Tonåring som bara fräser
Jag har en son som fyllde 15 år för några månader sedan. Fantastisk grabb på alla sätt och vis, men just nu är han i en fruktansvärt jobbig tid i livet. Han fräser åt precis allt!
Jag har en son som fyllde 15 år för några månader sedan. Fantastisk grabb på alla sätt och vis, men just nu är han i en fruktansvärt jobbig tid i livet. Han fräser åt precis allt!
Sluta dalta så förbannat med han
Vår tonårig får väl vara för sig själv och jag brukar inte ställa 1000 tusen frågor till han. Sånt brukar inte vara populärt
Men jävlar vad det skulle ta hus i helvete om han gick runt och var otrevligt mot frugan eller mot mig. Då ryker allt mobil dator tv etc
Det vet han därför skulle han aldrig höja rösten mot oss
Du har ju curlat sönder barnet han behöver en vuxen inte en mamma som försöker vara kompis med honom
Oacceptabelt beteende ska ha konsekvenser och inte massa daltande
Låter som du behöver backa. Som svar på din fråga ja det är en fas. Det kommer gå över. Finns där i bakgrunden så kommer han när han behöver. Går han över gränsen så ska det markeras men annars behöver du nog inte ens tänka lågeffektivt låt han fräsa runt för sig själv o gå och gör något annat.
Låter som du behöver backa. Som svar på din fråga ja det är en fas. Det kommer gå över. Finns där i bakgrunden så kommer han när han behöver. Går han över gränsen så ska det markeras men annars behöver du nog inte ens tänka lågeffektivt låt han fräsa runt för sig själv o gå och gör något annat.
Bara för sonen är tonåring, ska man inte behöva tolerera dåligt uppförande. Sedan kan jag tycka att din man inte ska lägga sig er diskussion i onödan. Visst lite dåligt humör kanske man kan ta, men det får ju finnas gränser - en ordentlig tillsägelse kan man gott ge en otrevlig tonåring och det bästa är väl att ta den i en lugn situation
Kärlek är A och O här hemma. Vi finns alltid där för honom. Men just nu känns det som att jag bara säger stopp och sätter förbud pga hans attityd. Jag är stenhård på honom och ett nej är ett nej. Men jag försöker också förklara för honom, men det behandlas som luft.
"Jaja" får jag som svar. Standardsvar och respektlöst som sjutton. Sedan smörar har lite när han vill ha något.
Det är jättebra att min man kliver in. Jag uppskattar att han markerar och säger stopp och att man inte behandlar sin mamma på det sättet. Jag blir bara så trött på det eviga bråket här hemma.
Jag LÄNGTAR tills den här perioden är över. Tack och lov att det är en period i livet, som ni säger. Jag börjar nämligen ifrågasätta mitt föräldraskap.
MammaLina:
Kasta ut honom kommer inte på fråga. Han är 15, minderårig, full med hormoner och mitt ansvar, inte 25, vuxen och skitstövel.