• Anonym (Inga barn tack)

    Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig

    Har dejtat en kille på distans en månad. han är underbar för mig men han har varit väldigt snabb med att han vill gifta sig och skaffa barn och bli sambo. jag vill inte ha barn och han verkar vela ligga vilket jag inte är redo för.

    Ska man akta sig och springa långt ifrån killar som dessa eller är de bara kära?

  • Svar på tråden Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig
  • Anonym (sluta vara dum)
    Anonym (Varningsflagg*flera) skrev 2023-02-12 22:12:59 följande:

    En månad är alldeles för snabbt, han verkar inte normal....  Tycker att det är för många varningsklockor.... varför så bråttom och du vill inte ha barn men han vill...
    Han har också bråttom med sex, ni känner knappt varandra. Tänk om han är en sån person som inte kan hantera att det tar slut sen heller...Bäst att inte bli tillsammans med honom...
    Mitt svar på frågan, ja,  jag tycker du ska akta dig för honom. Han kommer säkert inte uppskatta att ta det lugnt... men jag tycker du ska framhålla det.... Han verkar desperat, har han varit singel länge och planerat för barn, giftermål etc... och nu har hann fått kontakt med dig och genast så planerar han... Utan att bry sig så mkt om vad du säger....?
    För min egen del om ngn har bråttom och dessutom inte lyssnar in mig vad jag vill då undrar jag, varför så bråttom för? Och varför vill personen inte lyssna in mig....Skumt beteende... om man vill vara seriös så vill man väl lära känna personen och om det ska hålla för livet då har man väl inte så bråttom.....


    hade en kvinna sagt att hon vill ha barn genom en månad och mannen inte vill skulle alla igen kalla mannen för onormal. Fy på er sexista människor.
  • Anonym (sluta vara dum)
    Anonym (Inga barn tack) skrev 2023-02-12 21:56:05 följande:
    Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig

    Har dejtat en kille på distans en månad. han är underbar för mig men han har varit väldigt snabb med att han vill gifta sig och skaffa barn och bli sambo. jag vill inte ha barn och han verkar vela ligga vilket jag inte är redo för.

    Ska man akta sig och springa långt ifrån killar som dessa eller är de bara kära?


    Han förtjänar att hitta en kompatibel kvinna. Säg till honom att han förtjänar bättre och move on liksom om det är så att du inte vill ha barn.
  • Anonym (Varningsklocka)
    Anonym (sluta vara dum) skrev 2023-02-13 10:43:54 följande:
    Han förtjänar att hitta en kompatibel kvinna. Säg till honom att han förtjänar bättre och move on liksom om det är så att du inte vill ha barn.
    Hur ska du ha det...?
    Anonym (sluta vara dum) skrev 2023-02-13 10:41:58 följande:
    Ni folk måsta calm your tits liksom och sluta ge såna dumma råd. Fy

  • Anonym (V)

    #10 

    Okej.. och sen?

    Om TS skriver att hon inte vill ha barn men han vill, varför ska dem vara med varandra då? Det hade varit en annan sak om hon skrev att hon inte vill ha barn just nu. 

  • Anonym (V)

    "Han förtjänar att hitta en kompatibel kvinna. Säg till honom att han förtjänar bättre och move on liksom om det är så att du inte vill ha barn."

    Var inte mitt råd om att dem bör avbryta för att TS inte vill ha barn med han vill DUMT?

    Hur ska du ha det?

  • Anonym (spring)

    Som andra skriver så är det en varningsflagga att han vill gå så snabbt fram. Det är också ett varningstecken att han blir sur för att du inte vill ha sex på en gång. Nej, slösa ingen tid på det förhållandet.

  • Anonym (spring)
    Anonym (sluta vara dum) skrev 2023-02-13 10:42:52 följande:
    hade en kvinna sagt att hon vill ha barn genom en månad och mannen inte vill skulle alla igen kalla mannen för onormal. Fy på er sexista människor.
    Det tror jag knappast. Om hon hade velat ha barn direkt och han inte hade hon troligen fått höra att hon var patetisk och desperat och bara ville ha en spermadonator.
  • Anonym (Flagga)

    Alla varningsklockor ringer här. Avsluta relationen och gå vidare.

  • Anonym (Hej)

    Skulle aldrig fortsätta med någon som blir bitter om jag inte vill ligga fort nog för det första. Fruktansvärt oattraktivt i min värld. 
    Att man kan uttrycka vad man drömmer om i framtiden väldigt snabbt inpå om man nu är kär, ja det kan man väl. Men det är inte samma sak som att säga att man vill att det ska ske på direkten. 
    Avsluta fort som f a n säger jag. 

  • Anonym (Ö)
    Anonym (Inga barn tack) skrev 2023-02-13 00:33:35 följande:

    Han blir dessutom bitter när jag säger att jag inte vill skaffa barn just nu och säger att jag vill prioritera att bara vara med honom.
    Är förresten i 20 årsåldern så vi är rätt unga.

    Blev också bitter när jag sa att jag inte vill ha sex på en gång, utan att jag behöver känna mig bekväm först. 
    Han tolererar det men blir uppenbart sur på mig.


    Skit i honom. 
  • Anonym (Varningsflagg*flera)

    Så han blir bitter pga att du vill vänta med sex och inte vill skaffa barn direkt och ni är i 20 årsåldern.  Jag tänker att han är en person som vill få som han vill och får han inte det så blir han otrevlig.... för att på så vis få som han vill.... genom att den andre ska ge med sig bara för husfridens skull. Obehaglig typ och definitivt omogen.  Att planera för att gifta sig och skaffa barn så snabbt det är galet...  

Svar på tråden Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig