• Anonym (Anonym)

    Någon som tagit Melatonin AGB vid graviditet?

    Hej 
    Är det någon som tagit Melatonin AGB vid graviditet? 


    På FASS står det att man helst inte ska ta det. Är därför orolig och fundersam. 


    Jag har försökt vara utan Melatoninet och visst sova kan jag ändå, men jag blir så otroligt trött och degig i huvudet. Det är knappt det funkar utan. 


    Har just nu 5 mg men jag ska testa 1 mg istället. Om man är tvungen att ta det borde väl vara bättre att ta så lite som möjligt? 


    Vad kan man annars använda? Propavan funkar inte. 


    Tack på förhand. 

  • Svar på tråden Någon som tagit Melatonin AGB vid graviditet?
  • Anonym (Janus)

    Läs på janusinfo istället. Den trumfar FASS. FASS tar alltid det säkra före det osäkra och säger nej, medans janus grundar sig på vetenskap och fakta. Alla mediciner står tydligt om de är okej vid graviditet eller inte.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Janus) skrev 2023-01-01 14:28:59 följande:

    Läs på janusinfo istället. Den trumfar FASS. FASS tar alltid det säkra före det osäkra och säger nej, medans janus grundar sig på vetenskap och fakta. Alla mediciner står tydligt om de är okej vid graviditet eller inte.


    Jo, jag vet att det står annat där. Men eftersom FASS säger annorlunda och likaså läkare och barnmorskor blir jag nojig. Men det verkar vara olika för varje person man pratar med. 
  • Anonym (Anonym)

    De säger alltså också att man inte ska ta melatonin då.

  • Anonym (Janus)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-01 14:31:31 följande:
    Jo, jag vet att det står annat där. Men eftersom FASS säger annorlunda och likaså läkare och barnmorskor blir jag nojig. Men det verkar vara olika för varje person man pratar med. 
    Det är janus man ska gå efter. Den är till för vårdpersonal och läkare ska kolla där vad som är okey. Det är inte alls olika beroende på vem man pratar med utan svart på vitt på den sidan. Vad gäller mediciner ska man öht aldrig fråga en barnmorska. De är inte läkare och ska inte uttala sig om mediciner.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Janus) skrev 2023-01-01 21:27:05 följande:
    Det är janus man ska gå efter. Den är till för vårdpersonal och läkare ska kolla där vad som är okey. Det är inte alls olika beroende på vem man pratar med utan svart på vitt på den sidan. Vad gäller mediciner ska man öht aldrig fråga en barnmorska. De är inte läkare och ska inte uttala sig om mediciner.

    Okej vad bra! Är du själv inom vården eller hur vet du detta? 


    Någon annan med erfarenhet?  

  • Anonym (Janus)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-02 16:55:29 följande:

    Okej vad bra! Är du själv inom vården eller hur vet du detta? 


    Någon annan med erfarenhet?  


    Att janus är till för vårdpersonal/läkare står på den sidan. Alltid första instans läkare kollar vid minsta lilla osäkerhet ang mediciner. 
Svar på tråden Någon som tagit Melatonin AGB vid graviditet?