• Upptaget

    Hur många gånger har ni haft covid?

    Åkt på min tredje omgång nu.
    Hur j*kla många gånger kan man få det egentligen?

  • Svar på tråden Hur många gånger har ni haft covid?
  • Upptaget
    Anonym (Vårblomma) skrev 2022-12-13 14:30:01 följande:
    Det finns ingen annan rimlig eller uppenbar anledning.

    Min mans tarminflammationer började med att han fick ta blindtarmen akut 2 v efter att han rest sig från sjuksängen efter covid. Rätt konstigt sammanträffande att han skulle få det exakt då, och sen att han fortsatte få tarminflammationer och fick åka på akuten två gånger till inom 8 veckor mot att aldrig förr haft något sånt i livet. Och heller inga problem med lungorna.

    Ca 30 personer till förutom jag har fått samma immunproblem efter covid, vad jag vet utifrån bara en enda facebookgrupp för de med diagnosen. Alla utom jag och en till fick symptomen direkt ihop med covidinfektion, vi andra två insjuknade båda i covid i mars 2020, och fick sedan detta i augusti 2020.

    En 1/2000 - diagnos. Lite konstig slump om så många personer skulle få det exakt medan de hade covid?

    Fast svärfar dog av skitviruset, så man får väl vara glad som lever.  Gråter
    Obehagligt! Även om man tar sig igenom infektionen så verkar det kunna ge andra bakslag. Ibland undrar kaj om vissa åkommor jag haft under pandemin är kopplade till infektionerna. Svårt att veta. 
  • Anonym (Zwei)

    Haft det 2 gånger trots vaccinationer. Dock över 6 månader mellan doserna.

    Testade positivt i januari och oktober, båda i år.

    Jäkla trist. 

  • Upptaget
    Anonym (Zwei) skrev 2022-12-13 19:53:32 följande:

    Haft det 2 gånger trots vaccinationer. Dock över 6 månader mellan doserna.

    Testade positivt i januari och oktober, båda i år.

    Jäkla trist. 


    Trist ja!
    Tyvärr blir man ju smittad trots vaccinet. Men man börjar ju undra om det är lönt att ta fler doser? Har också tagit 2. Blev aldrig 3 eftersom jag fick covid, sen covid igen, och nu ännu en gång. Suck! 
    Det ger ju ett skydd också sägs det..
  • Fliselisan

    Antagligen ingen gång. Och då har jag ett jobb där jag träffat massor av människor varje dag där jag inte har kunnat hålla avstånd ordentligt.
    Min man har inte heller haft Covid, vad vi vet. Och då har vi ändå flera barn på olika förskolor/skolor.

    Vi har båda tagit 4 doser.

  • Fliselisan
    Anonym (Vårblomma) skrev 2022-12-13 13:26:15 följande:

    Både jag och min man fick men för livet av första vågen i mars 2020, innan det fanns något vaccin. Vi var sjukskrivna helt i 4-6 veckor och dödströtta i månader, sonen fick som en vanlig förkylning fast 8 dagar.

    Sen tog vi två sprutor, nr 2 gav en dags feber och värk.

    Sen fick man och son covid för andra gången, mannen var "förkyld" i en vecka, sonen hade noll symptom. Jag var lite krasslig 4-5 dagar och kände mig konstig men negativt test.

    Sen spruta nr 3- bara lite värk i armen.

    Sen hade vi en jättekonstig seg förkylning i somras med extrem hosta/ bronkirritation i 12 dagar när vi rest på semester- alla var negativa på egentest men ??

    Jag tog spruta nr 4 nu i november, knappt någon reaktion.

    Vi kämpar vidare nu- jag med autoimmun sjukdom, inflammationer och värk lite hur som helst. Min man måste ta astmamediciner dagligen och hans lungor är enligt spirometrin numera 20 år äldre än han själv, förutom tarminflammationer och muskelinflammationer flera gånger.

    Han står i kö för MR lunga och final skadebedömning.


    Vad tråkigt att höra hur ni drabbats. Verkar som att Covid slår så olika. Både jag o min man som såvitt vi vet inte haft Covid blev riktigt risiga av både spruta 2, 3 och 4. Till och med vaccinets biverkningar verkar vara så olika. Läskig sjukdom. 
  • ElissaLevin

    Vet inte om jag har de då jag inte testat mig ! Men undrar ifall någon av er haft liknande symptomer ni som vet att ni haft corona . Förkyld hosta och sen så mår jag så illa hela tiden , ont i magen och ingen aptit ! Är de normalt vid Corona att ha så ? Nästan samma känsla som gravid illamående när man inte vill äta osv

  • Anonym (gg)
    ElissaLevin skrev 2022-12-14 17:22:18 följande:

    Vet inte om jag har de då jag inte testat mig ! Men undrar ifall någon av er haft liknande symptomer ni som vet att ni haft corona . Förkyld hosta och sen så mår jag så illa hela tiden , ont i magen och ingen aptit ! Är de normalt vid Corona att ha så ? Nästan samma känsla som gravid illamående när man inte vill äta osv


    Ja, det inleddes så när jag fick det, fick även dålig mage. Hos en släkting liknade det mer maginfluensa, dvs de kräktes osv. Jag fick illamående, feber, diarre, ont i halsen och väldigt ont i ena örat. Sedan hosta och låg syresättning.
  • Anonym (Men ...)
    Ovaccinerad och ej tagit något vaccin

    ????? Är inte det samma sak?
  • Johan H
    Anonym (Men ...) skrev 2022-12-14 18:53:27 följande:
    Ovaccinerad och ej tagit något vaccin

    ????? Är inte det samma sak?
    jo de är samma sak
  • Anonym (Zwei)

    Jag har hört från läkare att ca 3 månader efter du haft covid har du lika bra skydd som  vaccin. 

  • Anonym (Eva)

    Ingen dos vaccin har jag tagit. Då globalisterna håller på med avfolkning. vsccin hjälper inte, tvärtom Så förstörs immunförsvaret 

  • Upptaget
    Anonym (Zwei) skrev 2022-12-14 20:43:29 följande:

    Jag har hört från läkare att ca 3 månader efter du haft covid har du lika bra skydd som  vaccin. 


    Så tänkte jag också, därför tog jag aldrig en boosterdos. Efter första infektionen hösten -21 hade jag fortsatt höga antikroppar ända till nästa infektion slog på. Kollade om antikroppar efter andra omgången covid, och hade senast i september i år höga antikroppar (högsta), så tänkte att jag avvaktar med sprutan. Och nu fick jag covid igen. Trots att jag vet jag har antikroppar. Så för mig är frågan, vad gör sprutan för skillnad? Har ju redan ett skydd. Ska tillägga att jag varit ungefär exakt lika sjuk varje covid omgång. Ungefär som förkylning/influensa. 
  • EpicF

    Har haft tre gånger och är trippelvaccinerad. Man kan ha det hur många gånger som helst. Har två kollegor som haft det fyra gånger, också de trippelvaccinerde. 

  • Anonym (En gång)

    Haft covid en gång efter två doser av vaccin dock. Tröttheten var värst, dessutom gravid i vecka 6 så var nog extra trött.

    Födde barnet i vecka 33+6, vet inte om det har att göra med covid men vore intressant att veta om fler barn har fötts för tidigt sen 2020.

  • Anonym (....)
    Anonym (Vårblomma) skrev 2022-12-13 14:30:01 följande:
    Det finns ingen annan rimlig eller uppenbar anledning.

    Min mans tarminflammationer började med att han fick ta blindtarmen akut 2 v efter att han rest sig från sjuksängen efter covid. Rätt konstigt sammanträffande att han skulle få det exakt då, och sen att han fortsatte få tarminflammationer och fick åka på akuten två gånger till inom 8 veckor mot att aldrig förr haft något sånt i livet. Och heller inga problem med lungorna.

    Ca 30 personer till förutom jag har fått samma immunproblem efter covid, vad jag vet utifrån bara en enda facebookgrupp för de med diagnosen. Alla utom jag och en till fick symptomen direkt ihop med covidinfektion, vi andra två insjuknade båda i covid i mars 2020, och fick sedan detta i augusti 2020.

    En 1/2000 - diagnos. Lite konstig slump om så många personer skulle få det exakt medan de hade covid?

    Fast svärfar dog av skitviruset, så man får väl vara glad som lever.  Gråter
    Om han har astma så har problem med lungorna från det. Som troligen blivit lite förvärrad av covid. 
  • Upptaget
    EpicF skrev 2022-12-14 22:49:40 följande:

    Har haft tre gånger och är trippelvaccinerad. Man kan ha det hur många gånger som helst. Har två kollegor som haft det fyra gånger, också de trippelvaccinerde. 


    Förstår väl egentligen man kan gå det flera gånger. Dock känner jag ingen som haft det 3 gånger.  Flesta bara 1. Men det jag reagerade på, var det jag läste om hur skadligt det kan vara att få upprepade infektioner. Att de som haft det 2-3 eller fler löper högre risk för andra sjukdomar. Obehagligt! Men vad kan man göra?... Vaccin stoppar inte att bli smittad. 
  • Anonym (H)

    Jag har inte blivit smittad. Har varit nära folk precis innan de insjuknat i covid, ena dottern har haft det och jag jobbar inom tandvård. Har haft tur eller så är jag kanske immun

  • Anonym (Vårblomma)
    Anonym (....) skrev 2022-12-14 22:55:12 följande:
    Om han har astma så har problem med lungorna från det. Som troligen blivit lite förvärrad av covid. 
    Min man har aldrig haft astmabesvär i hela sitt liv innan. Har inga allergier alls heller förutom en sorts antibiotika.

    Men måste nu ta astmamedicin dagligen för att han har lungproblem efter covid.
Svar på tråden Hur många gånger har ni haft covid?