• Underskoterskan93

Hur mycket kan jag begära i lön? (sommarjobb)

Hellu!

Jag pluggar till undersköterska på vård och omsorgsprogrammet på Komvux, är i sista terminen så är färdigutbildad i juni detta året.
    Jag har sökt sommarjobb och har redan kanske fått 4-5 erbjudanden, varit på 3 intervjuer och ska på en till nästa vecka.

Jag sommarjobbade i somras inom hemtjänsten och då fick jag 136 kr timman, inte helt nöjd med det, men tog i akt att jag inte var utbildad vid det tillfället, så detta året ska jag ha högre.

Vad kan jag begära? Sommarjobben jag fått hittills i år är inom socialpsykiatrin, länssjukhus, sjukhus, vaktmästare på sjukhus, ÄO.
    Tänkte mig mellan 150-170 kr/h. Men jag vill ju inte verka girig liksom.

• Svar på tråden Hur mycket kan jag begära i lön? (sommarjobb)
  • Jemp

Bara att gratulera om du får högre ingångslön än sjuksköterska. 

• Underskoterskan93
    Jemp skrev 2023-02-15 16:36:02 följande:

Bara att gratulera om du får högre ingångslön än sjuksköterska. 

Medianlön för en uska är 27 400. och ssk 37 400. Hur menar du?
  • Ruter

Utan att veta vilket region du söker i skulle jag säga att du ska vars glad om du går mellan 23-25 tusen. I min region är ingångslönen för sjuksköterskor 29 tusen så här kommer du hamna närmare 23 än 25. 

• Dukallarmigdrömmare

Nja, det tror jag inte kommer funka. Håller med svaren ovan. 

• Dukallarmigdrömmare

Jag ligger på 27000 i grundlön sen tillkommer ob. Har jobbat ett antal år och har mycket erfarenhet.

Man blir inte rik som uska men det vet du säkert redan.

• BellaDonnna

Nyutbildad uska på privat hemtjänst där jag jobbar ca 26 500. Längre erfarenhet uska 28, har en vän som nu jobbar på avd som uska (på sjukhus) hon fick 29 men hon har lång vårderfarenhet dock inte inom att ha jobbat på sjukhus. Vi bor i södra Stockholm.

Svar på tråden Hur mycket kan jag begära i lön? (sommarjobb)