• Anonym (Myran)

    Kört igen

    Då var det kört även denna månad. 7 försöket och för en gång skulle kände jag mig supergravid vilket jag inte gjort någon av de tidigare månaderna. Tog ett test idag som var supernegativt och nu på precis började jag blöda. Känns som jag snart ger upp.
    Några flera i samma situation? 

  • Svar på tråden Kört igen
  • Fajjer
    Anonym (V) skrev 2023-01-19 15:46:55 följande:

    Fajjer hur är det relevant in den här tråden ?


    Ja säg det? Jag ville bara prata av mig lite. Jag ville ju ha barn och var först förkrossad. Men med tiden så har jag ångrat mig.
  • Anonym (ledsamt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 15:43:52 följande:

    Blir så besviken varje gång det inte tar sig, så vet inte vart jag ska ta vägen. Tänkte att jag ger upp så behöver jag inte bli besviken och må dåligt över det.

    Jag är "bara" 33, sambon 35. Hur gamla är ni? 


    Det var ju inte gammalt. Har ni sökt vård för det? Det kan ju hjälpa med en enkel medicinering.

    Jag är 37. Mitt problem är inte att bli gravid, det vill bara inte stanna. Jag får ångest så fort jag blir gravid då jag direkt tänker att det blir missfall. Jag har vid två av tillfällena inte vetat om att jag varit gravid och ätit medicin man inte ska, det kan ha framkallat missfallen. Har slutat med medicinen helt, vågar inte riskera något. 
  • Anonym (Myran)
    Anonym (ledsamt) skrev 2023-01-19 15:54:13 följande:
    Det var ju inte gammalt. Har ni sökt vård för det? Det kan ju hjälpa med en enkel medicinering.

    Jag är 37. Mitt problem är inte att bli gravid, det vill bara inte stanna. Jag får ångest så fort jag blir gravid då jag direkt tänker att det blir missfall. Jag har vid två av tillfällena inte vetat om att jag varit gravid och ätit medicin man inte ska, det kan ha framkallat missfallen. Har slutat med medicinen helt, vågar inte riskera något. 
    Vi har inte sökt vård. Har ni. Anledningen till att vi inte sökt vård är pga att vi har redan barn tillsammans så vet ju att det funkade, iallafall då. 
  • Anonym (ledsamt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 15:57:42 följande:
    Vi har inte sökt vård. Har ni. Anledningen till att vi inte sökt vård är pga att vi har redan barn tillsammans så vet ju att det funkade, iallafall då. 
    Sant, jag har också barn sedan tidigare. Ibland tar det tid tyvärr. 
  • Anonym (ledsamt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 15:57:42 följande:
    Vi har inte sökt vård. Har ni. Anledningen till att vi inte sökt vård är pga att vi har redan barn tillsammans så vet ju att det funkade, iallafall då. 
    Missade att svara, Ja, har sökt vård för man har rätt till det. "Tyvärr" tror jag inte att det kommer visa något speciellt. Jag tänker att till slut så kommer det funka :)
  • Anonym (Malin)

    Hej,
    Bara för att man gör utredning blir det inte automatiskt ivf. Vi försökte med äggstmulerande läkemedel, kosttillskott och inseminering innan vi påbörjade ivf. 


    ps. Tog oss 3 år att bli gravida med andra barnet, ge inte upp :) 

  • Emerald6

    Min väninna hade missfall 4 ggr, hennes barnmorska rekommenderade bidrottninggelekapslar, efter en månad blev hon gravid, och är nu i vevka 26 med sin pojk. Jag började efter henne och en månad senare blev jag själv gravid. Är i vecka 13 nu. Vet inte om det är rätt att rekommenderade, kanske inte funkar för alla, men kanske kan vara ett försök. 

  • Anonym (ledsamt)
    Emerald6 skrev 2023-01-19 16:09:45 följande:

    Min väninna hade missfall 4 ggr, hennes barnmorska rekommenderade bidrottninggelekapslar, efter en månad blev hon gravid, och är nu i vevka 26 med sin pojk. Jag började efter henne och en månad senare blev jag själv gravid. Är i vecka 13 nu. Vet inte om det är rätt att rekommenderade, kanske inte funkar för alla, men kanske kan vara ett försök. 


    Vad är bidrottninggelekapslar för något?
  • Emerald6

    Bidrottninggelekapslar ska tydligen boosta fertiliteten. Royal Bee Jelly, på engelska. Googla det + fertility! ❤️

  • Anonym (Myran)
    Anonym (ledsamt) skrev 2023-01-19 16:03:59 följande:
    Missade att svara, Ja, har sökt vård för man har rätt till det. "Tyvärr" tror jag inte att det kommer visa något speciellt. Jag tänker att till slut så kommer det funka :)
    Gör väll det till slut. Jag kommer nog mest troligt inte söka vård för det kommer bli att jag får förlika mig med tanken att det inte är tänkt/meningen att vi ska ha flera barn. Anledningen är också att jag kommer aldrig få med mig maken på undersökning. Dels så avskyr han sjukvård. Men största anledningen är att jag tror, eller rättare sagt vet att han egentligen är helt nöjd med de barn vi har idag. Han har gått med på ett till barn tillslut "bara" för att han vet min önskan/längtan/dröm om syskon. Och därmed kommer jag heller inte utsätta honom för utredning av den anledningen. 
  • Anonym (Myran)
    Emerald6 skrev 2023-01-19 16:09:45 följande:

    Min väninna hade missfall 4 ggr, hennes barnmorska rekommenderade bidrottninggelekapslar, efter en månad blev hon gravid, och är nu i vevka 26 med sin pojk. Jag började efter henne och en månad senare blev jag själv gravid. Är i vecka 13 nu. Vet inte om det är rätt att rekommenderade, kanske inte funkar för alla, men kanske kan vara ett försök. 


    Tack för tipsen men har redan provat det under 8 månader utan effekt så Gav upp det tillslut. Tror jag provat allting som heter hälsokost som är googlebart för att gynna graviditet. (Kan dock ha missat något då jag la ner allt googlande för 3 månader sedan) orkar inte änns hålla på med ägglossningstester längre. 
  • Anonym (Myran)

    Tror det tog extra hårt denna månad på psyket då jag var så säker på att jag äntligen blivit gravid. Första gången de senaste 17 månaderna jag mått såhär från tre dagar innan mens. Precis likadant som jag fått vid tidigare graviditeter. Inte en ända gång har jag mått såhär och inte varit gravid. Och då gav jag lite upp hoppet om graviditet för 3 månader sedan.

  • Anonym (Myran)

    Plus en incident på jobbet i början på veckan. Har en kollega som frågat upprepade gånger om det inte är dags för syskon för våran del också. Alltid svarat lite svävande på det tills för 4 månader sedan. Då hon åter var på mig igen och då trött ade jag ur och sa som det var. Att vi försökt I 13 månader utan att det lyckats och att jag skulle uppskatta hon hon sluta tjata om det hela tiden. Varvid jag fick svaret "men du måste ju se till att ligga iallafall 1ggr I månaden med Karln din om det ska bli barn" blev bara så sur på henne att jag vände på klacken och gick. Inte pratat med henne sedan dess och undvikit henne så gott det går när man jobbar på samma arbetsplats. 

    Förra veckan på ett APT möte när alla var samlade ställde hon sig upp och berättade för alla att hon nu var gravid. Alla gratulerade henne och en frågade vem pappan är då hon  är singel(inte jag som frågade var en annan kollega) varvid hon svara att det var ett ONS som hon träffade på krogen för 3 månader sen. Varvid hon titta på mig och säger inför alla "där ser du "Myran" det krävs bara ett ligg för att bli gravid, så gå hem och ligg med din man för en gång skull så ska du se att du också är gravid nästa månad" och så log hon. 

    Vet inte vad som hände efter det då jag reste mig och gick ut ur rummet utan att säga något.(var i slutet på mötet och i slutet på dagen, så vi höll på att runda av mötet när hon berätta nyheten. Enligt en kollegade hade chefen tagit henne åt sidan och skällt ut henne men är bara andrahandsuppgifter. Som jag själv inte såg. Har inte varit på jobbet sedan dess. 

  • Anonym (ledsamt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 17:32:28 följande:

    Plus en incident på jobbet i början på veckan. Har en kollega som frågat upprepade gånger om det inte är dags för syskon för våran del också. Alltid svarat lite svävande på det tills för 4 månader sedan. Då hon åter var på mig igen och då trött ade jag ur och sa som det var. Att vi försökt I 13 månader utan att det lyckats och att jag skulle uppskatta hon hon sluta tjata om det hela tiden. Varvid jag fick svaret "men du måste ju se till att ligga iallafall 1ggr I månaden med Karln din om det ska bli barn" blev bara så sur på henne att jag vände på klacken och gick. Inte pratat med henne sedan dess och undvikit henne så gott det går när man jobbar på samma arbetsplats. 

    Förra veckan på ett APT möte när alla var samlade ställde hon sig upp och berättade för alla att hon nu var gravid. Alla gratulerade henne och en frågade vem pappan är då hon  är singel(inte jag som frågade var en annan kollega) varvid hon svara att det var ett ONS som hon träffade på krogen för 3 månader sen. Varvid hon titta på mig och säger inför alla "där ser du "Myran" det krävs bara ett ligg för att bli gravid, så gå hem och ligg med din man för en gång skull så ska du se att du också är gravid nästa månad" och så log hon. 

    Vet inte vad som hände efter det då jag reste mig och gick ut ur rummet utan att säga något.(var i slutet på mötet och i slutet på dagen, så vi höll på att runda av mötet när hon berätta nyheten. Enligt en kollegade hade chefen tagit henne åt sidan och skällt ut henne men är bara andrahandsuppgifter. Som jag själv inte såg. Har inte varit på jobbet sedan dess. 


    Va! Hur reagerade dina övriga kollegor? Om en på mitt jobb hade betett sig sådär hade hr blivit inkallade direkt. Så fruktansvärt sak att säga, så olämpligt! Du borde genast gå till dig chef och berätta bakgrunden till detta. Bra att chefen skällde ut henne men du borde verkligen ta detta med din chef så att hon vet hur illa du tog vid dig. Är kollegan väldigt ung?
  • Anonym (Myran)
    Anonym (ledsamt) skrev 2023-01-19 19:43:57 följande:
    Va! Hur reagerade dina övriga kollegor? Om en på mitt jobb hade betett sig sådär hade hr blivit inkallade direkt. Så fruktansvärt sak att säga, så olämpligt! Du borde genast gå till dig chef och berätta bakgrunden till detta. Bra att chefen skällde ut henne men du borde verkligen ta detta med din chef så att hon vet hur illa du tog vid dig. Är kollegan väldigt ung?
    Vet inte hur övriga kollegor reagerade vi var ca 20 på plats. Har bara pratat med 1 kollega som skrev till mig efteråt. Chefen har jag inte pratat med än, hon har inte heller kontaktat mig än. Varit ledig några dagar och ledig till på tisdag. Så tänkte kte prata med henne då.

    Kollegan i fråga är 44år. 

    Men funderar om det därför blev sådan reaktion på misslyckade försöket även denna månad. Inte känt mig såhär besviken på några av försöken tidigare. Men kam vara hela situationen. Blev bara sp sjukt besviken tidigare idag. Men känns mycket bättre nu under kvällen. Mycket för att fått höra från er att vi är flera (även om jag visste innerst inne att jag är långt ifrån ensam) men just då kändes det som jag var helt ensam i min situation. 
  • Anonym (ledsamt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 20:19:20 följande:
    Vet inte hur övriga kollegor reagerade vi var ca 20 på plats. Har bara pratat med 1 kollega som skrev till mig efteråt. Chefen har jag inte pratat med än, hon har inte heller kontaktat mig än. Varit ledig några dagar och ledig till på tisdag. Så tänkte kte prata med henne då.

    Kollegan i fråga är 44år. 

    Men funderar om det därför blev sådan reaktion på misslyckade försöket även denna månad. Inte känt mig såhär besviken på några av försöken tidigare. Men kam vara hela situationen. Blev bara sp sjukt besviken tidigare idag. Men känns mycket bättre nu under kvällen. Mycket för att fått höra från er att vi är flera (även om jag visste innerst inne att jag är långt ifrån ensam) men just då kändes det som jag var helt ensam i min situation. 
    Vad märkligt. Trodde hon skulle vara minst 20 år yngre. Hon verkar vara en otroligt gränslös person. 

    Vet du, jag tror ni kommer lyckas en dag, du är bara 33. Jag vet hur det är att låta fokuset på att bli gravid ta över allting. Jag är ju äldre än dig och jag har långt ifrån gett upp, möjligtvis ger jag upp när jag är 45 ^^. Har flera vänner som fått barn efter 40, en som är 43 som väntar barn just nu. 

    Har du något annat som du kan försöka fokusera på? Jag vet att det är svårt.
Svar på tråden Kört igen