• Anonym (Undrar)

Finns det lyckliga/positiva människor längre alls?

Ja som rubriken lyder, finns ni ? 

Är ju sorligt om alla bara är så negativa, arga, bittra, deprimerade , utbrända osv. och inte kan/vill vara tacksam över något i livet?

Visst det har varit en massor på senaste som covid, krig osv. Men jag tycker negativiteten hos folk började långt innan.

• Svar på tråden Finns det lyckliga/positiva människor längre alls?
  • Freddie K
    Anonym (Jafu) skrev 2023-03-13 15:33:59 följande:
    Men om man haft som mål att ha ett boende i en trivsam miljö, en familj, och ett jobb som ger en nog med pengar att ha en bra vardag och som ändå passar det man vill göra - och har nått det. Då kan man ju strävat och ha nått sina mål. Att då känna att man inte får vara nöjd eller att det inte är okej att vara nöjd utan att man måste ha nåt ÄNNU bättre, det tror jag kan ge mer olycka.
    Jo, jag håller med, men ibland vill mycket ha mer. Klart man ska vara nöjd om man har allt det. Jag till exempel är ganska nöjd med livet ändå. Jag har ett jobb som jag älskar och jag har tak över huvudet och en ordnad ekonomi. Det jag inte har dock är en partner och det strävar jag efter.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Jafu)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-13 15:30:29 följande:
    Ja asså jag har inte alltid varit såhär nöjd med livet . När jag var yngre var jag väldigt avsundsjuk på att "alla andra kan åka utomlands hela tiden, köpa nyaste bilen" ja du vet..  Men det gick över när jag var runt 26 år, tack och lov. 

Och nej, jag är långt ifrån "överlycklig" varje dag så nej, inte det jag menar nu.

Vi har ju många unga på jobbet (typ födda 2000) och dom är så oroliga och ångestfyllda över livet, när jag var i den åldern levde vi på ett annat sätt. Men ja allt såg ju annorlunda ut så, så är de ju.
    Men synd är de ju ..
    Jag tror det är för att man förväntas vilja ha perfektion i allt och visa upp det på ett annat vis idag. Och när man är ung med de osäkerheter som oftare kommer med det så påverkas man.
  • Anonym (Jafu)
    Freddie K skrev 2023-03-13 15:36:12 följande:
    Jo, jag håller med, men ibland vill mycket ha mer. Klart man ska vara nöjd om man har allt det. Jag till exempel är ganska nöjd med livet ändå. Jag har ett jobb som jag älskar och jag har tak över huvudet och en ordnad ekonomi. Det jag inte har dock är en partner och det strävar jag efter.
    Jo, men jag tror därför det är bra att lyfta att man kan få vara nöjd med med saker i livet även om man inte kör runt i en ny elbil, springer maraton eller kör crossfit, äger en villa eller våning i Stockholm, kan åka på lyxiga semestar, ser perfekt ut och har en perfekt partner och barn. Man kan vara lycklig  ändå.

Sen kan man ju sträva efter saker såklart, men att vänta att låta sig vara lycklig till man har alla boxar checkade samtidigt tror jag är något som gör att man inte låter sig själv må så bra man kan.
  • Freddie K
    Anonym (Jafu) skrev 2023-03-13 15:40:28 följande:
    Jo, men jag tror därför det är bra att lyfta att man kan få vara nöjd med med saker i livet även om man inte kör runt i en ny elbil, springer maraton eller kör crossfit, äger en villa eller våning i Stockholm, kan åka på lyxiga semestar, ser perfekt ut och har en perfekt partner och barn. Man kan vara lycklig  ändå.

Sen kan man ju sträva efter saker såklart, men att vänta att låta sig vara lycklig till man har alla boxar checkade samtidigt tror jag är något som gör att man inte låter sig själv må så bra man kan.
    Jag håller med. Kul att se att det finns intelligent liv på FL. Jag var orolig där ett tag!
  • Anonym (Nej)
    Freddie K skrev 2023-03-13 15:20:38 följande:
    Är det bättre att vara pårökt och leva i en illusion än i verkliga livet? Livet är inte alltid perfekt, eller rosa moln och regnbågar, men det är det som gör det värt att leva. Vill du vara pårökt så får det stå för dig. Jag tar i alla fall avstånd från sånt!

Det påståendet är en osanning med modifikation egentligen. Faktum är att du kommer närmare verkligheten snarare än att leva i en illusion. I början fick man mycket grov ångest, men med tiden så lärde man sig acceptera, gilla, njuta och ta in det negativa till att bli positiva.

En grej jag var med om var att jag var ute i skogen med en som inte brukade. Personen satte sig på en sten full med mossa. Medans jag själv inte tillät mig att göra det, för alla insekter och levde i sin egna lilla "skog" i mossan där på stenen. Faktum är att jag fick svårt för att trampa ute i naturen alls nästan och aktade de ståtliga fina växterna som växte där i min framfart. Medans den andra bara trampade på och klev ner sådant som kämpat sig och växt till sig för att sedan trampas ner av en oansvarig individ som trodde att den ägde jorden.

Räddade även en gigantisk myrstack (ångrar att jag inte tog kontakt med någon, för måste ha varit bland den största i hela Sverige) Presonen som satt i en stor maskin och gillade öl brydde sig ju inte om den där myrstacken överhuvudtaget! Markägaren hade ju inget emot att han körde där.

Jag försökte prata med honom men han vägrade lyssna på mig. Det slutade med att jag ställde mig i vägen för myrstacken och han gav sig då han annars var tvungen att köra över mig. Och jag hjälpte till att hitta en annan bättre väg för han att köra på därefter.

Så ditt påstånde om att gå i ett rosa regnbågs moln i rent illusion.. nja.. jag skulle snarare säga att det var tvärtom. Jag visade snarare istället för den "duktiga paragrafryttaren" att livet är värt något och lever och frodas även där den inte brydde sig någonting om! 

Har hur många likande exempel som helst att kunna ta upp.

Problemet är de facto att man snarare får en närmare kontakt med verkligheten att det upplevs som obehagligt för många då de bara har kört på och inser med cannabis vilket as de har varit emot moder Jord och alla dess fantastiska varelser! 

• Freddie K
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 15:46:21 följande:

Det påståendet är en osanning med modifikation egentligen. Faktum är att du kommer närmare verkligheten snarare än att leva i en illusion. I början fick man mycket grov ångest, men med tiden så lärde man sig acceptera, gilla, njuta och ta in det negativa till att bli positiva.

En grej jag var med om var att jag var ute i skogen med en som inte brukade. Personen satte sig på en sten full med mossa. Medans jag själv inte tillät mig att göra det, för alla insekter och levde i sin egna lilla "skog" i mossan där på stenen. Faktum är att jag fick svårt för att trampa ute i naturen alls nästan och aktade de ståtliga fina växterna som växte där i min framfart. Medans den andra bara trampade på och klev ner sådant som kämpat sig och växt till sig för att sedan trampas ner av en oansvarig individ som trodde att den ägde jorden.

Räddade även en gigantisk myrstack (ångrar att jag inte tog kontakt med någon, för måste ha varit bland den största i hela Sverige) Presonen som satt i en stor maskin och gillade öl brydde sig ju inte om den där myrstacken överhuvudtaget! Markägaren hade ju inget emot att han körde där.

Jag försökte prata med honom men han vägrade lyssna på mig. Det slutade med att jag ställde mig i vägen för myrstacken och han gav sig då han annars var tvungen att köra över mig. Och jag hjälpte till att hitta en annan bättre väg för han att köra på därefter.

Så ditt påstånde om att gå i ett rosa regnbågs moln i rent illusion.. nja.. jag skulle snarare säga att det var tvärtom. Jag visade snarare istället för den "duktiga paragrafryttaren" att livet är värt något och lever och frodas även där den inte brydde sig någonting om! 

Har hur många likande exempel som helst att kunna ta upp.

Problemet är de facto att man snarare får en närmare kontakt med verkligheten att det upplevs som obehagligt för många då de bara har kört på och inser med cannabis vilket as de har varit emot moder Jord och alla dess fantastiska varelser! 

Återigen. Det får stå för dig. Vill du röka på så varsågod. Jag hindrar dig inte, men jag vill se livet för vad det är.
  • Anonym (Nej)
    Freddie K skrev 2023-03-13 15:50:59 följande:
    Återigen. Det får stå för dig. Vill du röka på så varsågod. Jag hindrar dig inte, men jag vill se livet för vad det är.

Fast det gör du inte. Du ser livet för vad samhället har lärt dig att känna till. Livet utanför det som faktiskt tillhör hela jordens omloppskrets respekterar du inte. Utan du ser människa. Lagar och regler. Sedan förblindar du dig med andra beroenden som gör att du snarare rusar fram (kaffe, alkohol) utan att ta hänsyn till någonting annat. 

Att du försöker trycka ner mig som någon som ibillar mig saker och någon dålig personen är ju helt sjuk. Men mycket är ju sjukt, framför allt här i Sverige. Högnäsorna har förstört landet. Medans de som byggde upp landet var bönderna som respekterade i första hand naturen. 

Men idag tror du dig vara i kontakt med verkligheten.. (men om du bor i en ex storstad) så är du aldrig i kontakt med verkligheten. Allt är konstkapat utav människan. Asfalt, planterade träd, buskar, byggnaderm, stillastående skuggor.

Du fattar inte ens vad jag menar med det sista ens. Tycker bara att jag är än mer sjukare i huvudet. Eller hur ? Du vet att vinden finns där och blir endast påtagligt överraskad när den ger mer extrema vindar. Under det märker du ingenting elelr reflekterar över den. 

Fast där har du verkligheten.. Växten du trampade sönder ute i skogen som har kämpat i ett halvår för att stå så ståtligt.. det bryr du dig inte om. 

Det är du som lever i en illusion. Begränsad till buller, falsk mark under dina fötter, processerad mat, avgaser, falsk värme och kyla. En tro på att vattnet är konstant tillgängligt för dig när det enbart handlar om att det är det sålänge pumpen fungerar. Det rena vattnet vet du inte ens hur du egentligen fick. Jo, (om du bor på landet) via filter. Du vet ingenting om dess funktion förutom slutresultat.

Du respekterar inte din omgivning men gillar att sätta dig högre än det i vilket fall som helst utan att ha en djupare förståelse om saker om liv omkring dig. Biter en hund någon så ska den avlivas, visst? Utan att förstå orsaken till den och hjälpa den att inte utsättas för sådan stress. Äckliga djur visst?

Du trivs i ditt väl manipulerande inlevda mönster och det du anser dig känna till. Men gissa vad... VERKLIGHETEN existerar utanför din egenuppfattning, din narcissism, din självupptagelse. Bara för att du får det styrkt utav 999 andra människor som lever i liknande illusion så betyder det inte att du lever efter det rätt!

Det betyder bara att du endast är manipulerad och för klen till att faktiskt finna den riktiga sanningen. Men du bryr dig ju inte då du har vad du behöver, och andra på din sida i tillräckligt omfång för att kunna få dig bekräftad. Den fege mannens väg helt enkelt. 

Visst jag förepråkar hellre den RIKTIGA verkligheten hellre än att tro att jag är en gud som vandrar på denna jord. Det är nämligen om något en ILLUSION! 

• Freddie K
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 16:06:47 följande:

Fast det gör du inte. Du ser livet för vad samhället har lärt dig att känna till. Livet utanför det som faktiskt tillhör hela jordens omloppskrets respekterar du inte. Utan du ser människa. Lagar och regler. Sedan förblindar du dig med andra beroenden som gör att du snarare rusar fram (kaffe, alkohol) utan att ta hänsyn till någonting annat. 

Att du försöker trycka ner mig som någon som ibillar mig saker och någon dålig personen är ju helt sjuk. Men mycket är ju sjukt, framför allt här i Sverige. Högnäsorna har förstört landet. Medans de som byggde upp landet var bönderna som respekterade i första hand naturen. 

Men idag tror du dig vara i kontakt med verkligheten.. (men om du bor i en ex storstad) så är du aldrig i kontakt med verkligheten. Allt är konstkapat utav människan. Asfalt, planterade träd, buskar, byggnaderm, stillastående skuggor.

Du fattar inte ens vad jag menar med det sista ens. Tycker bara att jag är än mer sjukare i huvudet. Eller hur ? Du vet att vinden finns där och blir endast påtagligt överraskad när den ger mer extrema vindar. Under det märker du ingenting elelr reflekterar över den. 

Fast där har du verkligheten.. Växten du trampade sönder ute i skogen som har kämpat i ett halvår för att stå så ståtligt.. det bryr du dig inte om. 

Det är du som lever i en illusion. Begränsad till buller, falsk mark under dina fötter, processerad mat, avgaser, falsk värme och kyla. En tro på att vattnet är konstant tillgängligt för dig när det enbart handlar om att det är det sålänge pumpen fungerar. Det rena vattnet vet du inte ens hur du egentligen fick. Jo, (om du bor på landet) via filter. Du vet ingenting om dess funktion förutom slutresultat.

Du respekterar inte din omgivning men gillar att sätta dig högre än det i vilket fall som helst utan att ha en djupare förståelse om saker om liv omkring dig. Biter en hund någon så ska den avlivas, visst? Utan att förstå orsaken till den och hjälpa den att inte utsättas för sådan stress. Äckliga djur visst?

Du trivs i ditt väl manipulerande inlevda mönster och det du anser dig känna till. Men gissa vad... VERKLIGHETEN existerar utanför din egenuppfattning, din narcissism, din självupptagelse. Bara för att du får det styrkt utav 999 andra människor som lever i liknande illusion så betyder det inte att du lever efter det rätt!

Det betyder bara att du endast är manipulerad och för klen till att faktiskt finna den riktiga sanningen. Men du bryr dig ju inte då du har vad du behöver, och andra på din sida i tillräckligt omfång för att kunna få dig bekräftad. Den fege mannens väg helt enkelt. 

Visst jag förepråkar hellre den RIKTIGA verkligheten hellre än att tro att jag är en gud som vandrar på denna jord. Det är nämligen om något en ILLUSION! 

Jag försöker inte trycka ner dig, utan bara att säga det från min sida. Jag vet att allt är skapat av människan, men enligt mig är det den verklighet vi lever i, för det är den enda vi känner till. I alla fall jag.
  • Anonym (Jafu)
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 16:06:47 följande:

Du bränner ju växter för att nå ditt mål. Trampa, bränna, potatoh potaytoh.

För kännedom kan man också ha kunskap och kontakt med natur även om man inte röker på. Din kunskap är inte mer värd eller finare än den som studerat sig till det, respekterar miljön och naturen. (som för övrigt inte är den ljusskimrande goda plats du verkar ge den cred för, eller är du också sur på rådjuret som trampar ned växten eller vildsvinet som böjar upp en halv skog?)
  • Anonym (nollvärdesmänniskor)

Fråga vem som helst i medelklassen och över så har du din målgrupp.

Finns ingen anledning att  vara positiv som arbetare i dagens Sverige med löner som knappt går att leva på och slavlika arbetsvillkor.

Jag är Foodorabud och är så lycklig så!!!! Jag fullkomligt älskar att cykla runt i snöstorm och eller ha 2 minuter hos varje brukare i hemtjänsten och aldrig kunna äta eller gå på toa på arbetstid!!!  LIVSKVALITET DELUXE!

• Anonym (Nej)
    Är det bättre att vara pårökt och leva i en illusion än i verkliga livet? Livet är inte alltid perfekt, eller rosa moln och regnbågar, men det är det som gör det värt att leva. Vill du vara pårökt så får det stå för dig. Jag tar i alla fall avstånd från sånt!

• Freddie K
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 16:26:19 följande:

Vem är det som trycker ner vem nu då? Är jag för klen för att jag inte vill vara pårökt och dansa runt som någon j*vla stropp! Jag skiter i dina vanföreställningar. Låt mig leva mitt liv istället.
    Freddie K skrev 2023-03-13 13:22:50 följande:

Frågan är också vad som gör en lycklig, om jag nu ska bli lite filosofisk, för man kan känna lycka utan att ha så mycket grejer, eller pengar, eller så, sen kan man känna sig lycklig över att ha någon speciell i sitt liv och det är inte fel det heller, men man ska nog fråga sig själv vad som gör en lycklig och hur man ska bli det om man inte är det.

PENGAR gör mig lycklig! Inget annat kan jämföra sig med möjligheterna som rikligt med pengar ger. Fullkomlig extas innebär det för mig!
  • Freddie K
    Anonym (nollvärdesmänniskor) skrev 2023-03-13 16:38:09 följande:
    PENGAR gör mig lycklig! Inget annat kan jämföra sig med möjligheterna som rikligt med pengar ger. Fullkomlig extas innebär det för mig!
    Då är det så för dig och ingen annan kan komma och säga att det är fel. Alla drivs vi av olika saker.
  • Anonym (Nej)
    Detta är om något att försöka trycka ner en då du påtalar om falska värderingar.
    Freddie K skrev 2023-03-13 16:32:01 följande:
    Vem är det som trycker ner vem nu då? Är jag för klen för att jag inte vill vara pårökt och dansa runt som någon j*vla stropp! Jag skiter i dina vanföreställningar. Låt mig leva mitt liv istället.

Att säga sanningen är inte att fösöka trycka ner någon likt du gjorde med "metaforiska fraser". 

Jag säger klart och tydligt hur det ligger till helt enkelt. Du är en manipulerad samhällsprodukt som tror dig veta bättre och förknippar frikännare samt tänker som något dåligt p ga en fullt naturlig växt. Utmanar dig.. som är så emot naturens egenskaper.. att leva utan någonting utan som har med naturen att göra.

Börja käka endast syntetiskt, fejkat samt luft... för vatten kan du ju inte använda dig utav då. Ej heller vitaminer eller mineraler.. för du ska ju leva  VERKLIGENHTEN. Och din verklighet förknippar du ju inte det minsta med naturen med att göra. 

Kanske går lite hårt fram här nu. Men du skriver ju att du lever i verkligheten. Och att din verklighet inte är sann utan falsk. Så vänligen förhåll dig till det då helt enkelt då du försvarar din rationalitet så pass mycket att du så enkelt kan förkasta min.

Det är vanligt beteende bland sådana här hycklare. Tycker vi skulle föra ett register på vilka som brukar / förespråkar cannabis vs vilka. Och därefter låta var o en få leva i sin värld ut efter sin VERKLIGHET! 

Min verkligheter att om det så är så illa tvunget att skaffa kött så ber jag en bön och visar respekt samt tacksamhet över mitt offer. Men VERKLIGHETENS jägare skiter ju i det utan ska ha det som en prydnad vissa delar enbart för att kunna skryta om sitt offer utan att visa den vördnad eller respekt vid något tillfälle! 

Men i mitt scenario så skulle du inte överleva överhuvudtaget ens. Du kan ju leva på syntet, avgaser, och lagboken. 

Naturen kommer du ju inte åt. Du har själv berättat att det är så din verklighet fungerar. Genom Falskhet! Bristande respekt till förståelse för vad du inte känner dig trygg nog med att hantera eller behava dig med.

• Lönnsirap
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-13 14:11:43 följande:
    Håller med i mycket du skriver här!

Men om vi säger såhär, jag har även ett tiotal vänner som jag kännt sen jag var runt 18-20 år (är 34 år nu) och dessa känner alltså inte varandra, utan alla har helt olika livstil, jobb, familj bakrund osv. Förut var stämmningen mer positiv, nu känns de som nästan alla lider av någon ångest, olycka, utbrändhet osv. 
    Förr lät aldrig medelande såhär "förlåt att jag inte hört av mig på länge, men har legat och gråtit ensam hemma i en vecka och inte orkat träffa/ha kontakt med någon" .

Aboslut är inte min mening att "se ner" på någon eller hur jag ska förklara, men visst blir man ju lite rädd själv , vad händer liksom?

Och sen stämmningen bland kollegorna som jag skrev om tidigare.
    Jag tänker att det just nu pågår en process där folk tycker att det är viktigt om ärlighet vänner emellan och att man numera faktiskt "får lov" att också lyfta saker som förr var mer tabubelagt.

När ni var 18-20 så var det väl troligen ett annat typ av lidande, än nu när ni är över 30 så finns det lite potential för större grejer. 

Varför är man så olycklig, och har det tufft... Ja, det finns rätt mycket olika saker att fastna i och spekulera om.

Ungdomens lättsamhet bygger ju just på de villkor som rådde där och då. Ni kanske kunde ta de problem ni hade där och då lite lättsammare, eftersom ni nästan var barn. Nu, nästan 15 år senare så lever ni ju med konsekvenserna av ungdomens val. 

Jag tänker att alla människor förr eller senare kommer drabbas av olycka och ångest, men att det nya heta verkar vara att låta dessa händelser helt prägla tillvaron. Och det verkar faktiskt inte fungera så väl för de som helt går in i sitt lidande och inte gör viktiga saker ändå. Vi har liksom en berättelse om att man p.g.a. kris och trauman ska bryta ihop och att sådant förstör för en människa. 

Fram med lidandet och låt världen stötta. Fast världen är ingen rättvis plats som kommer bära de som inte försöker hitta mening och vandra vidare. Och öppenheten om lidandet är absolut rimligt, problemet är bara att vi inte har någon form av väg ut ur skiten. 

Sorg och elände har ju funnits i alla tider. Och det går lite upp och ned gällande hur det ska hanteras. Ju äldre man blir desto mer elände har man haft chansen/möjligheten att hantera. 

Rent konkret tar det tid att ta sig igenom livets utmaningar. Ju mer lidande man klarar av att bära, ju mer lidande berättar folk om.

Med detta sagt vill jag också flagga lite för att det ibland kan vara så att man har väldigt mycket mindre uthållighet för lidande om man inte riktigt råkat ut för livets villkor. Är det tufft och akut, eller är det massa ältande? Är det en tuff dag? Eller icke konstruktivt gnäll. Är det "mamma dog", eller "jag missade bussen". Är det världen kastade skit på mig, eller jag förväntade mig mer än vad som överhuvudtaget var rimligt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (nollvärdesmänniskor) skrev 2023-03-13 16:38:09 följande:

Gillar ditt nick i samband med din text. Du är ÄRLIG åtminstone. 

Hoppas du söker dig till att finna sånt som är viktigt på riktigt. Men det skapar problem då hela samhällskulturen lutar mot just något så äckligt som Pengar! Ytterligare en falsk manipulation i mångas verklighet! Man har även låst upp det så mycket att det måste vara en självklar verklighet för överlevnad i dagens Sverige samt i många länder. 

Människan är en skamlig art! 

Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 16:55:53 följande:

Gillar ditt nick i samband med din text. Du är ÄRLIG åtminstone. 

Hoppas du söker dig till att finna sånt som är viktigt på riktigt. Men det skapar problem då hela samhällskulturen lutar mot just något så äckligt som Pengar! Ytterligare en falsk manipulation i mångas verklighet! Man har även låst upp det så mycket att det måste vara en självklar verklighet för överlevnad i dagens Sverige samt i många länder. 

Människan är en skamlig art! 

Tack! Har varit nollvärdesmänniska och vet skillnaden. Pengar förändrande precis allt och öppnade världen till det ultimata paradiset. Jag njuter så jag tjuter varje dag. Unnar mig precis allt och saknar inget. Är inte ens rädd för att bli sjuk eftersom man kan köpa sig bästa vård och förlänga hälsan med pengar.

Kärlek har jag upplevt flera gånger men det kan inte mäta sig med kärleken till pengar och livet jag kan leva nu. Kärlek finns för mig i tingen och möjligheterna till komfort och trygghet,
  • Anonym (Ireya)

Japp, här är jag! Jag trivs med livet, jag är lycklig, jag ser ljust på framtiden. Samhällssvackor kommer och går, det är sämre ett tag, sen blir det bättre. 

Jag har inte alltid varit lycklig. Mitt liv började tufft, min mamma flydde från min pappa när jag var ett par månade gammal. Sen bodde vi hos hennes föräldrar, min mormor och morfar, tills hon gick bort när jag var 4. Jag fick bo kvar hos dem. Jag var rätt utanför i skolan pga olika saker men jag såg mig inte som direkt mobbad. Sen gick mina morföräldrar bort i rask takt när jag var 16. jag flyttade långt för att gå på gymnasiet med elevhem, på samma ort som min pappa kom ifrån i något vagt hopp att få kontakt med den sidan av släkten och få någon slags tillhörighetskänsla till staden och så. De var inte intresserade. Jag fick inte några direkta vänner i gymnasiet heller. Och visst är staden och naturen runt om vackert  men jag kände mig aldrig hemma. Men sen dess, när jag flyttade tillbaka till min egna hemstad och började universitet så var det som islossning. Nu är allt inte perfekt, för det kan bara drömmar vara, men det är så bra det någonsin kan bli.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Jafu) skrev 2023-03-13 16:12:48 följande:
    Du bränner ju växter för att nå ditt mål. Trampa, bränna, potatoh potaytoh.

För kännedom kan man också ha kunskap och kontakt med natur även om man inte röker på. Din kunskap är inte mer värd eller finare än den som studerat sig till det, respekterar miljön och naturen. (som för övrigt inte är den ljusskimrande goda plats du verkar ge den cred för, eller är du också sur på rådjuret som trampar ned växten eller vildsvinet som böjar upp en halv skog?)

Intressant synvinkel måste jag ändå erkänna ;) Men när du bevisar att ett rådjur har trampat ner en vacker växt så förblir diskussionen inte längre. Faktum är att jag både har träffat på vildsvin, rådjur och älgar rävar, harar. Ingen av dom tar ett feltramp sålänge de inte är under stress. Bevisa mig fel så kan vi diskutera vidare ? :) Utöver det andra du benämner...

Man måste helt enkelt placera växter där kan utnyttja sin fulla potential. Att kliva sönder dem är inte något sådant. Att röka lite löv För att frigöra dras potential är inte fel. Ungefär som att det vore fel att låta handikappade få ha rullstol för att kunna spela basket... Men kanske du 'är emot det med ? (för jag är inte det då det går att skapa via naturens lagar om man så vill). Älgar äter äpplen för att bli fulla. Hästar äter med om de får tillgång till äpplen. Vildsvinen kliar sönder barken för att det är det enda om fungerar mot deras hårda hud. Förstår du inte Naturens gång så..

Dessutom så sker bränder även utan människans delaktighet, utan helt utefter naturen. Så att tända en eld kan du inte säga någonting om....

Peace love and Understanding! <3

Svar på tråden Finns det lyckliga/positiva människor längre alls?