• Anonym (Undrande)

    Äldre, yngre eller jämngamla kvinnor? ;) Omröstning för män

    En fråga till er män. Vad föredrar ni gällande dejting och förhållande: kvinnor som är äldre än er, kvinnor som är yngre än er eller kvinnor som har samma ålder som er? Eller har ni ingen preferens?


    Rösta INTE om du är kvinna!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äldre, yngre eller jämngamla kvinnor? ;) Omröstning för män
  • Anonym (Nepp)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-01-09 16:56:27 följande:
    Fast menar du på allvar att om man är säg 50 år räknas 51 som en äldre kvinna och 49 som en yngre kvinna i det avseendet att man uttalar sig om om man gillar yngre eller äldre kvinnor?

    Ja 49 åringen är 1 år yngre och 51 åringen 1 år äldre men inte säger man då jag gillar yngre eller äldre kvinnor.
    Vem märker av den åldersskillnaden?
    Sånt gör man när man är tonåring inte som vuxen.

    Säger någon att den gillar yngre kvinnor tänker jag i alla fall ca 10 år åldersskillnad, inte 1 år som inte ens märks.

    Svaren blir knappast relevanta om folk tänker olika.

    Jag känner ingen som skulle säga jag gillar äldre kvinnor och kvinnan är 1 år äldre eller jag gillar yngre kvinnor, hon är 1 år yngre.
    Det tillhör högstadiet.
    Det finns väl andra åldersgrupper än tonåringar och gamlingar?? Folk i 20-30 årsåldern till exempel.

    Ja, antagligen räknas en 51 åring kvinna som äldre än en 50 årig kvinna? blir på riktigt rädd om du inte förstår det. Det vet du väl, att 51 är mer än 50? 

    Förstår att du menar att det är liten åldersskillnad, men för mig till exempel är 10+ åldersskillnad väldigt mycket. Och varför är det bara det som ska räknas som äldre/yngre? Om ts skulle göra så som du säger, då hade det blivit orimligt många svarsalternativ och då hade svaren verkligen inte blivit relevanta heller..

    Fast nu pratar vi inte om att man går runt och säger att man gillar äldre kvinnor eller att man gillar yngre kvinnor. Omröstningen Ställer följande fråga: föredrar du kvinnor som är yngre än dig, äldre än dig eller lika gamla som dig?

    Om du till exempel är en 60 årig man och föredrar kvinnor som är yngre än dig, ja då röstar du ju på det alternativet, oavsett om du menar kvinnor som är 2 år yngre eller om du menar kvinnor som är 20 år yngre. Inte så svårt
  • Anonym (Holan)
    Anonym (Nepp) skrev 2023-01-09 17:11:39 följande:
    Det finns väl andra åldersgrupper än tonåringar och gamlingar?? Folk i 20-30 årsåldern till exempel.

    Ja, antagligen räknas en 51 åring kvinna som äldre än en 50 årig kvinna? blir på riktigt rädd om du inte förstår det. Det vet du väl, att 51 är mer än 50? 

    Förstår att du menar att det är liten åldersskillnad, men för mig till exempel är 10+ åldersskillnad väldigt mycket. Och varför är det bara det som ska räknas som äldre/yngre? Om ts skulle göra så som du säger, då hade det blivit orimligt många svarsalternativ och då hade svaren verkligen inte blivit relevanta heller..

    Fast nu pratar vi inte om att man går runt och säger att man gillar äldre kvinnor eller att man gillar yngre kvinnor. Omröstningen Ställer följande fråga: föredrar du kvinnor som är yngre än dig, äldre än dig eller lika gamla som dig?

    Om du till exempel är en 60 årig man och föredrar kvinnor som är yngre än dig, ja då röstar du ju på det alternativet, oavsett om du menar kvinnor som är 2 år yngre eller om du menar kvinnor som är 20 år yngre. Inte så svårt
    Bra förklarat!
  • Anonym (Holan)

    Tecum - För mig är 10 års åldersskillnad väldigt mycket. Och nej, du har förstått fel.. om man är låt säga 40 och föredrar yngre kvinnor så röstar man ju på det alternativet oavsett om man menar kvinnor som är 3 år yngre eller kvinnor som är 15 år yngre. Det är ju samma sak, man föredrar YNGRE kvinnor i båda fallen, och det är vad ts är ute efter att höra, om folk föredrar äldre, yngre eller lika gamla. Spelar ingen roll hur många år det gäller! Så nä, ingen specifik åldersgrupp handlar det om.

    läs inlägg 62

  • Anonym (KD?)
    Anonym (Nepp) skrev 2023-01-09 17:11:39 följande:
    Det finns väl andra åldersgrupper än tonåringar och gamlingar?? Folk i 20-30 årsåldern till exempel.

    Ja, antagligen räknas en 51 åring kvinna som äldre än en 50 årig kvinna? blir på riktigt rädd om du inte förstår det. Det vet du väl, att 51 är mer än 50? 

    Förstår att du menar att det är liten åldersskillnad, men för mig till exempel är 10+ åldersskillnad väldigt mycket. Och varför är det bara det som ska räknas som äldre/yngre? Om ts skulle göra så som du säger, då hade det blivit orimligt många svarsalternativ och då hade svaren verkligen inte blivit relevanta heller..

    Fast nu pratar vi inte om att man går runt och säger att man gillar äldre kvinnor eller att man gillar yngre kvinnor. Omröstningen Ställer följande fråga: föredrar du kvinnor som är yngre än dig, äldre än dig eller lika gamla som dig?

    Om du till exempel är en 60 årig man och föredrar kvinnor som är yngre än dig, ja då röstar du ju på det alternativet, oavsett om du menar kvinnor som är 2 år yngre eller om du menar kvinnor som är 20 år yngre. Inte så svårt
    Ännu en definition! Denna gång baserad på födelsedag! 

    Om båda har fyllt 50 är de jämngamla men när en fyller 51 så han eller hon äldre! 
  • Anonym (Nepp)
    Anonym (KD?) skrev 2023-01-09 17:24:34 följande:
    Ännu en definition! Denna gång baserad på födelsedag! 

    Om båda har fyllt 50 är de jämngamla men när en fyller 51 så han eller hon äldre! 

    Vet du inte att 51 är mer än 50? Oj.. jag trodde inte att det var någon raketforskning. 

    Och som ts skrev till dig tidigare, varför hakar du upp dig på ordet jämngammal? I svarsalternativen står det ju klart och tydligt -jag föredrar kvinnor som är lika gamla som mig- det är väl inte svårt att förstå vad som menas med det?

  • Anonym (Special)
    Anonym (Nepp) skrev 2023-01-09 17:33:08 följande:

    Vet du inte att 51 är mer än 50? Oj.. jag trodde inte att det var någon raketforskning. 

    Och som ts skrev till dig tidigare, varför hakar du upp dig på ordet jämngammal? I svarsalternativen står det ju klart och tydligt -jag föredrar kvinnor som är lika gamla som mig- det är väl inte svårt att förstå vad som menas med det?


    Vem är äldst av en kvinna eller man (båda 51) om de träffar någon mycket yngre?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nepp) skrev 2023-01-09 17:11:39 följande:
    Det finns väl andra åldersgrupper än tonåringar och gamlingar?? Folk i 20-30 årsåldern till exempel.

     antagligen räknas en 51 åring kvinna som äldre än en 50 årJa,ig kvinna? blir på riktigt rädd om du inte förstår det. Det vet du väl, att 51 är mer än 50? 
    Förstår att du menar att det är liten åldersskillnad, men för mig till exempel är 10+ åldersskillnad väldigt mycket. Och varför är det bara det som ska räknas som äldre/yngre? Om ts skulle göra så som du säger, då hade det blivit orimligt många svarsalternativ och då hade svaren verkligen inte blivit relevanta heller..

    Fast nu pratar vi inte om att man går runt och säger att man gillar äldre kvinnor eller att man gillar yngre kvinnor. Omröstningen Ställer följande fråga: föredrar du kvinnor som är yngre än dig, äldre än dig eller lika gamla som dig?

    Om du till exempel är en 60 årig man och föredrar kvinnor som är yngre än dig, ja då röstar du ju på det alternativet, oavsett om du menar kvinnor som är 2 år yngre eller om du menar kvinnor som är 20 år yngre. Inte så svårt
    Ärligt talat, du behöver inte vara oförskämd!
    Du förstår självklart att jag vet att 51 år äldre än 50!!!!!! Så du behöver inte bli rädd!

    Nu handlade tråden om man gillar yngre eller äldre kvinnor, det är väl inte siffran på åldern det handlar om, säger någon att man gillar yngre kvinnor har jag svårt att tro att någon menar att man gillar kvinnor 1 år yngre än man själv utan då tänker man att det är ett antal år emellan. 
    Ingen jag känner skulle säga jag fördrar yngre kvinnor och det skulle gälla 1 år.
    Men visst om det är så folk svarar här på FL tycker jag att det är märkligt.
    Men vi är alla olika och då läser vi nog av svaren olika också.

    antagligen räknas en 51 åring kvinna som äldre än en 50 årJa,ig kvinna? blir på riktigt rädd om du inte förstår det. Det vet du väl, att 51 är mer än 50? 

  • Tecum
    Anonym (Holan) skrev 2023-01-09 17:17:48 följande:
    Tecum - För mig är 10 års åldersskillnad väldigt mycket. Och nej, du har förstått fel.. om man är låt säga 40 och föredrar yngre kvinnor så röstar man ju på det alternativet oavsett om man menar kvinnor som är 3 år yngre eller kvinnor som är 15 år yngre. Det är ju samma sak, man föredrar YNGRE kvinnor i båda fallen, och det är vad ts är ute efter att höra, om folk föredrar äldre, yngre eller lika gamla. Spelar ingen roll hur många år det gäller! Så nä, ingen specifik åldersgrupp handlar det om.

    läs inlägg 62
    Läs #61, frågeställningen handlar om en märkbar åldersskillnad, precis som "Pelle" skriver. Vad är meningen med att kalla en 50-åring yngre än en 51-åring i det perspektivet? Vad är den fysiska och mentala skillnaden? Som sagt, fjortisnivå.

    Om TS på fullt allvar menar att ett års åldersskillnad är relevant i sammanhanget är hela tråden meningslös.
  • Anonym (KD?)
    Tecum skrev 2023-01-09 17:42:29 följande:
    Läs #61, frågeställningen handlar om en märkbar åldersskillnad, precis som "Pelle" skriver. Vad är meningen med att kalla en 50-åring yngre än en 51-åring i det perspektivet? Vad är den fysiska och mentala skillnaden? Som sagt, fjortisnivå.

    Om TS på fullt allvar menar att ett års åldersskillnad är relevant i sammanhanget är hela tråden meningslös.
    Ts menar att en dags skillnad är relevant. 
  • Anonym (Nepp)

    Anonym (Pelle) - Jag fattar verkligen inte hur du inte Kan begripa detta?! Nej, i omröstningen står det klart och tydligt -jag föredrar kvinnor som är äldre ÄN MIG- och -jag föredrar kvinnor som är yngre ÄN MIG- hur kan du inte förstå detta?? Vi diskuterar inte yngre eller äldre kvinnor överlag, utan vad som är yngre/äldre än ens egen ålder! Om du föredrar kvinnor som är yngre än dig så röstar du ju på det alternativet oavsett hur mycket yngre kvinnor du föredrar?

    eller tolkar du det som att ts menar äldre/yngre kvinnor som i en specifik åldersgrupp? Det är inte det ts menar, för det har vi ingen aning om vilken åldersgrupp det är. 

Svar på tråden Äldre, yngre eller jämngamla kvinnor? ;) Omröstning för män