• Anonym (Gift man)

    Hur ofta tafsar du på din fru?

    Hej!
    Som rubriken lyder, hur ofta tafsar, tar du på din fru på ett annat sätt än en tex. smekning på ryggen. Jag greppar min frus bröst ordentligt flera gånger om dagen, smeker magen, rumpan och låter handen ibland glida ner i trosan. Allt med min frus medgivande naturligtvis. Hur vanligt är detta? Hur ofta tafsar ni på er fru i vardagen. Vi är runt 45 och Har varit ihop i 20 år.

  • Svar på tråden Hur ofta tafsar du på din fru?
  • Anonym (Y)
    Kirenaj68 skrev 2023-04-01 00:12:43 följande:
    Exakt. Då kan han fortsätta att flörta med 20-åringar utan en sur fru att ta hänsyn till.
    Gubben är gravt överviktig och gubbig, flörtar med småtjejer han inte har en chans på. 

    Han kommer att vara helt chanslös på marknaden. Men så länge han är okej med att leva ensam kan han ju själv skilja sig. 

    Jag tycker synd om hans fru som skriver här att hon är smal och vältränad och själv verkar han inte lyfta ett finger för att vara attraktiv. 
  • KimLinnefeldt

    Kelar ofta med min fru, kysser henne på halsen, kysser hennes hand, kommer upp bakom vid diskbänken och smeker magen och brösten. Brösten inte så ofta, tror att hon vill spara det tills vi är i sängen.

    "Tafsar" innebär att man ger sig på andra kvinnor/män och tar på deras intima delar utan att ha fått några såna signaler. Ett slags sexuellt övergrepp.

  • Anonym (Hot potato)

    Tafsande har bara negativa associationer och många kvinnor har blivit utsatta för tafsande under skoltiden. Själva det ordet är äckligt för mig.

    Gärna mer kontakt i vardagen, men hellre en smekning, en liten snärt på rumpan eller att han bara ställer sig intill bakom mig så jag får känna honom bli hård.

  • Anonym (Spontanasigge)
    Anonym (Hot potato) skrev 2023-04-01 07:39:09 följande:

    Tafsande har bara negativa associationer och många kvinnor har blivit utsatta för tafsande under skoltiden. Själva det ordet är äckligt för mig.

    Gärna mer kontakt i vardagen, men hellre en smekning, en liten snärt på rumpan eller att han bara ställer sig intill bakom mig så jag får känna honom bli hård.


    Alla tjejer har olika nivå för vad som anses välkommet. Det som du gillar, att din partner ställer sig bakom och trycker sitt stånd mot dig, hade verkligen inte gått hem hos alla kvinnor. Det finns inget facit.

    Jag utgår från att man är så vuxen att man kan känna av vad som är lagom, och om det blir fel så säger man bara till. Svårare än så är det inte. Men att ta på sin partner vill förhoppningsvis dom flesta.
  • Anonym (Bimba)

    Att tafsa är per definition att vidröra någon på ett ovälkommet, oönskat närgånget sätt. Så gör man inte mot någon man älskar och respekterar. 


    Att kramas, smeka och ha fysisk närhet är något helt annat. 


    Trådstarten blir konstig då frågan är: hur ofta begår du övergrepp mot din partner. Förhoppningsvis är svaret: aldrig. 

  • Anonym (Spontanasigge)
    Anonym (Bimba) skrev 2023-04-01 09:04:26 följande:

    Att tafsa är per definition att vidröra någon på ett ovälkommet, oönskat närgånget sätt. Så gör man inte mot någon man älskar och respekterar. 


    Att kramas, smeka och ha fysisk närhet är något helt annat. 


    Trådstarten blir konstig då frågan är: hur ofta begår du övergrepp mot din partner. Förhoppningsvis är svaret: aldrig. 


    Man får väl anta att man inte direkt ser det som ett övergrepp om man valt att vara ihop och trivs med varandra och respekterar varandra i övrigt. Det är dessutom inte alls ovanligt att tjejer gillar att killar går igång på dom, att killen knappt kan hålla sig. Jag tänker i ett förhållande, man triggas av det.

    Om killen istället med neutral ton och knapert intresse samtalar kring föreliggande hudkontakt och frågar om det skulle vara ok skulle det inte bli riktigt lika hett va?

  • Tecum
    Anonym (Bimba) skrev 2023-04-01 09:04:26 följande:

    Att tafsa är per definition att vidröra någon på ett ovälkommet, oönskat närgånget sätt. Så gör man inte mot någon man älskar och respekterar. 


    Att kramas, smeka och ha fysisk närhet är något helt annat. 


    Trådstarten blir konstig då frågan är: hur ofta begår du övergrepp mot din partner. Förhoppningsvis är svaret: aldrig. 


    Men TS skriver tydligt att allt sker med hennes medgivande. Det är ett typiskt exempel på samtycke, hur kan du då få det till ett övergrepp?
    Tror att du och andre kvinnor hänger upp sig på det (troligen skämtsamma) ordvalet "tafsa" och "greppa" istället för att se det som en fin relation där bägge fortfarande tänder på varann fysiskt. Istället för att skälla borde ni gratulera till deras levande och nära förhållande. Tänk "kel och närhet" istället för övergrepp!

    De kvinnor som inte tål mannens beröring i vardagen trots hans fråga om samtycke borde separera snarast, för bägges skull.
  • Anonym (Det var till att vara dömande)
    Anonym (So) skrev 2023-03-31 23:16:06 följande:
    Hmm bara en reflektion. Om det inte är önskvärt att ha fysisk kontakt med sin partner- bör man inte då överväga att lämna? Om ens partner väcker obehag, då är ju relationen så gott som dödsdömd. 

    Har jag fel?

    Fast det var inte vad jag sa. Det är en annan diskussion som visserligen ligger nära vad du undrar. Alla oönskad beröring blir obehaglig om inte vilja hos den som uttrycker det respekteras för att den är just oönskad.

    Det är inte samma sak som att INTE vilja ha eller ALDRIG vilja ha fysisk kontakt med sin partner. Det är inte heller samma sak som att partnerns beröring väcker obehag.


    Man kan älska sin partner men inte vilja att den ska köra upp en kuk i en apropå ingenting bara sådär. Man kan älska sin partner utan att för den skull vilja ha en hand kupad över brösten på Coop under storhandlingen. Och säger man till sin partner att man inte vill att den klatchar en på rumpan eller kupar handen över bröstet på Coop men partnern gör det i alla fall så blir ju handlingen respektlös just för att den man lever med inte lyssnar på en. Det är ju det självklaraste i världen (borde vara) att lyssna in sin partner.

    Även i ett kärleksförhållande måste ju graden av beröring och mängden beröring vara överenskommen på ngt sätt. Ofta utvecklas ju det relativt ordlöst under de år man är tillsammans. Ibland måste man även diskutera sin fysiska kontakt. Men att inte vilja bli påsar när man sover eller tagen på brösten på Coop, eller få ett stånd uppkört mot rumpan när man lagar mat så betyder det ju inte att man inte älskar sin partner eller att man inte vill bli kramad, kysst, smekt över ryggslutet osv. Själv älskar ju ju båda typer av beröring och min man kan absolut komma hem från jobbet och smeka mig mellan benen eller köra upp ett stånd mot rumpan medan han viskar vad som ska hända snart eller bara för att. Men om han gjorde det på Coop i kassan inför folk skulle jag bli sjukt irriterad. Det skulle för övrigt han med och då kan jag ju börja spontansuga honom i köket vid middagsfixet en stund utan att någon av oss låter det bli orgasm eller det blir penetrerande sex där och då. 


    Man kan ha olika behov av beröring. Den ena vill kramas hela tiden den andra halva tiden. Då kan den andra halvan av alla kramar faktiskt bli obehaglig eftersom den är oönskad. Och då, absolut håller jag med dig, måste ju paret se över om de är kompatibla nog att vara ihop. Men att den gränsen går vid om man vill bli greppad inför andra okända människor eller ens i förhållandet men på ett obehagligt sätt håller jag inte med dig. Den som blir rörd i på ett obehagligt sätt måste ju säga det OCH OM partnerns fortsätter borde man absolut anmäla den och lämna den för ingen respektfull partner FORTSÄTTER göra saker mot sin partner som den uttrycket att den inte vill. 


     

  • Anonym (Bimba)
    Anonym (Spontanasigge) skrev 2023-04-01 09:31:14 följande:

    Man får väl anta att man inte direkt ser det som ett övergrepp om man valt att vara ihop och trivs med varandra och respekterar varandra i övrigt. Det är dessutom inte alls ovanligt att tjejer gillar att killar går igång på dom, att killen knappt kan hålla sig. Jag tänker i ett förhållande, man triggas av det.

    Om killen istället med neutral ton och knapert intresse samtalar kring föreliggande hudkontakt och frågar om det skulle vara ok skulle det inte bli riktigt lika hett va?


    Då handlar det inte om tafsande. Att ts använder ordet tafsa gör att hela trådstarten blir omöjlig att besvara. 


    En önskad och välkommen beröring är inte samma som tafsande. Tafsande är något negativt och ovälkommet som fortgår trots att man markerat ett nej. 

  • Anonym (Bimba)
    Tecum skrev 2023-04-01 11:00:38 följande:
    Men TS skriver tydligt att allt sker med hennes medgivande. Det är ett typiskt exempel på samtycke, hur kan du då få det till ett övergrepp?
    Tror att du och andre kvinnor hänger upp sig på det (troligen skämtsamma) ordvalet "tafsa" och "greppa" istället för att se det som en fin relation där bägge fortfarande tänder på varann fysiskt. Istället för att skälla borde ni gratulera till deras levande och nära förhållande. Tänk "kel och närhet" istället för övergrepp!

    De kvinnor som inte tål mannens beröring i vardagen trots hans fråga om samtycke borde separera snarast, för bägges skull.

    Ordet tafsa betyder just ovälkommen beröring. Så att ts använder det ordet tyder på att han inte riktigt förstår begreppet. Kel och närhet är inte ens i närheten av tafsande. 


     

  • Anonym (Olika ...)
    Anonym (Bimba) skrev 2023-04-01 21:31:53 följande:

    Ordet tafsa betyder just ovälkommen beröring. Så att ts använder det ordet tyder på att han inte riktigt förstår begreppet. Kel och närhet är inte ens i närheten av tafsande. 


     


    +1
  • Tecum
    Anonym (Bimba) skrev 2023-04-01 21:31:53 följande:

    Ordet tafsa betyder just ovälkommen beröring. Så att ts använder det ordet tyder på att han inte riktigt förstår begreppet. Kel och närhet är inte ens i närheten av tafsande. 


     


    Det stämmer, men i en etablerad relation där man känner varann väl kan man leka med ord och begrepp utan att de behöver betyda exakt det de officiellt står för. Vi vet inte hur TS tolkar "tafsa" utan att fråga hans fru. Eftersom han inte dykt upp i tråden igen tyder det på att han bara ville provocera.
  • Anonym (So)
    Anonym (Irriterande) skrev 2023-03-31 23:26:48 följande:
    Kärlek, vänskap och attraktion kommer oftast i ett paket när man träffar sin partner, så man tror först att det är en och samma känsla. Så när attraktionen dör, men de andra bitarna finns kvar så är man inte redo att släppa sin partner, eftersom kärleken till honom är lika stark trots att attraktionen dött. Utan då hoppas man att attraktionen kommer tillbaks eller hoppas att han är ändå ganska lycklig i relationen trots sexlösheten.

    Så det är betydligt mer komplext än "Vill du inte ha sex med honom? Då älskar du honom inte längre!" Eller den lika dumma: "Varför låter du honom inte ha sex med andra då när du inte vill ha sex med honom?" Eeeeh för att hon älskar honom, vill behålla honom och tanken på honom med en annan kvinna gör henne väldigt ledsen och svartsjuk?
    Absolut, relationer är komplicerade. Men i min värld hänger attraktion ihop med kärlek- annars lever man ju i en vänskapsrelation och inte en kärleksrelation.

    Att bli arg för att den man älskar vill vara intim med en mupparna all form av närhet tycker jag är märklig.

    och nej jag fattar inte heller de som ber om att få ligga med andra istället. Det är inte kärlek. Samtidigt måste det vara extremt sårande när den man älskar inte är attraherad eller tänder på en. Då måste man nog känna sig rätt liten och låg som man.
  • Anonym (So)
    Anonym (Det var till att vara dömande) skrev 2023-04-01 13:26:02 följande:

    Fast det var inte vad jag sa. Det är en annan diskussion som visserligen ligger nära vad du undrar. Alla oönskad beröring blir obehaglig om inte vilja hos den som uttrycker det respekteras för att den är just oönskad.

    Det är inte samma sak som att INTE vilja ha eller ALDRIG vilja ha fysisk kontakt med sin partner. Det är inte heller samma sak som att partnerns beröring väcker obehag.


    Man kan älska sin partner men inte vilja att den ska köra upp en kuk i en apropå ingenting bara sådär. Man kan älska sin partner utan att för den skull vilja ha en hand kupad över brösten på Coop under storhandlingen. Och säger man till sin partner att man inte vill att den klatchar en på rumpan eller kupar handen över bröstet på Coop men partnern gör det i alla fall så blir ju handlingen respektlös just för att den man lever med inte lyssnar på en. Det är ju det självklaraste i världen (borde vara) att lyssna in sin partner.


     


    Ah det där köper jag. Det är ju bara smaklöst att beröra sin partner på ett sätt som hon uppenbart inte gillar. Då är man inte lyhörd. 

    Men om jag får ge en förklaring till detta? Ofta tar vi män på kvinnor utifrån HUR VI SJÄLVA skulle vilja bli tagna på. Vi är mer pang på rödbetan :) och här behöver man kommunicera.

    Min partner smekte mig länge på armar, hals och ansiktete., tillslut undrade jag vad sjutton hon höll på med- grabba tag i staken om du vill ligga :) då förstod vi att vi helt enkelt berör varandra utifrån hur vi själva blir upphetsade av att någon vidrör oss. Jag på könet, hon på alla ställen utom könet. Därefter kunde vi mötas och smeka varandra på ett sätt som båda gillade. Och det blev bra:) vi fick igång en jättefin intimitet
Svar på tråden Hur ofta tafsar du på din fru?