• Sat 4 Feb 2023 00:14
    2956 visningar
    27 svar
    27
    2956

    Min särbo vill hålla mig hemlig

    Hej på er där ute,

    Tänker att jag tar mitt lilla problem hur istället. Jag har känt henne i 10
    år och vi började vad jag ansåg dejta förra året. Vi har haft det bra ihop när vi ses. Men hon vill inte säga att hon älskar mig eller att jag är hennes pojkvän ännu. Trots att vi nu är särbos.

    Jag har varit kär i henne i 10 år och jag vill inget annat än spendera mitt liv med henne. 
    Har dock en känsla som säger att hon träffar andra? 
    min familj vet om henne och några få vänner till mig. Men hon är väldigt reserverad att vi inte ska skylta öppet att vi dejtar eller är tillsammans. för att det kan skapa problem för henne inom familjen.
    Hon säger att hennes syskon och vänninor känner till mig. Men när jag föreslår att vi skà ses. så blir det genast stopp. Och nu känns det som om hon skäms för mig. 

    Jag är inte henne optimala kille då jag vet att hon hellre gillar 190+ killar tränade. Medan jag är 180. Lite smått rund, fast jag har gått ner över 40 kg för att bli attraktiv i hennes ögon.

    Hon är vad man bäst skulle beskriva som Jasmin från Disneys Alladin. Otroligt vacker och söt. Och jag känner mig lyckligt lottad att hon är med mig. 


    Men sista tiden nu. Så får jag känslan av att hon försöker gömma mig. Att inte ses offentligt ute om det inte är kväll. Och att jag inte bara kan kompanichef hälsa på henne hur som helst, för att hennes familj kanske är där.

    Snälla hjälp mig i mitt dilemma. älskar henne verkligen. Men skäms hon för mig?

    /Orolig Pojkvän/Särbo/Ingen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-04 00:17
    Och att jag inte bara kan komma och hälsa på henne*
  • Svar på tråden Min särbo vill hålla mig hemlig
  • Sat 4 Feb 2023 11:23
    #11
    Buskis skrev 2023-02-04 00:14:01 följande:
    Min särbo vill hålla mig hemlig

    Hej på er där ute,

    Tänker att jag tar mitt lilla problem hur istället. Jag har känt henne i 10
    år och vi började vad jag ansåg dejta förra året. Vi har haft det bra ihop när vi ses. Men hon vill inte säga att hon älskar mig eller att jag är hennes pojkvän ännu. Trots att vi nu är särbos.

    Jag har varit kär i henne i 10 år och jag vill inget annat än spendera mitt liv med henne. 
    Har dock en känsla som säger att hon träffar andra? 
    min familj vet om henne och några få vänner till mig. Men hon är väldigt reserverad att vi inte ska skylta öppet att vi dejtar eller är tillsammans. för att det kan skapa problem för henne inom familjen.
    Hon säger att hennes syskon och vänninor känner till mig. Men när jag föreslår att vi skà ses. så blir det genast stopp. Och nu känns det som om hon skäms för mig. 

    Jag är inte henne optimala kille då jag vet att hon hellre gillar 190+ killar tränade. Medan jag är 180. Lite smått rund, fast jag har gått ner över 40 kg för att bli attraktiv i hennes ögon.

    Hon är vad man bäst skulle beskriva som Jasmin från Disneys Alladin. Otroligt vacker och söt. Och jag känner mig lyckligt lottad att hon är med mig. 


    Men sista tiden nu. Så får jag känslan av att hon försöker gömma mig. Att inte ses offentligt ute om det inte är kväll. Och att jag inte bara kan kompanichef hälsa på henne hur som helst, för att hennes familj kanske är där.

    Snälla hjälp mig i mitt dilemma. älskar henne verkligen. Men skäms hon för mig?

    /Orolig Pojkvän/Särbo/Ingen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-04 00:17
    Och att jag inte bara kan komma och hälsa på henne*
    men spelar det egentligen någon roll varför det är som det är, du verkar ju lida av det?

    ok om hon anförtrodde till dig att hon var fast i någon hederskultur men bedyrade att hon älskade dig, då kan jag förstå att du står ut med att vara hemlig.

    men denna person låter ju som en riktig lirare, som flörtar med andra osv. tycker du är värd att ställa krav och prova relationen. du är värd någon som vill satsa på dig tillbaka.
  • Sat 4 Feb 2023 11:29
    #12

    Sluta toffla. Det är patetiskt och du behöver gå vidare för hon kommer aldrig att bli vad du vill ha.

  • Sat 4 Feb 2023 11:52
    #13

    Nej hon är inte i någon hederskultur på något sätt. 
    För 10 år sedan behövde hon ha tid. Men 10 år senare och fortfarande behöva ha tid för det Tar tid för henne att få känslor.

    Men jag köper det inte, jag vet om att när corona kom att hon blev förälskad i sin läkare som gav hennes spruta. Att de gick på dejt. Och att hon sa att hon älskade honom. Men det varade inte så länge. Men vet att de Fortfarande har kontakt med varandra.

    Stör mig inte på det. Mer att om hon inte vill ha mig att Hon så i fall säger det. Istället för att hålla mig hemlig. Jag vill ju berätta för alla om henne. Men det kommer Inte bli så tyvärr på ett tag, är jag rädd.


     

  • Sat 4 Feb 2023 14:03
    #14
    callmepreggoornot skrev 2023-02-04 11:29:23 följande:
    Sluta toffla. Det är patetiskt och du behöver gå vidare för hon kommer aldrig att bli vad du vill ha.
    Håller med. En toffel är inte sexigt.

    TS, hon kommer inte se dig som mer än tidsfördriv om du inte börjar stå upp för dig själv. Det kan bära eller brista, men att toffla som du gör leder ganska rakt nerför backen mot stupet. Hon verkar se dig som en hundvalp för du beter dig som en.
  • Sat 4 Feb 2023 15:09
    #15
    Tow2Mater skrev 2023-02-04 14:03:02 följande:
    Håller med. En toffel är inte sexigt.

    TS, hon kommer inte se dig som mer än tidsfördriv om du inte börjar stå upp för dig själv. Det kan bära eller brista, men att toffla som du gör leder ganska rakt nerför backen mot stupet. Hon verkar se dig som en hundvalp för du beter dig som en.
    Jag menar inte för att få tjejen. Det kommer aldrig att ske. Nog för att detta ändå kommer bli en lång tråd med ursäkter för tjejen och mer absurdheter...
  • Sat 4 Feb 2023 18:12
    #16
    Buskis skrev 2023-02-04 10:00:41 följande:

    Hon vill att vi testar det. Att vi inte bor tillsammans. Då hennes lillasyster emellanåt sover hos henne med. 


    Hon säger att hon inte vill ha något samboförhållanden, utan detta ska vara ett steg i rätt riktning enligt henne. Vi bor i samma stad. Men det tar ca 1 timme för att åka till varandra med kommunala färdmedel.
    Jag är inte den svartsjuka typen av mig. Vet att hon ser bra ut, och att många Skulle vara i mina kläder för att vara med henne. 


    Sist vi var ute dock så såg jag att hon kollade väldigt mycket på en av kypare där vi var. Och att hon gör det där med sin mun och ansikte när hon gillar något. 

    Vet dessutom att hon har haft någon flört med någon som bor i samma radhus som henne. Som hon själv inte har berättat utan en pålitlig källa har sagt. 

    Men trots det så älskar jag henne fortfarande och vill bara spendera mitt liv med henne.
    Men det är just detta med att hon börjar hålla mig mer hemlig än tidigare, som oroar mig. 


    Jag förstår att ni inte bor ihop och det är ju inget underligt. Men du är inte hennes pojkvän? Har ni ett förhållande elöer inte? 

    Jag tycker inte det låter som att hon är att lita på och att du låter som att du anpassar dig alldeles för mycket. 
  • Sat 4 Feb 2023 18:28
    #17

    99% av Afganerna är muslimer. Har hon släkt/familj i Sverige så har hon skäl att inte skylta med ett förhållande med en sekulär svensk!

  • Sat 4 Feb 2023 19:07
    #18

    Du är inte hennes pojkvän, alltså är ni inte särbos. Har du ens kysst henne? 

  • Sun 5 Feb 2023 00:59
    #19
    ?Jag förstår att ni inte bor ihop och det är ju inget underligt. Men du är inte hennes pojkvän? Har ni ett förhållande elöer inte? 

    Jag tycker inte det låter som att hon är att lita på och att du låter som att du anpassar dig alldeles för mycket. ?

    Vi bor inte ihop då hon inte vill ha ett sambo förhållande. Det jag jobbar inom gör att jag inte är hemma så ofta i månaden. Men jag sover hos henne emellanåt. vi ses ute och äter, shoppar åker hem till var och en. Och då och sover jag hos henne.

    Som sagt jag har väntat i många år på den här tjejen då jag älskar henne så otroligt mycket. Och kan inte se en framtid utan henne i den. Jag har offrat mycket på vägen, en del vänner som även säger att jag blir lurad genom åren. Men jag vill tro på att hon menar allvar nu när vi dejtar och ses så mycket som vi gör. Jag har gjort det tydligt att jag inte träffar någon annan eller ligger runt. Utan det är bara hon för mig. Men hon svarar sällan tillbaka på det mer än att hon inte dejtar någon annan.
  • Sun 5 Feb 2023 01:01
    #20

    ? 99% av Afganerna är muslimer. Har hon släkt/familj i Sverige så har hon skäl att inte skylta med ett förhållande med en sekulär svensk!?

    Hon ser sig inte själv som muslim utan svensk. Men hon har föräldrar som är Mer muslim om jag kan uttrycka mig så utan att kränk någon. Dem vill så klart det bästa för sin dotter. Men hennes syskon som känner till mig och hennes vänner dem gillar mig och tycker att det är självklart att vi ska ha en framtid tillsammans. 

  • Sun 5 Feb 2023 01:04
    #21

    ? Du är inte hennes pojkvän, alltså är ni inte särbos. Har du ens kysst henne??

    Hon säger att hon är min tjej när vi pratar med varandra. Jag kallar henne för min flickvän, hon kallar sig för min tjej. Vilket ändå måste resultera i samma sak? Vi testar på särbolivet för Att se hur det skulle vara om vi skulle leva ihop hos bara en av oss.
    Hehe, så klart jag har Kysst henne!!

  • Sun 5 Feb 2023 14:41
    #22
    Buskis skrev 2023-02-05 01:04:41 följande:

    ? Du är inte hennes pojkvän, alltså är ni inte särbos. Har du ens kysst henne??

    Hon säger att hon är min tjej när vi pratar med varandra. Jag kallar henne för min flickvän, hon kallar sig för min tjej. Vilket ändå måste resultera i samma sak? Vi testar på särbolivet för Att se hur det skulle vara om vi skulle leva ihop hos bara en av oss.
    Hehe, så klart jag har Kysst henne!!


    Så ni är exlusiva. Om hon är din tjej, varför är inte du hennes pojkvän?
  • Sun 5 Feb 2023 14:43
    #23
    Buskis skrev 2023-02-05 00:59:10 följande:
    ?Jag förstår att ni inte bor ihop och det är ju inget underligt. Men du är inte hennes pojkvän? Har ni ett förhållande elöer inte? 

    Jag tycker inte det låter som att hon är att lita på och att du låter som att du anpassar dig alldeles för mycket. ?

    Vi bor inte ihop då hon inte vill ha ett sambo förhållande. Det jag jobbar inom gör att jag inte är hemma så ofta i månaden. Men jag sover hos henne emellanåt. vi ses ute och äter, shoppar åker hem till var och en. Och då och sover jag hos henne.

    Som sagt jag har väntat i många år på den här tjejen då jag älskar henne så otroligt mycket. Och kan inte se en framtid utan henne i den. Jag har offrat mycket på vägen, en del vänner som även säger att jag blir lurad genom åren. Men jag vill tro på att hon menar allvar nu när vi dejtar och ses så mycket som vi gör. Jag har gjort det tydligt att jag inte träffar någon annan eller ligger runt. Utan det är bara hon för mig. Men hon svarar sällan tillbaka på det mer än att hon inte dejtar någon annan.
    Jag förstår att du älskar henne. Det blir lätt en skev maktbalans i förhållanden där man har olika starka känslor. Akta dig så du inte blir utnyttjad och mer sårad. Har ni ett förhållande ska hon såklart inte gömma undan dig. 
  • Sun 5 Feb 2023 17:04
    #24

    har ni ens haft sex?

    det hela låter konstigt, tycker du ska satsa på nån som vill va med dig.

  • Sun 5 Feb 2023 17:43
    #25

    ? Så ni är exlusiva. Om hon är din tjej, varför är inte du hennes pojkvän??

    Brukar själv Skriva pojkvän i meddelanden eller säga det. Men sällan hon Svarar på det. 
    Men hon har sagt att hon inte träffar eller dejtar andra. Så jag vill väl påstå att vi är exklusiva.

  • Sun 5 Feb 2023 17:49
    #26

    ? Jag förstår att du älskar henne. Det blir lätt en skev maktbalans i förhållanden där man har olika starka känslor. Akta dig så du inte blir utnyttjad och mer sårad. Har ni ett förhållande ska hon såklart inte gömma undan dig.?

    Finns inget jag inte älskar hos henne. Hon är verkligen den som jag ser min framtid med. Mamma till mina barn.  Men allt har alltid varit på hennes villkor. Under dem här åren. Men jag hopps att hon förstår att jag menar allvar och att jag faktiskt har väntat på henne så länge som jag har gjort för att jag älskar henne.
    Första gången vi sågs, så var det bara som om allt var rätt. Allt kändes rätt. Hon sa även det själv. Hon är den mest genuina människa jag mött.
    Men så klart ligger det i bakhuvudet, att jag kanske blir sårad för att jag vill mer än hon.
    Och jag vill gärna prata om henne för alla jag känner. Men hon begränsar det för att hennes föräldrar inte ska få reda på det ännu. 

  • Sun 5 Feb 2023 17:52
    #27

    ? har ni ens haft sex?

    det hela låter konstigt, tycker du ska satsa på nån som vill va med dig.?

    Vi har varit Intima, svar ja.

    Jag hade gärna gjort det, men tyvärr finns det ingen annan som jag vill eller ser som jag vill spendera mitt liv med. Men jag har sagt till mig själv, att blir detta inte av att hon är lika seriös som mig. Så kommer det ta lång tid innan jag skulle vilja börja dejta igen.

Svar på tråden Min särbo vill hålla mig hemlig