• Anonym (Nervös?)

Brukar du vara nervös inför sex med ny person?

När ni träffar någon ny och ska ha sex med den personen för första gången, brukar ni vara nervösa då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du vara nervös inför sex med ny person?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Gullan)
    Anonym (L) skrev 2023-04-24 15:40:30 följande:
    Är 36 år och haft sex 3 ggr sammanlagt fördelat över 12 år.
    Då tycker jag du ska ta och slappna av lite. Du har ändå lyckats hamna där i den situationen flera gånger och vet vad som händer. Du är heller inte lastgammal.
    Ta det för vad det är, blir det inte bra så försöker du igen och igen och igen. 
    alla har vi våra hjärnspöken. Men med åldern så får man lära sig att ta ignorera dom om man vill lyckas.

det kanske uppfattas att det är mycket lättare för kvinnor då vi inte har stånd och penis storlek mm att oroa oss över, men som kvinna så är det andra hjärnspöken som tex hur attraktiv mannen uppfattar vår kropp, hur fittan ser ut, fittfrisyr och hängande bröst (då porr oftast bara visar en viss typ av kroppar) men vill man ligga så får man försöka glömma de spökena Och hoppas på att den man väljer att ligga med är vettig och förstående.
  • Mandel
    Anonym (Gullan) skrev 2023-04-24 15:51:01 följande:
    Då tycker jag du ska ta och slappna av lite. Du har ändå lyckats hamna där i den situationen flera gånger och vet vad som händer. Du är heller inte lastgammal.
    Ta det för vad det är, blir det inte bra så försöker du igen och igen och igen. 
    alla har vi våra hjärnspöken. Men med åldern så får man lära sig att ta ignorera dom om man vill lyckas.

det kanske uppfattas att det är mycket lättare för kvinnor då vi inte har stånd och penis storlek mm att oroa oss över, men som kvinna så är det andra hjärnspöken som tex hur attraktiv mannen uppfattar vår kropp, hur fittan ser ut, fittfrisyr och hängande bröst (då porr oftast bara visar en viss typ av kroppar) men vill man ligga så får man försöka glömma de spökena Och hoppas på att den man väljer att ligga med är vettig och förstående.
    Exakt! Normalbegåvade förstår att kroppar ser olika ut och att även underliv inte vare sig ser ut eller fungerar som på film.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (sexbomb 50)

Inte nervös. För bara bilder av min "helt otroligt välbevarade kropp" får herrar att utbrista i wow, supersexigt osv, och jag har rätt teknik till det också. 

• Anonym (2016)
    Anonym (sexbomb 50) skrev 2023-04-24 16:01:51 följande:

Inte nervös. För bara bilder av min "helt otroligt välbevarade kropp" får herrar att utbrista i wow, supersexigt osv, och jag har rätt teknik till det också. 

Inget fel på självförtroendet i alla fall Cool
  • Anonym (InvisibleMan)
    Anonym (R) skrev 2023-04-24 14:48:52 följande:
    Bara nyfiken, om han är hypernervös pga att han knappt har någon erfarenhet men visar att han är kåt, hur skulle det funka?
    Kan berätta om min egen erfarenhet för några år sedan.
    Jag var så nervös att jag nästan skakade, hon undrade vad som var fel och jag svarade att jag var så nervös för att det var min första gång. Då tackade hon för sig (eller snarare, det var jag som fick tacka för mig för vi var hos henne). Hon var upprörd att jag inte sagt något om det de gånger vi träffats innan.
  • Anonym (Tjej 35)
    Anonym (Gullan) skrev 2023-04-24 14:29:41 följande:
    Beror på hur nervositeten yttrar sig och hur han kommunicerar om det hela. Normalt sätt försvinner väl den värsta nervositeten under förspelet.

men ja det kan vara avtändande om han svettas extremt innan man ens har sex eller är dålig på att kommunicera om sin osäkerhet. Att inte få upp den är liksom ingen stor grej, om han visar kåthet och intresse för att fortsätta ha sex på andra sätt och förklarar att det kan ta lite tid med ståndet med en ny partner. Men om allt fallerar för att han inte får upp den och utföra penetrerande sex så kan det lätt kan uppfattas som att attraktion saknas eller något annat är fel då kåtheten tydligen försvann.
    Kunde ha varit jag som skrev det här, eftersom det var precis vad som hände på första dejten. Men hans charmiga sätt att hantera sitt "problem" blev t.o.m. det som fick mig på fall! Hans öppenhet och förmåga att kommunicera. Ett par dejter senare knullade vi som kaniner och det har vi gjort dagligen nu i ett halvår.
  • Anonym (R)
    Anonym (InvisibleMan) skrev 2023-04-24 23:04:16 följande:
    Jag var så nervös att jag nästan skakade, hon undrade vad som var fel och jag svarade att jag var så nervös för att det var min första gång. Då tackade hon för sig (eller snarare, det var jag som fick tacka för mig för vi var hos henne). Hon var upprörd att jag inte sagt något om det de gånger vi träffats innan.
    Ja det är precis det där jag är rädd för. Jag har heller aldrig varit med någon.
  • Anonym (Gullan)
    ledsen men jag hade nog också blivit rätt avtänd av den typen av nervositet som gör att du skakar så kraftigt. Erfarenhet eller ej, du förstör ju bara för dig själv med att låta rädslan ta över så pass.

att inte kunna lugna sig själv mentalt i en situation som borde kännas avslappnad och spännande och vara i stunden känns rätt konstigt. Fungerar hånglet så tänk inte på nästa steg och stressa inte fram. Njut i stunden. Om du känner att paniken börjar växa under hånglet så kanske du behöver bromsa lite innan ni kastar kläderna. Om du hinner tänka för mycket medan ni hånglar så kanske du inte har de rätta känslorna för tjejen. Ta ett glas vin till, gå på toa och lite senare hånglar ni lite mer. Ni behöver ju faktiskt inte ens ligga de första gångerna ni hånglar och känner lite på varandra. Vänta tills du känner dig lugn mentalt att gå vidare.
  • Anonym (Älskaren)

Ett tips är att först få tag på relativt fula kvinnor. Dom brukar vara tacksamma för det sex dom  kan få, så där gör det inget om du kommer snabbt. Avverka några sådana fula fruntimmer först tills du tränat upp dig lite. Troligen kommer det gå långsammare och långsammare för dig.

• Anonym (R)
    Anonym (Gullan) skrev 2023-04-25 15:10:43 följande:
    ledsen men jag hade nog också blivit rätt avtänd av den typen av nervositet som gör att du skakar så kraftigt. Erfarenhet eller ej, du förstör ju bara för dig själv med att låta rädslan ta över så pass.

att inte kunna lugna sig själv mentalt i en situation som borde kännas avslappnad och spännande och vara i stunden känns rätt konstigt. Fungerar hånglet så tänk inte på nästa steg och stressa inte fram. Njut i stunden. Om du känner att paniken börjar växa under hånglet så kanske du behöver bromsa lite innan ni kastar kläderna. Om du hinner tänka för mycket medan ni hånglar så kanske du inte har de rätta känslorna för tjejen. Ta ett glas vin till, gå på toa och lite senare hånglar ni lite mer. Ni behöver ju faktiskt inte ens ligga de första gångerna ni hånglar och känner lite på varandra. Vänta tills du känner dig lugn mentalt att gå vidare.
    Han skrev att han NÄSTAN skakade. Det var när hon frågade vad som var fel och han svarade att det var hans första gång som hon avbröt. Sedan kan man absolut skynda långsamt men det verkade inte vara huvudproblemet för henne.
  • Anonym (InvisibleMan)
    Anonym (R) skrev 2023-04-25 15:41:39 följande:
    Han skrev att han NÄSTAN skakade. Det var när hon frågade vad som var fel och han svarade att det var hans första gång som hon avbröt. Sedan kan man absolut skynda långsamt men det verkade inte vara huvudproblemet för henne.
    Ja det stämmer, men det var min nervositet som ledde till eländet.
  • prospicientia

Var så nervös att jag huttrade i början när vi låg nakna. Men jag var totalt oerfaren (hade endast en erfarenhet sedan tidigare och det var decennier sedan). Numera är jag inte så spänd längre. (Hade ett kort förhållande med den tjejen och har haft sex en gång till med en annan tjej efter det.) Så... Jag kan vara lite osäker på mig själv, men det beror mer på allmän osäkerhet än själva det sexuella. Däremot vet jag inte riktigt vad som tänder mig när jag är med en tjej eftersom jag trots min ålder år fortfarande har ytterst begränsad erfarenhet. Jag är långsam och behöver ofta lång tid för att komma i stämning, vilket också beror på min personlighet. Även när jag väl är kåt och har stånd kan det ta ett tag innan jag kommer igång riktigt och då kan jag ofta tappa erektionen emellan varven. Kommer jag väl igång kan jag ofta hålla på i långt över en timme - ibland upp till en och en halv timme (onanerar jag kan jag ibland ibland hålla på i tre timmar, men det är ju inte fysiskt ansträngande). Ibland går det dock inte alls (får sluta efter bara en kvart) för jag är för orolig eller inte tillräckligt kåt just då. (Kanske sagt ja bara för att ställa upp.) Ska jag komma är det lättast om jag kommer efter 20-30 minuter. Tidigare och jag har inte hunnit komma igång och är helt oförmögen att komma, senare så är jag för trött fysiskt även om jag orkar köra på länge till oftast, även om små pauser behövs. Jag kommer ändå inte mer än kanske var femte gång genom samlag. (Tjejen jag var ihop med kom nästan alla gångerna vi hade sex, men en gång drog jag ut för att jag var trött och slaknade samtidigt som hon kom - pinsamt!Skrattande)

• Anonym (Näää)

Inte alls - bara nytt och spännande

• Anonym (Tjejen)

Stackars dig! Vilken okänslig kvinna och vilket bottennapp för din del 

Själv är jag inte det minsta nervös inför första gången med ny partner trots min ringa erfarenhet. Tycker romantik, känslor och åtrå går på automatik. Vi är designade till kåthet och indirekt till att reproducera oss. Om något går snett ändå trots alla kärlekshormoner tycker jag om att busa till det. Allt är inte på hundra procent allvar och komik måste få finnas med. Åt det snöpliga i situationen. Nästa möte går säkert bättre om någon har nybörjare eller prestationsrädslor. Bäst att avdramatisera initieringsriten med en ny partner och inte ta allt på blodigt allvar! 

• Polyrytm
    Anonym (sexbomb 50) skrev 2023-04-24 16:01:51 följande:

😁
  • Polyrytm

Jag kan uppleva en pirrig spänning, men ingen obehaglig nervositet.

Men mycket känslor kan ju frambringa lite märkliga kroppsfenomen.

Det tyder väl på att vi inte är några robotar.😊

• Anonym (InvisibleMan)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-04-26 23:03:20 följande:

Stackars dig! Vilken okänslig kvinna och vilket bottennapp för din del 

Själv är jag inte det minsta nervös inför första gången med ny partner trots min ringa erfarenhet. Tycker romantik, känslor och åtrå går på automatik. Vi är designade till kåthet och indirekt till att reproducera oss. Om något går snett ändå trots alla kärlekshormoner tycker jag om att busa till det. Allt är inte på hundra procent allvar och komik måste få finnas med. Åt det snöpliga i situationen. Nästa möte går säkert bättre om någon har nybörjare eller prestationsrädslor. Bäst att avdramatisera initieringsriten med en ny partner och inte ta allt på blodigt allvar! 

Önskar jag hade träffat en som du istället för henne. Men att jag var 39 då kanske spelar in. 
Svar på tråden Brukar du vara nervös inför sex med ny person?