• Anonym (För snäll)

Vad är Dominans vid sex?

Jag och frun har haft lite kämpigt med sexlivet ett tag nu och nyligen kom det fram att hon nästan måste ha ganska hårda tag (inte så det blir blåmärken eller sår efteråt) och då jag är orolig/rädd att göra illa henne så är det väldigt svårt för mig att ge henne det.

Jag är tydligen VÄLDIGT vanilj när det kommer till ligga, har svårt att bestämma över partnern och svårt att säga vad jag vill ha. 

Vi pratade sist efter vi legat om vad som skulle göra sexlivet bättre och skönare och det var tydligen hårdare tag.
    Frun vart lite generad när jag frågade rakt ut vad hon skulle vilja ha mer av och sa att hon skulle låta som nåt pervo/snusktant för mig.

Men min fråga i kort är vad skulle ni kvinnor ge för tips till er respektive om ni ville ha hårdare tag i sängen?

• Svar på tråden Vad är Dominans vid sex?
  • Anonym (Lovisa)

Jag gillar också att min man tar hårdare i mig osv. Egentligen handlar det inte så mycket om dominans för min del utan att jag rent fysiskt tycker om när det är hårdare. Hans största igångsättning är när jag njuter och då funkar det för honom. Annars är han nog egentligen inte så mycket för det. Jag tycker om att bli tagen i hårt, få en arm fastlåst bakom ryggen, när han tar ett stadigt tag om håret och håller fast mitt huvud. Jag tycker även om hårt nyp i bröstvårtorna eller smisk på rumpan och insidan av låren. Jag vill inte ha förnedring eller örfilar. 

Ett sätt att ta upp det kan vara att säga "jag vill testa att köra med hårdare tag men för att kunna göra det måste jag veta att du säger till om något inte känns bra". Sen börjar du och försöker läsa av hennes reaktioner. Det hon verkar bli kåt av gör du mer av. Gör det inte så komplicerat. Det är din fru och ni kan utvecklas tillsammans, du måste inte göra allt på en gång. Men tänk på att smärta och njutning ligger nära varandra. Ju kåtare hon är desto skönare blir det med viss smärta. Så om man tar t ex bröstvårtorna. Först klämmer eller suger du på dem lite lösare, märker du att hon börjar bli kåt så ta i mer, kläm mellan tummen och pekfingerbasen eller bit om du har bröstvårtan i munnen. Läs av hennes reaktioner, ryggar hon tillbaka ta det lite lättare. Testa igen lite hårdare senare om det ändå fanns visst intresse. Men det förutsätter att du litar på att hon säger till om hon inte vill. Att även om det är svårt att prata om så behöver ni ha en bra grundkommunikation. 

• Anonym (Tess)

Hon kommer nog gilla om du håller ner hennes axlar mot sängen under missionären. Gillar hon att bli dominerad så gillar hon känslan att bli fasthållen. Obs, endast vid samtycke när ni redan är igång.

• Anonym (Black Widow)
    Anonym (Tess) skrev 2023-01-02 11:48:35 följande:

Hon kommer nog gilla om du håller ner hennes axlar mot sängen under missionären. Gillar hon att bli dominerad så gillar hon känslan att bli fasthållen. Obs, endast vid samtycke när ni redan är igång.

Sluta sprida felaktigheter! Det är inte alls säkert att hon vill känna sig fasthållen eller nedtryckt, sådant måste man prata om innan! Samtycke när de redan är igång....? Hon kan lika gärna få panik av att han trycker ner henne.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-01-02 11:34:15 följande:

Jag gillar också att min man tar hårdare i mig osv. Egentligen handlar det inte så mycket om dominans för min del utan att jag rent fysiskt tycker om när det är hårdare. Hans största igångsättning är när jag njuter och då funkar det för honom. Annars är han nog egentligen inte så mycket för det. Jag tycker om att bli tagen i hårt, få en arm fastlåst bakom ryggen, när han tar ett stadigt tag om håret och håller fast mitt huvud. Jag tycker även om hårt nyp i bröstvårtorna eller smisk på rumpan och insidan av låren. Jag vill inte ha förnedring eller örfilar. 

Ett sätt att ta upp det kan vara att säga "jag vill testa att köra med hårdare tag men för att kunna göra det måste jag veta att du säger till om något inte känns bra". Sen börjar du och försöker läsa av hennes reaktioner. Det hon verkar bli kåt av gör du mer av. Gör det inte så komplicerat. Det är din fru och ni kan utvecklas tillsammans, du måste inte göra allt på en gång. Men tänk på att smärta och njutning ligger nära varandra. Ju kåtare hon är desto skönare blir det med viss smärta. Så om man tar t ex bröstvårtorna. Först klämmer eller suger du på dem lite lösare, märker du att hon börjar bli kåt så ta i mer, kläm mellan tummen och pekfingerbasen eller bit om du har bröstvårtan i munnen. Läs av hennes reaktioner, ryggar hon tillbaka ta det lite lättare. Testa igen lite hårdare senare om det ändå fanns visst intresse. Men det förutsätter att du litar på att hon säger till om hon inte vill. Att även om det är svårt att prata om så behöver ni ha en bra grundkommunikation. 

Bra skrivet! Samspel, samspel och kommunikation, då kommer det bli bra!
  • Anonym (hamb)
    Daphodil skrev 2023-01-01 21:54:30 följande:

Höga krav från din fru, att be dig vara dominant men inte berätta vad det innebär för henne.  Ni måste komma överens om i förväg vad som är okej och inte. Om du vill ha sånt sex över huvud taget, alltså. 

uppfattade det av ts som att det mer handlade om blyghet från fruns sida, inte att ha höga krav
  • Anonym (Undergiven)
    Anonym (För snäll) skrev 2023-01-01 19:40:50 följande:
    Vad är Dominans vid sex?

Jag och frun har haft lite kämpigt med sexlivet ett tag nu och nyligen kom det fram att hon nästan måste ha ganska hårda tag (inte så det blir blåmärken eller sår efteråt) och då jag är orolig/rädd att göra illa henne så är det väldigt svårt för mig att ge henne det.

Jag är tydligen VÄLDIGT vanilj när det kommer till ligga, har svårt att bestämma över partnern och svårt att säga vad jag vill ha. 

Vi pratade sist efter vi legat om vad som skulle göra sexlivet bättre och skönare och det var tydligen hårdare tag.
    Frun vart lite generad när jag frågade rakt ut vad hon skulle vilja ha mer av och sa att hon skulle låta som nåt pervo/snusktant för mig.

Men min fråga i kort är vad skulle ni kvinnor ge för tips till er respektive om ni ville ha hårdare tag i sängen?

Om du ens behöver fråga så är det nog rätt kört. Du kommer aldrig att ha det hon villl ha 
  • Anonym (Undergiven)
    Anonym (För snäll) skrev 2023-01-01 21:20:25 följande:
    Ska stöta på lite mer vad hon menar med "hårdare tag" 
    Kommer ju inte prova allt som skrivs här utan vill bara få ut frågan till fler så jag får lite att fundera på och lite ideer men även vad som menas med Dominans.
    Vad tänker ni på nör ni hör det i samband med sex?
    Hårda tag är att mannen tar för sig. Slänger ner mig på köksbordet, drar ner mina byxor och knullar på mig. Hårt tag i håret varifrån, örfilar, munknull. Smisk. Att han bestämmer 
  • Anonym (Pang på)

Jag har insett att min fru också vill att jag tar för mig mer. Efter att ha läst här och haft en känsla av att nog fallet är sånt sedan tidigare. Igår sa hon att jag får göra vad jag vill med henne. Hon säger till om det är något som hon inte gillar.

• Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (Pang på) skrev 2023-01-04 06:39:53 följande:

Jag har insett att min fru också vill att jag tar för mig mer. Efter att ha läst här och haft en känsla av att nog fallet är sånt sedan tidigare. Igår sa hon att jag får göra vad jag vill med henne. Hon säger till om det är något som hon inte gillar.

Och jag har bestämt mig för att göra vad jag vill med min fru. Hon får säga till om det är något hon inte gillar. Hon vill nämligen inte prata om sex, helst, och definitivt ingenting om vad hon skulle vilja prova i sängen.
  • Anonym (Pang på)

Det låter vettigt! Ikväll blir det åka av! Cool

Det var intressant att se i tråden vad andra lägger i begreppet dominant och huruvida det har något med bdsm att göra. Min respektive har tidigare uppmanat mig att smiska henne, en liten light variant alltså, men mycket tyder på att hon vill bli rejält påpökad så dax att trycka fast en Günter-mustasch och sätta sig i förarsätet.

• Str8fwd

Jag var tillsammans med en kvinna som lite försiktigt lade fram att hon blivit fastbunden i en dörrkarm och smiskad en gång. 
    Jag funderade på det där och skaffade till slut ett litet amatörset med handfängsel, ögonbindel, bröstklämmor och piska. Överraskade henne med ögonbindel först och satte sen fast henne i taket och på med bröstklämmor innan jag piskade lite försiktigt.
    Jag var tydligen lite för försiktig i och med att det här med piska är lite emot grundtanken man har.
    Gjorde om detta senare men knöt fast armar och ben i sängen. 
    Är faktiskt otroligt hett när man blir lite mer bekväm och vet vad sin partner gillar. 

Sen behöver man inte alltid redskap, mjukt förspel med mjuk sex varvat med hårdt knullande och rejäla smisk på skinkorna gör en rejält kåt när man samtidigt hör hur hon stönar och gillar det.
    Väldigt synd att vi inte är tillsammans längre då vi hade otrolig sex. 

Våld och förnedring skulle dock aldrig vara intressant alls. 

Svar på tråden Vad är Dominans vid sex?