Freddie K skrev 2023-03-13 15:20:38 följande:
Är det bättre att vara pårökt och leva i en illusion än i verkliga livet? Livet är inte alltid perfekt, eller rosa moln och regnbågar, men det är det som gör det värt att leva. Vill du vara pårökt så får det stå för dig. Jag tar i alla fall avstånd från sånt!
Fast det gör du inte. Du ser livet för vad samhället har lärt dig att känna till. Livet utanför det som faktiskt tillhör hela jordens omloppskrets respekterar du inte. Utan du ser människa. Lagar och regler. Sedan förblindar du dig med andra beroenden som gör att du snarare rusar fram (kaffe, alkohol) utan att ta hänsyn till någonting annat.
Att du försöker trycka ner mig som någon som ibillar mig saker och någon dålig personen är ju helt sjuk. Men mycket är ju sjukt, framför allt här i Sverige. Högnäsorna har förstört landet. Medans de som byggde upp landet var bönderna som respekterade i första hand naturen.
Men idag tror du dig vara i kontakt med verkligheten.. (men om du bor i en ex storstad) så är du aldrig i kontakt med verkligheten. Allt är konstkapat utav människan. Asfalt, planterade träd, buskar, byggnaderm, stillastående skuggor.
Du fattar inte ens vad jag menar med det sista ens. Tycker bara att jag är än mer sjukare i huvudet. Eller hur ? Du vet att vinden finns där och blir endast påtagligt överraskad när den ger mer extrema vindar. Under det märker du ingenting elelr reflekterar över den.
Fast där har du verkligheten.. Växten du trampade sönder ute i skogen som har kämpat i ett halvår för att stå så ståtligt.. det bryr du dig inte om.
Det är du som lever i en illusion. Begränsad till buller, falsk mark under dina fötter, processerad mat, avgaser, falsk värme och kyla. En tro på att vattnet är konstant tillgängligt för dig när det enbart handlar om att det är det sålänge pumpen fungerar. Det rena vattnet vet du inte ens hur du egentligen fick. Jo, (om du bor på landet) via filter. Du vet ingenting om dess funktion förutom slutresultat.
Du respekterar inte din omgivning men gillar att sätta dig högre än det i vilket fall som helst utan att ha en djupare förståelse om saker om liv omkring dig. Biter en hund någon så ska den avlivas, visst? Utan att förstå orsaken till den och hjälpa den att inte utsättas för sådan stress. Äckliga djur visst?
Du trivs i ditt väl manipulerande inlevda mönster och det du anser dig känna till. Men gissa vad... VERKLIGHETEN existerar utanför din egenuppfattning, din narcissism, din självupptagelse. Bara för att du får det styrkt utav 999 andra människor som lever i liknande illusion så betyder det inte att du lever efter det rätt!
Det betyder bara att du endast är manipulerad och för klen till att faktiskt finna den riktiga sanningen. Men du bryr dig ju inte då du har vad du behöver, och andra på din sida i tillräckligt omfång för att kunna få dig bekräftad. Den fege mannens väg helt enkelt.
Visst jag förepråkar hellre den RIKTIGA verkligheten hellre än att tro att jag är en gud som vandrar på denna jord. Det är nämligen om något en ILLUSION!