden Tror han har Antisocial personlighetstörning
  • Anonym (Har varit där)
    Anonym (Fnfn) skrev 2022-12-10 08:08:59 följande:

    Men jag kan berätta lite om en kille som jag har erfarenhet av. Som totalt förstörde mig. 


    Vi träffades i 1 år ungefär. Detta var en kille som kunde ena dagen vara jättesnäll och trevlig. Gav mig komplimanger om att jag var den snällaste han någonsin träffat. Men. Han sa även att det var synd att jag träffade  just honom, jag som var så snäll. 


    Som sagt ena dagen kunde han vara snäll, andra tvärvände han. Han bokstavligt talat skrek åt mig hur störd i huvudet jag var, idiot, psykfall, ful, äcklig, osv. Det var de vidrigaste och mest hemska orden jag någonsin  hört nägon sagt. Helt utan att jag hade gjort någonting. Han kunde bara skicka sms helt plötsligt och säga så. Svarade jag inte fick jag 20 sms till, som var värre. Det blev en enorm stress. Jag blev så ledsen så jag åkte till honom (14 mil fram och tillbaka) även om det var halvsent bara för att fråga vad jag hade gjort och varför det blev så. Han struntade i det totalt. Eller så träffade han mig, stod och kollade mig rakt i ansiktet och skrattade åt mig när jag storgrät och sa att han aldrig ens hade träffat mig och att jag hittade på allt det där. Han hade aldrig rört mig ens, påstod han just då. När jag grät ännu mer så skrattade han igen och sa förlåt och att han bara skojade. Kramade mig och pratade om att jag var världens snällaste igen.


    När jag sedan kört hem igen kunde han börja om. 

    Han var otrogen dessutom. Men vägrade erkänna det. Fast han var förmodligen otrogen mot henne med mig. Han hade mig under tiden. Han träffade ofta mig ute i skogen för jag inte alltid fick komma hem till honom. Hon var ju där. Till slut kom jag på honom. Så då erkände han ju allt. Men han slängde ändå otroligt mycket skit på mig. 


    Detta är inte ens hälften. Kommer förmodligen aldrig komma över det där helt. 


    Så att jag reagerar hårt på sånt där, det beror på att jag blir påverkad av mina egna erfarenheter. Det påminner mig om honom. Därför säger jag att folk ska dra. Direkt. Sen hur lätt det är, det fattar jag väl att det inte är. Som honom hade jag ju efter mig trots han sa att han inte ens ville veta av mig. 

    Men att bestämma dig för att lämna någon det kan man ju. Men att göra det tar ju lite tid såklart .


    Så du har också varit där. Jag vet hur svårt det är. Killen är charmig till tusen och man blir så omvälvad av hans charmiga sätt. Sen när det andra börjar komma så tror man hela tiden att han kommer att bli som innan. Men både du och jag vet, att det inte kommer att bli så. En sån person kommer inte att förändras. Det är som en personlighetsstörning. Det finns tyvärr ingen annan lösning än att lämna. Jag kunde ha gjort nåt mycket bättre med dom 15 åren om jag hade förstått hur illa det va. Det liksom smög sig på
  • Anonym (K)

    Alltså nu fick jag is i magen för du låter som mitt syskonbarn 23ish 🤭 Tänker inte yppa ett neg ord till om än jag har en hel rad att delge ang aset till så kallat pojkvän som brukar sluta som spermadonator i slutändan för en naiv hjärntvättad flickvän. Iaf vilken ålder är ni i cirkus? Och nej be mig inte att scrolla igenom om du redan angett ungefär eran ålder pga diagnos hysteri kommentarer för jag har redan diagnostiserat fanskapet färdigt till narcissistisk idiot så det är check på den. Däremot er ålder kan förklara rätt mkt för arg skona dig från hagel av hur puckad du är som står kvar.

  • Anonym (Fnfn)
    Anonym (Har varit där) skrev 2022-12-10 13:46:12 följande:
    Så du har också varit där. Jag vet hur svårt det är. Killen är charmig till tusen och man blir så omvälvad av hans charmiga sätt. Sen när det andra börjar komma så tror man hela tiden att han kommer att bli som innan. Men både du och jag vet, att det inte kommer att bli så. En sån person kommer inte att förändras. Det är som en personlighetsstörning. Det finns tyvärr ingen annan lösning än att lämna. Jag kunde ha gjort nåt mycket bättre med dom 15 åren om jag hade förstått hur illa det va. Det liksom smög sig på

    Ja tyvärr. Det där var dem mest läskiga killarna jag varit med. Så jäkla märkligt var allt. Ena dagen si, nästa så. Man visste ju aldrig var man hade honom. Jag som redan hade besvär med ångest dessutom gick ju sönder totalt. Jag började tro på allt han kallade mig. Kändes som jag blev knäpp till slut. Jag satt i skogen och grät i bilen en kväll i timmar. Fick nästan självmordstankar av allt han sa till mig. Så jag bara satt där. Ville inte varken åka hem eller göra någonting. Till slut gjorde jag ju det. När jag hade gråtit där ett tag. Helt ofattbart. hela situationen var rent kaos.


    Jag visste iallafall hela tiden att jag inte ville vara med honom. Men jag tog ju åt mig så pass mycket att jag bara ville förstå varför gjorde han så, varför. 


    Men. Vissa ssker måste man vara släppa. För sin egen skull. För jäklar vad man kan gå sönder annars. 


    Men fy, 15 år. Din stackare. Det är lång tid. Hur mådde du efter? Var det längesen? Stor kram 

  • Ms anybody

    Lite läskigt att läsa det du skriver men känner igen lite av det från mitt förhållande som jag nu vill ta mig ur. Men även nu hoppas man ju på att han ska ändras. Men nej de ändrad inte utan det blir bara värre. Och det senaste året har vi gått i par terapi men psykologerna dvs 2 stycken. De ser bara röda flaggor och ser inga hopp om att kunna ändra en sån person  Min sambo var världen charmigaste kille när vi träffades men sen var otrogen och jag förlät men det hände igen och Jo han tycks tycks att han inte gör fel utan att han har rätt att  göra så. Hans mamma fick en en stroke. Hon bor 50 mil bort. Jag tyckte det var hemskt och ville att vi skulle hälsa på henne på sjukhuset. Han verkade inte bry sig så vi åkte aldrig dit. Han kan vara väldigt charmig mot vänner och även mig en gång i tiden men han ljuger för dem eller vrider på sanningen när det behövs. Allting för att framstå som en bra person i andras ögon. Raseriutbrott har alltid funnits där men då grät han och skyllde han på ett ex som han påstod att hon slog honom därav att han får utbrott. Dessa utbrott har ökat med åren. Jag var med om en olycka nu senast och åkte in på akuten. När jag kom hem därifrån med intorkat blod i håret så bara bråkade han med mig. Det är noll empati i den mannen och hade jag vetat bättre och inte köpt hans tårar och förlåt så hade jag vänt på klacken redan på dag 1. Men olyckan och hans empatilösa beteende mot mig fick mig att äntligen kunna släppa känslorna  lite och förstå att han är ingen bra person och jag bör inte leva ihop med honom längre. 

  • Anonym (Har varit där)
    Anonym (Fnfn) skrev 2022-12-10 14:20:49 följande:

    Ja tyvärr. Det där var dem mest läskiga killarna jag varit med. Så jäkla märkligt var allt. Ena dagen si, nästa så. Man visste ju aldrig var man hade honom. Jag som redan hade besvär med ångest dessutom gick ju sönder totalt. Jag började tro på allt han kallade mig. Kändes som jag blev knäpp till slut. Jag satt i skogen och grät i bilen en kväll i timmar. Fick nästan självmordstankar av allt han sa till mig. Så jag bara satt där. Ville inte varken åka hem eller göra någonting. Till slut gjorde jag ju det. När jag hade gråtit där ett tag. Helt ofattbart. hela situationen var rent kaos.


    Jag visste iallafall hela tiden att jag inte ville vara med honom. Men jag tog ju åt mig så pass mycket att jag bara ville förstå varför gjorde han så, varför. 


    Men. Vissa ssker måste man vara släppa. För sin egen skull. För jäklar vad man kan gå sönder annars. 


    Men fy, 15 år. Din stackare. Det är lång tid. Hur mådde du efter? Var det längesen? Stor kram 


    Ja, 15 år? De var han som gjorde slut. Han började med Elvans och blev mer och mer labil. De värsta var att det var så svårt att få tag i en lägenhet så jag tvingades bo med honom i ca ett år. Vi var osams så in i ?..som tur va så hade vi en 3,a så ena sovrumnet blev som en etta för mig. Undvek köket o vardagsrummet. 


    jag flyttade till en annan stad. O nu mår jag jättebra :))

  • Anonym (Fnfn)
    Anonym (Har varit där) skrev 2022-12-12 14:00:13 följande:

    Ja, 15 år? De var han som gjorde slut. Han började med Elvans och blev mer och mer labil. De värsta var att det var så svårt att få tag i en lägenhet så jag tvingades bo med honom i ca ett år. Vi var osams så in i ?..som tur va så hade vi en 3,a så ena sovrumnet blev som en etta för mig. Undvek köket o vardagsrummet. 


    jag flyttade till en annan stad. O nu mår jag jättebra :))


    Vad du är stark. Bra att slapp vara med en sådan kille, usch. Skönt att du mår bra nu! Har de erfarenheterna påverkat dig i efterhand? 
  • Anonym (Har varit där)
    Anonym (Fnfn) skrev 2022-12-12 17:39:31 följande:
    Vad du är stark. Bra att slapp vara med en sådan kille, usch. Skönt att du mår bra nu! Har de erfarenheterna påverkat dig i efterhand? 
    Ja, de kan man lugnt säga.. jag har svårt att lita på någon Om man varit ihop med nån som kan ljuga en rakt upp i ansiktet utan att blinka så fick iaf jag svårt med tillit. Efter så många år me? 
    misstänksamhet är inte så kul att bära med sig. Jag tyckte ju så mycket om den här killen. Ville inte tro att han var falsk. Jag började ursäkta honom och trodde att det var mig det var fel på. Han snodde medicin för mig så jag började gömma den. När jag skulle leta upp dom så var dom borta. Jag frågade om han tagit dom men han tittade mig i ögonen och sa att han inte hade gjort det. Han fick mig att tro att jag hade slarvat bort medicinen. Och det var det värsta, att jag började tvivla på mig själv. 
  • Anonym (Har varit där)
    Anonym (Har varit där) skrev 2022-12-12 18:39:50 följande:
    Ja, de kan man lugnt säga.. jag har svårt att lita på någon Om man varit ihop med nån som kan ljuga en rakt upp i ansiktet utan att blinka så fick iaf jag svårt med tillit. Efter så många år me? 
    misstänksamhet är inte så kul att bära med sig. Jag tyckte ju så mycket om den här killen. Ville inte tro att han var falsk. Jag började ursäkta honom och trodde att det var mig det var fel på. Han snodde medicin för mig så jag började gömma den. När jag skulle leta upp dom så var dom borta. Jag frågade om han tagit dom men han tittade mig i ögonen och sa att han inte hade gjort det. Han fick mig att tro att jag hade slarvat bort medicinen. Och det var det värsta, att jag började tvivla på mig själv. 
    Jag fattar inte varför det blir en massa frågetecken där det inte ska vara
Svar på tråden Tror han har Antisocial personlighetstörning