• Anonym (rävgryt)

    Jag lever i en tresam relation (3 män), fråga vad du vill

    Jag är förkyld och har tråkigt så jag tänkte att jag gör en tråd. Altid roar eller intresserar det någon.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-06 21:01
    Tresamhet = tre personer. 3 män = vi är alla män.

  • Svar på tråden Jag lever i en tresam relation (3 män), fråga vad du vill
  • Anonym (rävgryt)
    Anonym (Niklas) skrev 2023-02-06 20:12:10 följande:

    Hur gammal är du och gillar du att ta tre kukar samtidigt ?


    32. Jag är inte vig nog att ta min egen kuk någonstans, så det får bli 2. Ytterligare personer har vi inget intresse av att ta in i relationen.
  • Anonym (rävgryt)
    Anonym (DJ) skrev 2023-02-06 21:00:34 följande:

    Har du hört skivan Power Trio (Danko Jones)?


    Nej, den har jag inte hört. Inte hör talas om ens. Jag lyssnar inte så mycket på musik faktisk.
  • Anonym (rävgryt)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-06 21:00:55 följande:

    Har ni barn?


    Nej. Men jag hade inte varit emot att ha barn. Men jag tror inte samhället skulle uppskatta det.
  • Anonym (rävgryt)
    Häegertz skrev 2023-02-06 21:17:04 följande:

    Spännande! Hur sover ni? Tillsammans i samma säng borde ju bli en rätt stor säng tänker jag.


    Oftast sover vi tillsammans i samma säng, ja. Den är stor. 3x3 meter. Men vi har ett mindre sovrum också med en mindre säng, och sen har vi en bäddsoffa också, för säkerhets skull så att säga. Vi har dagar då vi av olika anledningar inte vill sova i samma säng.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 21:04:48 följande:
    Nej. Men jag hade inte varit emot att ha barn. Men jag tror inte samhället skulle uppskatta det.
    Nej, det kanske blir svårt att bli juridiska föräldrar alla 3.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 21:04:48 följande:
    Nej. Men jag hade inte varit emot att ha barn. Men jag tror inte samhället skulle uppskatta det.
    Så det är inget ni planerat eller har pratat om på något sätt?
  • Anonym (:))
    Anonym (H) skrev 2023-02-06 20:14:36 följande:
    Haha du har ju skrivit 3 män i din rubrik Tomte 
    Alltså... hur kan någon uppfatta TS som otydlig? Det står tre män i rubriken för att de är tre män. Inte svårare än så - vad är det att inte fatta? (Obs! Jag menar alltså inte att låta tyken, jag är bara genuint nyfiken på hur TS kan missförstås)
  • Anonym (:))
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 15:58:44 följande:
    Jag lever i en tresam relation (3 män), fråga vad du vill

    Jag är förkyld och har tråkigt så jag tänkte att jag gör en tråd. Altid roar eller intresserar det någon.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-06 21:01
    Tresamhet = tre personer. 3 män = vi är alla män.


    Låter härligt :) Jag är själv poly, och har levt i diverse olika konstellationer. Tyvärr ingen som har hållit speciellt länge dock, eftersom det i slutänden alltid blivit att en eller flera av de andra blir svartsjuka... Hur lyckas ni hantera det? Själv har jag svårt att förstå svartsjuka (eller, inte bara svårt att förstå - jag begriper det verkligen inte på något sätt!) och blir alltid lika knäckt när förhållanden som jag tycker är fantastiska bara fallerar pga av det...
  • Anonym (rävgryt)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-06 21:32:49 följande:
    Så det är inget ni planerat eller har pratat om på något sätt?
    Det har kommit upp några gånger genom åren. Vi har oftast kommit fram till att det tyvärr inte blir några då samhället och medicontekniken inte fungerar som vi önskar. Det är lite av en sorg faktiskt. 
  • Anonym (rävgryt)
    Anonym (:)) skrev 2023-02-06 22:07:50 följande:
    Låter härligt :) Jag är själv poly, och har levt i diverse olika konstellationer. Tyvärr ingen som har hållit speciellt länge dock, eftersom det i slutänden alltid blivit att en eller flera av de andra blir svartsjuka... Hur lyckas ni hantera det? Själv har jag svårt att förstå svartsjuka (eller, inte bara svårt att förstå - jag begriper det verkligen inte på något sätt!) och blir alltid lika knäckt när förhållanden som jag tycker är fantastiska bara fallerar pga av det...
    Synd att du inte träffat rätt än. Hoppas du gör det en dag. Vi har hängt ihop i snart 10 år och bott tillsammans i 7.

    Hemligheten tror jag är att inte virra till begreppen. Vi har inte, inte, inte en öppen relation. Det är inte samma sak att ha en öppen relation som att ha ett polyförhållande. Jag har stött på många som inte förstår att det är skillnad. Sen tror jag bara att samma gäller som för alla andra relationer, öppenhet, ärlighet, kommunikation, respekt, osv. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 22:58:03 följande:
    Synd att du inte träffat rätt än. Hoppas du gör det en dag. Vi har hängt ihop i snart 10 år och bott tillsammans i 7.

    Hemligheten tror jag är att inte virra till begreppen. Vi har inte, inte, inte en öppen relation. Det är inte samma sak att ha en öppen relation som att ha ett polyförhållande. Jag har stött på många som inte förstår att det är skillnad. Sen tror jag bara att samma gäller som för alla andra relationer, öppenhet, ärlighet, kommunikation, respekt, osv. 
    Var det ni tre från början då för 10 år sedan eller hade kanske varit två först som sedan tog in den tredje?

    Hur kom ni fram till att ni skulle vara tillsammans alla tre? 
  • Anonym (rävgryt)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-06 23:01:39 följande:
    Var det ni tre från början då för 10 år sedan eller hade kanske varit två först som sedan tog in den tredje?

    Hur kom ni fram till att ni skulle vara tillsammans alla tre? 
    Vi växte ihop. Vi träffades på universitetet, hängde, gjorde till slut det mesta tillsammans. Officiellt var de ihop först i ca 1 år, men även då var det enda jag egentligen inte gjorde med dem var ha sex, så till slut sa de att det bara var fånigt att förneka att jag var en del av dem, och sen dess har vi varit ihop officiellt. 
  • Anonym (:))
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 22:58:03 följande:
    Synd att du inte träffat rätt än. Hoppas du gör det en dag. 
    Tack Hjärta
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 22:58:03 följande:
     Vi har hängt ihop i snart 10 år och bott tillsammans i 7.
    Wow! Helt fantastiskt ju!

    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 22:58:03 följande:
    Hemligheten tror jag är att inte virra till begreppen. Vi har inte, inte, inte en öppen relation. Det är inte samma sak att ha en öppen relation som att ha ett polyförhållande. Jag har stött på många som inte förstår att det är skillnad. Sen tror jag bara att samma gäller som för alla andra relationer, öppenhet, ärlighet, kommunikation, respekt, osv. 
    Ja, det är många som inte fattar skillnaden - fast jag tycker mest det gäller folk som inte själva är poly och/eller lever i öppna relationer. Personligen hade jag trivts bäst i en öppen polyrelation, men har hittills inte hittat nån likasinnad. De polyrelationer jag levt i har alla varit strikt begränsade till enbart dem som ingått i relationen, men det har blivit problem med svartsjuka ändå Obestämd Kanske har de jag försökt med inte egentligen varit poly "på riktigt", jag vet inte... Men härligt att höra att det går i alla fall HjärtaGlad Kanske inte ska ge upp riktigt än då!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 23:47:24 följande:
    Vi växte ihop. Vi träffades på universitetet, hängde, gjorde till slut det mesta tillsammans. Officiellt var de ihop först i ca 1 år, men även då var det enda jag egentligen inte gjorde med dem var ha sex, så till slut sa de att det bara var fånigt att förneka att jag var en del av dem, och sen dess har vi varit ihop officiellt. 
    Men visste de då att du var kär i dem eller vad fick dem att tro att du var en del av dem på det sättet att ni har kärleksrelation? 
  • Anonym (I Fucking Hate People!)


    Är jag den enda som tänker på denna. . .?
  • Anonym (....)
    Anonym (rävgryt) skrev 2023-02-06 21:27:11 följande:
    Oftast sover vi tillsammans i samma säng, ja. Den är stor. 3x3 meter. Men vi har ett mindre sovrum också med en mindre säng, och sen har vi en bäddsoffa också, för säkerhets skull så att säga. Vi har dagar då vi av olika anledningar inte vill sova i samma säng.
    3x3 meter på en säng? Får ens plats i en sådan  liten säng? Förvånad
Svar på tråden Jag lever i en tresam relation (3 män), fråga vad du vill