• Anonym (Knäckt)

    Min kille väljer porr före mig

    Min kille och jag (kvinna) har varit tillsammans i snart fem år. Efter ca 3-3,5 år började vårat sexliv att klinga av, från att ha sex ca 3ggr/v blev det kanske 2ggr/månaden, majoriteten av gångerna på mitt initiativ men det var också mååånga gånger som jag blev avvisad.
    Först tänkte jag inte mycket på det, det är normalt att ha mindre lust i perioder. Men tiden gick och det blev inte bättre. Mitt självförtroende började sjunka rejält. Jag försökte prata med honom om det några gånger men fick inte direkt några svar (han har ganska svårt att prata sex, det ska bara fungera).

    Lite senare i samma veva när jag lånade hans dator fick jag av en slump se att han googlat på porr. Med tanke på situationen blev jag då nyfiken och tittade vidare i hans webbhistorik (fel av mig egentligen, jag vet) där jag fick se att han varje till varannan dag porrsurfat, ibland så fort jag gått ifrån hemmet, ibland på dagarna då jag varit hemma eller sent på kvällen/natten när jag legat och sovit.

    Detta tog verkligen knäcken på mig! Jag beslutade mig för att ännu en gång prata med honom och fick då till svar att hans lust minskat. Frågade då vidare om onani/porr men han sa att han inte hade det suget heller. Då konfronterade jag honom genom att säga vad jag råkat hitta i hans dator. Han blev lite ställd och irriterad över att jag "snokat" i hans dator men efter en stund fick jag till svar att porren hade blivit lite som ett beroende, ett sätt att slappna av. Vi diskuterade detta ett tag där jag var klar och tydlig med att han absolut får onanera och titta på porr (vilket jag också gör) men att det blir lite fel när det påverkar vårat sexliv. Försökte även förklara hur det påverkar mitt självförtroende, att jag inte känner mig åtråvärd bl.a.

    Tiden gick och det blev väl lite bättre i perioder men nu har vi hamnat i samma svacka igen. Han själv säger att han varken har sexlust eller onanilust. Han är väldigt noggrann med att rensa webbhistoriken så de gånger jag försökt kolla så har jag inte kunnat se annat än att han rensat historiken (vilket i sig är ett tecken?) men nu de senaste dagarna har han slarvat lite varför jag också sett att han faktiskt har porrsurfat mer eller mindre varje dag.

    Jag är verkligen öppen för det mesta i sexväg vilket jag har förklarat för honom ifall han känner att det är något han saknar. Jag har även försökt att inte pressa honom och ge honom mer tid. Jag har frågat om det är något jag kan göra annorlunda eller om jag kan förbättra mig på något sätt. Jag har köpt nya sexiga underkläder m.m. Känns som jag testat det mesta!
    Han säger att det sexet är bra. Han säger också att sex är viktigt i relationen.
    Men enligt min mening är det ju inte bra och det känns inte som att han tycker det är så viktigt när han faktiskt prioriterar porren.

    Alltså detta tar verkligen knäcken på mig. Det enda jag önskar är att få känna mig sexig och åtråvärd av min kille men istället får jag bara ett lägre och lägre självförtroende.

    Har börjat fundera på om han har ett porrberoende men jag vet inte...
    Hur tar jag upp detta med honom utan att avslöja att jag faktiskt snokat i hans dator igen (han blev ju som sagt inte så glad förra gången)?

    Skulle verkligen behöva tips på hur jag ska tackla detta!
  • Svar på tråden Min kille väljer porr före mig
  • Anonym (A)
    Dekadensen skrev 2023-02-06 17:12:47 följande:
    Går som vanligt inte att citera suck...
    Men till #62: Du ska aldrig behöva skämmas för din sexlust.
    Du har verkligen inte gjort något fel här.
    +1
  • Anonym (Rune)

    På ett sätt blir jag tröstad. Det är faktiskt inte alltid mannen som vill ha mer sex än kvinnan.

    Jag känner igen din beskrivning, från mitt första äktenskap. Jag var ofta frustrerad av att hon inte ville oftare. Men det var tillräckligt.

    I mitt andra äktenskap har det blivit mycket mer balans. Vi vill ungefär lika ofta, även om jag skulle önska lite mer ibland. 

    Du har väl egentligen två alternativ:

    1. Ställ ultimatum. Berätta att du är missnöjd med ert förhållande och vill att ni gemensamt gör något åt saken. Annars kommer du att tappa intresset för att fortsätta med honom.

    2. Lämna. Gräset kan vara så mycket grönare på andra sidan. Jag lovar.

  • Anonym (Knäckt)

    Okej så fram tills igår var det två veckor senast vi hade sex. Under dessa två veckor tog jag initiativet en gång men blev avvisad. Igår tog han initiativ. Jag var egentligen inte supersugen men han lyckas alltid få igång mig med argumentet i skallen "passar jag inte på nu vet jag inte när jag får chansen igen". Tror jag kan räkna på en hand hur många gånger jag avvisat honom under de fem år vi varit tillsammans, dvs inte alls många ggr.

    Senaste veckan har jag backat, varit mycket mindre fysisk mot honom och tagit hand om mitt sug på egen hand istället. Detta för att underlätta för mig själv, att stilla mitt begär efter honom. För problemet är att det annars känns som tortyr. Tänk att kunna se, lukta och känna på kakan men att inte få äta den. Så känns det för min attraktion är så stark för honom. Och då är det lättare att inte titta, lukta eller röra på den för att jag inte ska bli galen! Och visst jag skulle fortsättningsvis kunna vara mindre fysisk och att vi from nu alltid har sex på hans initiativ men risken är väl då att jag tillslut kommer känna mig som en docka/leksak som han kan plocka fram enbart på HANS villkor när  HAN vill. Och visst det fungerar ju uppenbarligen då jag är så desperat på sex men det kanske inte blir så bra i längden...

  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Knäckt) skrev 2023-02-11 08:51:43 följande:

    Okej så fram tills igår var det två veckor senast vi hade sex. Under dessa två veckor tog jag initiativet en gång men blev avvisad. Igår tog han initiativ. Jag var egentligen inte supersugen men han lyckas alltid få igång mig med argumentet i skallen "passar jag inte på nu vet jag inte när jag får chansen igen". Tror jag kan räkna på en hand hur många gånger jag avvisat honom under de fem år vi varit tillsammans, dvs inte alls många ggr.

    Senaste veckan har jag backat, varit mycket mindre fysisk mot honom och tagit hand om mitt sug på egen hand istället. Detta för att underlätta för mig själv, att stilla mitt begär efter honom. För problemet är att det annars känns som tortyr. Tänk att kunna se, lukta och känna på kakan men att inte få äta den. Så känns det för min attraktion är så stark för honom. Och då är det lättare att inte titta, lukta eller röra på den för att jag inte ska bli galen! Och visst jag skulle fortsättningsvis kunna vara mindre fysisk och att vi from nu alltid har sex på hans initiativ men risken är väl då att jag tillslut kommer känna mig som en docka/leksak som han kan plocka fram enbart på HANS villkor när  HAN vill. Och visst det fungerar ju uppenbarligen då jag är så desperat på sex men det kanske inte blir så bra i längden...


    Känner verkligen igen mig. Att alltid vara "tillgänglig" när den andra är sugen men att det aldrig finns någon kompromiss kring när man själv är det. Det blir snabbt en ond cirkel som är svår att bryta. 

    Jag skulle rekommendera att du nekar sex i fortsättningen. Det måste kunna vara möjligt på bådas initiativ och inte enbart när den ena är sugen. Självklart ska man kunna säga nej då och då men det måste finnas lite ge och ta i ett förhållande. 
  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (Förstår) skrev 2023-02-11 12:10:20 följande:
    Känner verkligen igen mig. Att alltid vara "tillgänglig" när den andra är sugen men att det aldrig finns någon kompromiss kring när man själv är det. Det blir snabbt en ond cirkel som är svår att bryta. 

    Jag skulle rekommendera att du nekar sex i fortsättningen. Det måste kunna vara möjligt på bådas initiativ och inte enbart när den ena är sugen. Självklart ska man kunna säga nej då och då men det måste finnas lite ge och ta i ett förhållande. 
    Ja alltså tanken var ju att säga nej igår... men fy vad svårt det är att neka något man egentligen har saknat och vill ha!
  • Anonym (Förstår)

    Det är svårt att säga nej till något man verkligen vill ha. I mitt fall blir min fru lite grinig och undrar om jag inte finner henne attraktiv längre. Men vill också känna mig sexig och lite oemotståndlig emellanåt. 

    Gjorde en lite "rolig" grej för att se om jag kunde förföra henne. Städade hela lägenheten iförd enbart ett par snygga kalsonger. Hon gillade det men inget hände. Krossade min vilja att ha sex ganska rejält efteråt så nu är jag inte speciellt sugen på sex längre. 

  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (Förstår) skrev 2023-02-12 09:56:32 följande:

    Det är svårt att säga nej till något man verkligen vill ha. I mitt fall blir min fru lite grinig och undrar om jag inte finner henne attraktiv längre. Men vill också känna mig sexig och lite oemotståndlig emellanåt. 

    Gjorde en lite "rolig" grej för att se om jag kunde förföra henne. Städade hela lägenheten iförd enbart ett par snygga kalsonger. Hon gillade det men inget hände. Krossade min vilja att ha sex ganska rejält efteråt så nu är jag inte speciellt sugen på sex längre. 


    Så hon undrar då om DU inte finner henne attraktiv längre? Frågade du då samma sak tillbaka?
    Alltså det är klart att attraktionen minskar till sin partner om det bara är den ena som tar initiativ och försöker jobba på närheten/sexlivet. I perioder har jag varit mindre kåt på min kille (trots det eller ej) just för att han har visat mindre intresse för mig. Det är ju en del i upphetsningen tycker jag - att få känna sig åtrådd.

    Jag har faktiskt också funderat på att exempelvis städa i ett par sexiga underkläder men rädslan för att bli ignorerad/avvisad/förödmjukad gör att jag inte vågar testa trist nog.
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Knäckt) skrev 2023-02-12 20:31:25 följande:
    Så hon undrar då om DU inte finner henne attraktiv längre? Frågade du då samma sak tillbaka?
    Alltså det är klart att attraktionen minskar till sin partner om det bara är den ena som tar initiativ och försöker jobba på närheten/sexlivet. I perioder har jag varit mindre kåt på min kille (trots det eller ej) just för att han har visat mindre intresse för mig. Det är ju en del i upphetsningen tycker jag - att få känna sig åtrådd.

    Jag har faktiskt också funderat på att exempelvis städa i ett par sexiga underkläder men rädslan för att bli ignorerad/avvisad/förödmjukad gör att jag inte vågar testa trist nog.
    Japp, hon ser inte kopplingen när hon inte är sugen. Har frågat och hon säger att det tycker hon. Ibland kan hon säga att du ser sexig ut men det leder inte till något annat. 

    Jo jag håller med, att känna sig sexig och åtrådd är trevligt. En stor del av sexlivet men det har helt försvunnit i mitt fall. Under pandemin gick jag upp en del, det gjorde min fru också men det stör mig inte det minsta. Så för ett år sedan insåg jag att det kanske var det som störde. Gick över på LCHF och tappade 16 kilo. Från närmare 90 till runt 74. Är 181 lång så en riktig bra vikt, man kan se muskler numera, inte mycket men litegrann. 

    Började regelbundet fixa till skägget och klippa mig oftare. Började köpa kläder som sitter bättre. Inget har gjort någon skillnad för mig iallafall. Hoppas att det blir bättre för dig snart!
  • SJL1986
    Anonym (Knäckt) skrev 2023-01-26 15:09:00 följande:
    "Att inte göra en stor grej utav det" tycker jag är svårt speciellt efter en sånhär lång tid då det påverkar mig så pass mycket. Sex för mig är viktigt oavsett om jag är i ett förhållande eller ej. Jag behöver verkligen känna mig bekräftad, snygg, sexig och behövd. Den bekräftelsen kan jag ju inte få någon annanstans om jag inte väljer att vara otrogen (vilket inte är ett alternativ)
    Du verkar verkligen vara en härlig tjej och många killar blir nog Avis och kåta när de hör och din problem och det du erbjuder honom...

    men även om du inte vill vara otrogen, har du provocerat honom med att säga om du inte får suga av honom går du till någon som gillar det.. Någon som vill knulla dig..?
  • Anonym (Tips.. Eller nått)

    Om du tittar på porr själv och han gör det  så varför inte titta tillsammans. Hjälp varandra med händerna eller ta hand om er själva sida vid sida.. 

    Tycker det du skriver är trist att läsa och jag kan tyvärr identifiera mig med delar av det. Tyvärr har jag någonstans accepterat att min partner aldrig kommer ha min drift eller bredden i mina fantasier. Men det är mycket man avstår från att föreslå pga. rädslan för ytterligare avslag. Vissa saker som förslaget ovan har fungerat men just nu är det en svacka även där..

    För mig väger det bra i förhållandet överlag över det negativa. Just nu iaf. Men varje avslag eller förslag man inte vågar framföra sätter ju sina spår.

  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (Tips.. Eller nått) skrev 2023-02-15 00:13:19 följande:

    Om du tittar på porr själv och han gör det  så varför inte titta tillsammans. Hjälp varandra med händerna eller ta hand om er själva sida vid sida.. 

    Tycker det du skriver är trist att läsa och jag kan tyvärr identifiera mig med delar av det. Tyvärr har jag någonstans accepterat att min partner aldrig kommer ha min drift eller bredden i mina fantasier. Men det är mycket man avstår från att föreslå pga. rädslan för ytterligare avslag. Vissa saker som förslaget ovan har fungerat men just nu är det en svacka även där..

    För mig väger det bra i förhållandet överlag över det negativa. Just nu iaf. Men varje avslag eller förslag man inte vågar framföra sätter ju sina spår.


    Jag har föreslagit att vi kan titta på porr tillsammans. Eller onanera bredvid varandra men han verkade inte vara så sugen på det heller tyvärr...

    Just nu känner jag väl att annat väger upp det hela till viss del, men frågan är hur länge då vilket skrämmer mig.
  • Anonym (Z)

    Vad för porr kollar han på? Kan man se ett mönster i vad han fantiserar om?

    Tänker på mig själv. Kollar på hotwife porr då jag älskar att fantisera om att min flickvän knullas av andra killar 

  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (Z) skrev 2023-02-15 06:34:43 följande:

    Vad för porr kollar han på? Kan man se ett mönster i vad han fantiserar om?

    Tänker på mig själv. Kollar på hotwife porr då jag älskar att fantisera om att min flickvän knullas av andra killar 


    Har svarat på detta tidigare men det är inget speciellt han kollar på. Gissar att han tittar på något av det första som dyker upp på porrsidan, kan inte se nåt tydligt mönster. Har bl.a. sett att han tittat på analsex vilket han först inte velat testa med mig (innan jag visste att han kollade på sån porr) men sen jag såg att han tittade på det så vågade jag "pusha" lite mer och sen dess har vi haft det några gånger och då har han gillat det. 
Svar på tråden Min kille väljer porr före mig