Anonym (Förvirrad) skrev 2022-12-12 07:02:34 följande:
Med tanke på att flesta svar handlar om att döma mig ist för att svara på min fråga så ska jag förklara hur min situation ser ut. Jag vart bedragen av mitt ex och lämnad i en stor lägenhet med en dyr hyra, sedan ett år tillbaka har jag vart med min nya tjej och under den här tiden har vi pendlat. Nu väntar hon mitt barn och där jag självklart vill vara delaktig.
OCH nej jag vill givetvis inte lämna mina barn för ett annat men kostnaden och det stor avståndet till mitt arbete gör att jag inte har råd att bo kvar, möjligheterna till jobb och annat boende är små, nästan obefintliga i den kommun ja bor i.
jag har självklart pratat med barnen under en lång tid om detta. Helst hade jag vela ta med barnen men eftersom jag är den som flyttar fick mamman i fråga bestämma vart barnen skulle bo, jag har erbjudit mig att ta dom varje helg för att vi ska få mer tid tillsammans och dom är dessutom så stor att dom enkelt tar en buss från dörr till dörr när dom är ledig Och vill komma.
Min nuvarande tjej har gjort allt i sin makt för att hon ska kunna flytta dit jag bort men hon har ett arbete som inte bara är att byta tyvärr och sedan har hon barn sedan innan också och bedömningen vart tillslut att barnen måste få ha möjlighet att gå kvar i sina skolor utan att slitas upp, vi båda känner att det är enormt jobbigt att vi ska behöva bo ifrån barnen men vet att jag kommer få till maximalt med tid tillsammans med dom Och dom vet att dom alltid är
välkommen här.
ibland är folk så snabba på att måla upp en annan människas liv utefter 5 rader på familjeliv. Så trist
Ja jag dömde dig och det var inget i ditt nya inlägg som fick mig att ändra mig. Tvärtom.
Oväsentligt att ditt ex bar otrogen. Det har inget med dig och dina barn att göra. Dessutom kan förhållanden alltid ta slut på massa olika sätt. Inget sätt skulle få mig att inte vilja vara med mina barn varannan vecka.
Jag har också en särbo som bor långt bort och har barn på sin ort. Därför vet vi också att vi kommer vara just särbo ett bra tag framöver. I flera år. För vi båda vill bo kvar nära barnen. Detta innebär att vi tex inte kan bilda en egen familj. Hade jag velat det hade jag behövt träffa en man som bor nära mig eller är villig att flytta till mig. För jag kan absolut inte tänka mig att flytta ifrån orten där mina barn bor.
Varför är det självklart att du ska vara delaktig på heltid med nya barnet men bara varannan helg med de äldre barnen? Förstår inte det resonemanget.
Nej du får inte maximalt tid med dem med detta upplägg. Är man separerad är maximalt upplägg att ha halva tiden var.
Förstår inte vad avståndet till ditt jobb har med saken att göra? Måste väl varit samma avstånd även när du var tillsammans med exet?
Jag förstår till fullo att man intr vill slita upp barnen från sin ort och skola etc men det betyder att även jag stannar kvar i deras ort.
Ja så är det välballtid på familjeliv. I början har man ju intr mer info än det som står i trådstarten. Nu fick du utveckla lite men jag tycker fortfarande att det är konstigt att du ska lämna dina barn. Hade aldrig kunnat göra det.