• Anonym (Undrande)

    Äldre, yngre eller jämngamla kvinnor? ;) Omröstning för män

    En fråga till er män. Vad föredrar ni gällande dejting och förhållande: kvinnor som är äldre än er, kvinnor som är yngre än er eller kvinnor som har samma ålder som er? Eller har ni ingen preferens?


    Rösta INTE om du är kvinna!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äldre, yngre eller jämngamla kvinnor? ;) Omröstning för män
  • Airpod
    Anonym (Special) skrev 2023-01-09 17:39:45 följande:
    Vem är äldst av en kvinna eller man (båda 51) om de träffar någon mycket yngre?
    Personerna de träffar som är mycket yngre, såklart. Vilken märklig fråga. Den 51 åriga kvinnan samt den 51 åriga mannen är ju jämngamla. 
  • Airpod
    Anonym (KD?) skrev 2023-01-09 17:47:01 följande:
    Ts menar att en dags skillnad är relevant. 
    Tycker att ts frågeställning är väldigt begriplig. Märkligt hur du lyckas krångla till det så mycket. Frågan är: föredrar du kvinnor som är yngre än dig, kvinnor som är äldre än dig eller kvinnor som är lika gamla som dig.
  • Airpod
    Tecum skrev 2023-01-09 17:42:29 följande:
    Läs #61, frågeställningen handlar om en märkbar åldersskillnad, precis som "Pelle" skriver. Vad är meningen med att kalla en 50-åring yngre än en 51-åring i det perspektivet? Vad är den fysiska och mentala skillnaden? Som sagt, fjortisnivå.

    Om TS på fullt allvar menar att ett års åldersskillnad är relevant i sammanhanget är hela tråden meningslös.
    Var framgår det att frågeställningen handlar om en märkbar åldersskillnad? Läs igenom svarsalternativen igen. Det handlar om kvinnor som antingen är yngre än en själv, kvinnor som är äldre än en själv eller kvinnor som är lika gamla som en själv. Om jag är en man på 37 år som föredrar kvinnor som är äldre än mig så röstar jag ju på alternativet äldre. Kan du förklara vad det är du inte förstår?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nepp) skrev 2023-01-09 19:33:25 följande:

    Anonym (Pelle) - Jag fattar verkligen inte hur du inte Kan begripa detta?! Nej, i omröstningen står det klart och tydligt -jag föredrar kvinnor som är äldre ÄN MIG- och -jag föredrar kvinnor som är yngre ÄN MIG- hur kan du inte förstå detta?? Vi diskuterar inte yngre eller äldre kvinnor överlag, utan vad som är yngre/äldre än ens egen ålder! Om du föredrar kvinnor som är yngre än dig så röstar du ju på det alternativet oavsett hur mycket yngre kvinnor du föredrar?

    eller tolkar du det som att ts menar äldre/yngre kvinnor som i en specifik åldersgrupp? Det är inte det ts menar, för det har vi ingen aning om vilken åldersgrupp det är. 


    Nähä du kan inte begripa! 

    Alltså fler än jag utläser av frågan gillar du yngre, äldre eller jämngamla kvinnor som att det då är en viss åldersskillnad däremot inte exakt om det är 5 eller 10 år osv.
    Vem frågar en vuxen människa gillar du kvinnor som är födda samma år som dig eller ett år äldre eller yngre? 
    Har aldrig hört att någon anse 1 år är äldre kvinna som att man gillar äldre kvinnor eller 1 år yngre som att man gillar en yngre kvinna. 

    Jag är över 40 år min sambo är 1 år yngre, självfallet om någon frågar oss vem som är äldst eller yngst säger jag att hon är 1 år yngre än mig alt. jag är 1 år äldre. dvs hon är yngre än mig, men vi ses ju som jämngamla när man pratar om ålder på par.
    Jag kan alltså säga att hon är yngre än mig givetvis men inte kallar jag det för att jag ihop med en yngre kvinna när man pratar om vilka kvinnor man föredrar.

    Skulle jag prata om att jag är i hop med yngre kvinna skulle ju folk garva om jag sen sa att hon är 1 år yngre, folk skulle ju då tro att hon är ett antal år yngre.

    Man får ju skilja på att säga min sambo är yngre än mig om man pratar om vem som är äldst i förhållandet men frågar folk om jag gillar yngre eller äldre kvinnor så menar ju ingen 1 år yngre.

    Vem säger jag föredrar äldre kvinnor och menar 1 år äldre?
    Vem säger jag föredrar yngre kvinnor och menar 1 år yngre?
    Eller gillar du bäst kvinnor som är födda samma år som du dvs då mena jämngammal.

    Då skulle alltså  dom 23 % svarat jämngamla på ts fråga då alltså mena kvinnor som är födda samma år.

    Vem svarar på frågan när man är vuxen jag föredrar kvinnor som är födda samma år som jag före kvinnor som är 1 år äldre eller 1 år yngre.
    Det känns väldigt tonårigt!

    Räknar verkligen folk om man frågar folk vilka kvinnor dom vill dejta och dom svarar yngre kvinnor då en kvinna 1 år yngre som att man då föredrar yngre kvinnor?
    Har aldrig hört någon uttrycka sig så!
  • Anonym (nja)
    Airpod skrev 2023-01-09 19:43:01 följande:
    Personerna de träffar som är mycket yngre, såklart. Vilken märklig fråga. Den 51 åriga kvinnan samt den 51 åriga mannen är ju jämngamla. 
    rätt bra fråga faktiskt Flört
    beror på vem man frågar Drömmer
  • Anonym (Indianen)
    Östgöte skrev 2023-01-10 19:18:22 följande:

    Kvinnan ska vara yngre såklart då håller man sig själv ung. 


    SANT
  • Anonym (vroom)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-01-09 16:48:24 följande:
    Klart att man är äldre eller yngre om det skiljer 10 år. Då är man ju inte lika gamla. 
    Precis. Om någon är 37 år och träffar en 47-åring, så är 47-åringen äldre.
  • Anonym (Inte_ovanligt)
    Anonym (Holan) skrev 2023-01-09 17:17:48 följande:

    Tecum - För mig är 10 års åldersskillnad väldigt mycket. Och nej, du har förstått fel.. om man är låt säga 40 och föredrar yngre kvinnor så röstar man ju på det alternativet oavsett om man menar kvinnor som är 3 år yngre eller kvinnor som är 15 år yngre. Det är ju samma sak, man föredrar YNGRE kvinnor i båda fallen, och det är vad ts är ute efter att höra, om folk föredrar äldre, yngre eller lika gamla. Spelar ingen roll hur många år det gäller! Så nä, ingen specifik åldersgrupp handlar det om.

    läs inlägg 62


    10 års åldersskillnad är inte ovanligt idag. Många kvinnor väljer även idag män som är 7-10 år yngre. Det är väl bara bra att det blivit mindre tabubelagt med åldersskillnad. Kärleken vet ingen ålder och vi lever trots allt 2023, i en tid då man kunde tro att acceptansen för sådant ökat.

  • Anonym (Inte_ovanligt)
    Östgöte skrev 2023-01-10 19:18:22 följande:

    Kvinnan ska vara yngre såklart då håller man sig själv ung. 


    Japp, många kvinnor som väljer yngre män gör ofta det för att själv få känna sig yngre och skylta med att de har en "hunk".

  • Anonym (Inte_ovanligt)
    Anonym (-) skrev 2023-01-08 18:14:39 följande:

    Yngre kvinnor. Varför? De ser oftast bättre ut, är mer ungdomliga, har ett snyggare utseende överlag och har fler år kvar tills det börjar gå utför. Dessutom är de fertila, vilket är sexigt, och de torde ha mer ork. 


    Håller med, och vem vill egentligen ha en gnällig klimakteriekärring som aldrig är nöjd med vare sig själv eller någon annan?

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Inte_ovanligt) skrev 2023-09-02 17:01:09 följande:
    Japp, många kvinnor som väljer yngre män gör ofta det för att själv få känna sig yngre och skylta med att de har en "hunk".
    Gör inte män det då när dom väljer yngre kvinnor?
    Kanske samma åt bägge håll!

    Det är väl därför kända men lite småfeta, tunnhåriga män som typ Trump
    får yngre fotomodeller, vill visa upp sin trofé och känna att sig yngre, att dom fortfarande har det, många vill känna sig yngre.
    Inget konstigt med det!
  • Anonym (Cougar town)
    Anonym (Inte_ovanligt) skrev 2023-09-02 17:04:52 följande:
    Håller med, och vem vill egentligen ha en gnällig klimakteriekärring som aldrig är nöjd med vare sig själv eller någon annan?
    Varför måste man bli det?

    Jag har aldrig haft så mycket lust eller så bra sex som nu och får höra att jag är både vildare och bättre än yngre tjejer som varit med många fler partners. 
  • Anonym (Kemi)

    Jag skiter i ålder. Connection, personkemi, åtrå, lustnivåer är min grej. Att kunna hålla en dialog på samma plan trots att man kanske har olika åsikter ibland. Det är sköna grejer. 

  • Anonym (Inte_ovanligt)
    Anonym (Cougar town) skrev 2023-09-02 17:14:22 följande:
    Varför måste man bli det?

    Jag har aldrig haft så mycket lust eller så bra sex som nu och får höra att jag är både vildare och bättre än yngre tjejer som varit med många fler partners. 
    Var glad för det. Glad
  • Aixam

    Det beror på vad!
    min första sexupplevelse var med en kvinna 35 år äldre än mig, det bästa sex jag haft då hon viste vad som tillfredstälde henne och vågade uttrycka det, men inget för en relation för mig då! Nu är en annan sak..!Frun är några år yngre men har attraherats av alt mellan 18-75 så inga raka svar mer det bakom pannbenet som styr mig. Samma med kroppsform helt ovesäntligt, men 10!poängare helt ointressanta efter som de vet om det och beter sig där efter då man själv inte är någon 10 poängstenar så har man ingen chans ändå. 


    ödet viktigaste är att de visar intresse då växer mitt!

  • OlleSQ

    Haft 21 år äldre och 13 år yngre. Det handlar om personlighet hos de man träffar och en del om var man själv är i livet, det är ju lättare att träffa nån äldre när man är 22 och viceversa när man är 62.

  • Anonym (Smart)

    Enda preferensen är intelligens och att ta hand om sin hälsa. 

Svar på tråden Äldre, yngre eller jämngamla kvinnor? ;) Omröstning för män